Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@02:50:59 GMT

55 روز اسارت در مخفیگاه مخوف +عکس

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۰۴۹۵

55 روز اسارت در مخفیگاه مخوف +عکس

به گزارش جام‌جم، دو پسر نوجوان به نام‌های محمدامین و امیرحسین که با هم دوست بودند از سوی یک قاچاقچی انسان برای کار به ترکیه منتقل شدند اما در آنجا به گروگان گرفته شدند. مرد قاچاقچی در قبال آزادی آنها صدهزار دلار از خانواده‌هایشان خواسته بود.

با دستور قاضی رضوانی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، تحقیقات پلیسی ادامه پیدا کرد تا این‌که چند روز پیش آنها نجات یافتند و 24 ساعت بعد از مرزهوایی به ایران منتقل و تحویل خانواده‌هایشان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز امیرحسین 15 ساله و محمد امین 13 ساله به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند و به قاضی پرونده گفتند: فکر می‌کردیم مرد افغان می‌خواهد ما را برای کار به ترکیه ببرد اما وقتی به آنجا رسیدیم، متوجه شدیم او قصد اخاذی از خانواده‌هایمان را دارد و 55 روز مارا در سوله‌ای در اطراف شهر وان ترکیه به گروگان گرفت. آنها بعد از 55 روز ما را به مردی فروختند تا برایش کار کنیم که در مسیر انتقال به استانبول با کمک چند مسافر افغان دیگر توانستیم فرار کنیم. بعد از فرار به سفارت ایران رفتیم و به تهران منتقل شدیم. با توجه به گفته‌های این دو نوجوان، تحقیقات برای دستگیری احمد ـ قاچاقچی انسان ـ و همدستان فراری وی ادامه دارد.

دو پسر نوجوان همچنان با کابوس روزهای سخت، زندگی می‌کنند و وحشت را می‌توان در چشمان آنها دید.

بعد از تحقیقات در دادسرا فرصتی دست داد تا گفت‌وگویی با آنها داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

امیرحسین چطوردر دام مرد آدم‌ربا گرفتار شدی؟

من و محمد امین با هم در یک مدرسه درس می‌خواندیم .پسری افغان به نام «مجی» با من همکلاس بود. او درباره سفر به خارج و درآمد خوب در آنجا آن‌قدر با من حرف زد که فریبش را خورده و شش ماه پیش با مرد افغان به‌نام احمد آشنا شدم.او می‌گفت می‌تواند برایمان در خیاطی، کارگاه و رستوران کار پیدا کند و با درآمد خوب کار کنیم و برای خانواده‌هایمان پول بفرستیم. آن روز لباس هایمان را پوشیدیم و بدون برداشتن مدارک به محله دیگری رفتیم. راننده سمندی سراغمان آمد. ما را به ارومیه بردند و در آنجا دست و پا و چشمانمان را بستند. ما را در خانه‌ای یک شبانه‌روز زندانی کردند. چند تبعه افغان به صورت مسلحانه نگهبانی می‌دادند.

چطور به ترکیه منتقل شدید؟

از راه کوهستان ما را با خود بردند. کفش‌هایمان را در آوردند، به ما دمپایی دادند و روی برف راه می‌رفتیم. ما را به سمت مرز بازرگان برده تا به سمت «وان ترکیه» ببرند. 64 ساعت در راه بودیم تا به مقصد برسیم . آنها مسلح بودندو تهدید می‌کردند اگر تصمیم به فرار بگیریم ما را خواهندکشت. بعد ما را به سوله‌ای در بیابان‌های وان منتقل کردند.

55 روز اسارت چطور گذشت؟

من و دوستم را در اتاقی انداختند. آنجا ساختمان قدیمی بود که صدها نوجوان و جوان پسر و دختر در آن مکان بودند. اکثر آنها اهل افغانستان، هند، پاکستان و... بودند. تعداد دختران بیشتر بود. آدم‌رباها هر روز بیش از 50 نفر را به آنجا می‌آوردند و بعد از چند روز تعدادی را از آنجا خارج کرده و با خود می‌بردند. ما را در شرایط بد بهداشتی نگه می‌داشتند و کتک‌مان می‌زدند. دست و پایمان را بسته بودند. در روز یک وعده به ما غذا می‌دادند که آن هم تکه‌ای نان و یک لیوان آب بود. سه روز درمیان حق استفاده از سرویس بهداشتی را داشتیم. فکر نمی‌کردیم زنده بمانیم. آنها من و دوستم را 400 هزار لیر به فردی فروخته بودند و می‌خواستند به استانبول ببرند. از آنها شنیدم که کسی که ما را خریده می‌خواهد از اعضای بدنمان استفاده کند.

محمدامین چند نفر محافظتان بودند؟

فکر می‌کنم 20 نفری می‌شدند و همه سلاح کلت و کلاشینکف داشتند. اگر اعتراض می‌کردیم کتک می‌خوردیم.

چطور نجات یافتید؟

ما دو نفر را سوار خودروی ون کردند و به پایانه آنکارا بردند تا به استانبول ببرند. ما را در پایانه آنکارا پیاده کردند تا سوار خودروی دیگر کنند. سه کارگر افغان را دیدم که می‌خواستند سوار اتوبوس شوند، فریاد زدیم و کمک خواستیم آنها نجاتمان دادند. راننده فرارکرد. آنها ما را به سفارتخانه ایران بردند. بعد ماجرای ربودن و حضور افرادی در آن سوله را خبر دادیم. زمانی که ماموران به آنجا رفتند معلوم شد احمد شیشه را شکسته و از طبقه چهارم فرارکرده است.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، این مقام مسئول که نامش فاش نشده است در گفت وگو با «العربی الجدید» خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم شمار اسیران زنده اسرائیلی را اعلام کنیم ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از آماری است که در رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: جنبش حماس به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر عالیرتبه اسرائیلی را در اختیار دارد که روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) از مقرهای نظامی و برخی مقرهای امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: این اسیران در مکان‌هایی با حفاظت شدید و به دور از دسترس نظامیان اشغالگر نگهداری می‌شوند و دسترسی به آنها در هر شرایطی غیر ممکن است.

وی اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو و وزیران کابینه‌اش از ترس واکنش صهیونیست‌ها و برافروخته شدن آتش خشم نظامیان، اطلاعات اسیران خود را اعلام نمی‌کنند.

این مقام برجسته حماس، گفت: تنها راه آزادسازی اسیران اسرائیلی، مذاکرات جدی است که به آتش بس کامل و بازسازی نوار غزه منجر شود.

وی افزود: عملیات مجدد رژیم صهیونیستی در شمال و مرکز باریکه غزه پس از آنکه این مناطق را پاکسازی شده اعلام کرده بود، نشانه شکست این رژیم است.

عضو برجسته حماس تصریح کرد: یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در باریکه غزه و نه در تونل‌ها بلکه در میدان به فرماندهی خود ادامه می دهد و ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حضور وی در مخفیگاه‌های زیر زمینی دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در دستیابی به اهداف حملات تجاوزکارانه به باریکه غزه است.

وی افزود: السنوار به مناطق درگیری سرکشی و با رزمندگان دیدار می‌کند و اوضاع مقاومت در باریکه غزه را به اطلاع سران جنبش در داخل و خارج نوار غزه می‌رساند.

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند