Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@09:56:05 GMT

تاثیر باد بر چرخش مواضع سیاسی سیاستمداران

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۰۳۰۳

پایگاه تحلیلی خبری «پارس» - تاریخ معاصر ایران، پر است از حقایقی که به روشنی می تواند به غربال حق از ناحق مدد برساند. مثلاً اینکه بدانیم علی مطهری که امروز به عنوان چهره ای اصلاح طلب شناخته می شود، روزگاری در سالهای 80 و 92، نامه هایی جداگانه به خاتمی و هاشمی نوشته تا ثابت کند حضور آنها در انتخابات ریاست جمهوری، به صلاح انقلاب، کشور و خودشان نیست، برای شناخت مطهری امروز حتماً لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم تر اینکه بدانیم وی سال 84 نیز طی نامه ای به محمود احمدی نژاد نوشته است:« بدون شک انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور در سال گذشته از الطاف خفیه الهی بود و مردم با انتخاب خود انقلاب اسلامی را به مسیر اصلی آن بازگرداندند!» وی سپس در آستانه انتخابات مجلس هشتم با حمایت احمدی نژاد در لیست اصولگرایان قرار می گیرد و می تواند به مجلس راه یابد.

مطهری در آن مقطع، دلیل اصلی حضور خود در انتخابات مجلس را چنین بیان می کند:« با توجه به اینکه گروه‌های اصلاح طلب با تمام توان وارد عرصه انتخابات شدند، من احساس خطر کرده و براساس وظیفه ثبت‌نام کردم!» حالا اما مطهری حرف های دیگری دارد و بیشتر اصلاح طلب شناخته می شود. وزش جهت باد البته  باز هم می تواند مواضع برخی سیاسیون را تغییر دهد. لذا اینجا حتماً ایستگاه پایانی مطهری نیست! وی در حالی این روزها می گوید:« حجاب اجباری نداریم؛ این‌که چهار نفر روسری خود را هوا می‌کنند، اتفاق مهمی نیست؛ مشکل امروز کشور حجاب نیست و بانوان کم و بیش حجاب را رعایت می‌کنند و ما هم قائل به سخت گیری نیستیم»، که سال 91 معتقد بود:« تا این دولت احمدی نژاد هست، نمی‌توان درباره حجاب کار اساسی انجام داد. من معتقدم باید یک سازمان امر به معروف و نهی منکر وظیفه برخورد با خاطیان را بر عهده بگیرد!»

مطهری البته حتماً تنها نیست. به صورتی که می توان تفاوت نوع برخورد اصلاح طلبان با اغتشاشات سال 88 و 96 را در قیاس با تغییرات سینوسی مطهری، قیاس گلوله توپ و فشنگ دانست. مطهری در این مقال، چه از حیث میزان چرخش و چه از حیث سرعت چرخش، حتماً به گرد پای اصلاح طلبان هم نمی رسد! به طور خاص، مجمع روحانیون مبارز به عنوان مهم ترین گروه سیاسی حامی فتنه 88، حالا به فاصله چند روز از شروع فتنه 96، با انتشار بیانیه ای کوبنده، عاملان اصلی اغتشاش را ایادی استکبار، مزدوران منافق و آشوب طلب نامیده است. از آن سو، چهره های اصلاح طلب فعال در فتنه 78 و 88 نیز، معترضین را کرکس، فرصت طلب و آشوبگر خطاب کرده اند.

در این میان، سوال این است که جامعه، بالاخره باید کدام چهره اصلاح طلبان را پذیرا باشد؟ چهره ای که 8 ماه در سال 88، کشور را تا لبه پرتگاه جنگ داخلی می برد ولی احساس دخالت مزدوران منافق به او دست نمی دهد، یا چهره ای که حالا به فاصله چند روز، مزدوران منافق را می شناسد؟! پاسخ چندان سخت نیست! همه چیز به باد برمی گردد. کنار هم قرار دادن عملکرد اصلاح طلبان در دو مقطع مذکور نشان می دهد، اساس تصمیم گیری در نظر آنها، نه منافع ملی، که منافعِ بادی است. از قدیم البته گفته اند: بادآورده را باد خواهد برد! برای اثبات این مهم البته ظاهراً باید تا انتخابات آینده مجلس، تامل کرد!

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • ۲ عکس از چهره غمگین علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست