Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:22:09 GMT

اسرار قتل دو دوست در اعماق چاه متروکه

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۰۵۴۳

مردي كه نقشه‌ي سرقت كلكسيون ميلياردي مرد ديگري را كشيده بود براي رسيدن به خواسته‌ي شيطاني‌اش دونفر را به قتل رساند اما در نهايت تنها چيزي كه نصيبش شد، دستبند پليس بود.

به گزارش همشهري، در اين باره نوشت:30آبان سال گذشته مردي به دادسراي جنايي تهران رفت و خبر از گم شدن پدر 55ساله‌اش به نام يحيي داد.او گفت:پدرم 26آبان‌ماه از خانه‌اش در خيابان 17شهريور خارج و از همان زمان ناپديد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اظهارات مرد جوان،تحقيقات براي يافتن ردي از مرد گمشده شروع شد.كارآگاهان با حضور در محل زندگي وي و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته ساختمان متوجه شدند كه او آخرين‌بار همراه يكي از دوستانش به نام حسين سوار خودروي پرشياي خود شده و خانه را ترك كرده است.

محل زندگي حسين در اروميه شناسايي شد اما در ادامه معلوم شد كه حسين نيز ناپديد شده است.

خانواده‌ي او نيز با مراجعه به پليس گفته بودند كه وي براي ديدن دوستش يحيي راهي پايتخت شده اما ديگر به خانه‌اش برنگشته است.

ناپديدشدن اين دو دوست، مرموز به‌نظر مي‌رسيد و وقتي معلوم شد كه آن‌ها در زمينه‌ي خريد و فروش دلار و ارز فعاليت دارند، اين احتمال كه قرباني جنايت شده باشند، قوت گرفت.

تحقيقات مأموران ادامه داشت تا اين‌كه خودروي پرشياي حسين پس از گذشت چند روز در مناطق كوهستاني شهرستان قزوين، درحالي‌كه كاملا سوخته بود، كشف شد.

هنوز يك ‌ماه از ناپديد شدن اين دو دوست نگذشته بود كه فردي با خانواده‌ي يحيي تماس گرفت وگفت كه مدتي قبل از او در ازاي معامله‌اي چك شش ميليارد توماني گرفته اما چك وصول نمي‌شود.

او‌گفت كه پولش را مي‌خواهد و وقتي مأموران در جريان اين تماس قرار گرفتند،سراغ او رفتند.

اين مرد 50ساله به نام تقي اهل شهرستان ابهر بود و وقتي دستگير شد ادعا كرد كه از يحيي طلب داشته و چك را بابت آن گرفته است.

با اين حال مأموران در مخفيگاه وي موبايل يكي از مردان ناپديدشده را كشف كردند كه نشان مي‌داد تقي از سرنوشت آن‌ها باخبر است.

مرد ميانسال در بازجويي‌ها گفت: يحيي و حسين را يكي از دوستانم به من معرفي كرده بود. آن‌ها در كار خريد و فروش دلار بودند و من به آن‌ها پول مي‌دادم و سودش را هم مي‌گرفتم.

چند‌ماه قبل شش ميليارد تومان پول در اختيار يحيي قرار دادم و يك چك با همين مبلغ از او گرفتم اما به يكباره يحيي و دوستش ناپديد شدند و من احتمال مي‌دهم با توجه به فعاليتشان در زمينه خريد و فروش دلار به خارج از كشور رفته باشند.

اين مرد اما نتوانست هيچ توضيحي درباره‌ي موبايل يكي از مردان ناپديدشده كه در خانه‌اش كشف شده بود، ارائه دهد و همين باعث شد كه به بازداشتگاه منتقل شود.

درحالي‌كه شواهد عليه تقي بود، وي همچنان سكوت كرده بود تا اين‌كه ماه‌ها بعد اتفاق ديگري رخ داد.14‌ماه از زمان ناپديدشدن دو دوست گذشته بود تا اين‌كه يك هفته پيش مأموران پي بردندكه تقي آبان‌ماه سال گذشته و همزمان با ناپديد‌شدن يحيي و حسين،همراه يكي از دوستانش به نام جعفر از شهرستان ابهر به تهران آمده بود.

همين كافي بود تا جعفر بازداشت شود و براي تحقيق پيش روي قاضي سهرابي، بازپرس جنايي تهران قرار بگيرد.

او ساعت‌ها بازجويي شد تا اين‌كه در نهايت راز ناپديد شدن دو دوست را فاش كرد و گفت: تقي آن‌ها را به قتل رسانده و اجسادشان را درون چاه انداخته است.

با اظهارات اين مرد و اطلاعاتي كه او در اختيار پليس قرار داد، محل رها شدن اجساد شناسايي و مأموران با عزيمت به آن‌جا، جسد هر دو قرباني را از دل چاه بيرون كشيدند.

با كشف اجساد، تقي كه تا پيش از اين مدعي بود بي‌گناه است، سكوت يكساله‌اش را شكست و به ارتكاب جنايت اعتراف كرد.

به گفته‌ي سرهنگ حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، براي هر دو متهم قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقيقات تكميلي از آن‌ها ادامه دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که در عرض حدود سه سال بیش از ۵۰هزار پناهنده بدون همراه زیر سن قانونی در اتحادیه اروپا به دلیل سیاست‌های پناهندگی معیوب این منطقه مفقود شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتوگ"، در سراسر اروپا، بیش از 50000 پناهجوی خردسال زیر سن قانونی بدون همراه که بین سال‌های 2021 تا 2023 وارد اروپا شده‌اند و سپس در ابتدا تحت مراقبت دولتی بودند ناپدید شده‌اند. این را شبکه بین المللی روزنامه نگاری "گمشده در اروپا" گزارش کرده است. بنابراین گزارش مقامات مسئول هیچ اطلاعی از محل نگهداری این گم شدگان ندارند. تعداد این مفقود شدگان از سال 2021 بیش از دو برابر شده است.

در این گزارش از 27 کشور اتحادیه اروپا و همچنین مولداوی، نروژ، انگلیس و سوئیس سؤال شد، اما تنها 20 کشور پاسخ دادند و تنها 13 کشور داده‌ها را ارائه کردند. بنابراین اعداد ارائه شده ناقص در نظر گرفته می شوند.

از میان کشورهایی که داده‌ها را ارسال کردند، ایتالیا با 22899 و اتریش با 20077 کودک پناهنده مفقود شده برجسته هستند. در آلمان آمار مفقود شده ها در این سن با 2005 نفر به میزان قابل توجهی کمتر است.

یلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی، که مسئول مهاجرت است، در مصاحبه با Rundfunk Berlin-Brandenburg از "سیستم مهاجرت معیوب و خراب در اروپا شکایت کرد. وی هشدار داد که کودکان آسیب دیده ممکن است قربانی قاچاقچیان انسان شوند.

این طور فرض می شود که اکثر افراد ناپدید شده بدون اطلاع مقامات به شهر یا کشور دیگری نقل مکان کرده‌اند.

اصلاحات سیستم مشترک پناهندگی اروپا قرار است در ماه مه به تصویب برسد، که شامل پیشنهادهای قانونی برای ثبت بهتر پناهندگان خردسال بدون همراه و الزامات سراسر اروپا برای استقرار مراقبین است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده خردسالان بدون همراه از رویه های سریع تصمیم گرفته شده در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای پناهجویان با چشم انداز کمی برای محافظت حذف می شوند. در آینده، آنها همچنان می توانند بدون تشریفات مرزی وارد کشور شوند و روند عادی پناهندگی را آغاز کنند، مگر اینکه تهدیدی برای امنیت باشند. با این حال، هیچ استثنایی برای روش های سریع برای افراد زیر سن قانونی که والدین آن ها همراه شان است وجود ندارد.

گروه "گمشده در اروپا" به مدت سه سال تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و به نتایج غم انگیزی دست یافته است. بر این اساس روزانه 50 کودک از مراکز پذیرش مهاجران ناپدید می شوند. در این راستا ایتالیا در رتبه اول و پس از آن اتریش قرار دارد.

کارلا گارلاتی، رئیس آژانس حمایت از کودکان ایتالیایی ضامن دوران کودکی، به خبرگزاری ایتالیایی ANSA گفت: خردسالان خارجی که ناپدید می شوند اغلب قربانیان دنیای زیرین جنایتکار یا استثمارگران هستند. گارلاتی توضیح داد: در یک مرکز برای دختران زیر سن قانونی، به ما گفته شد که هر شب یک یا دو دختر جوان ناپدید می‌شوند و اغلب ماشین‌هایی بیرون وجود دارد که افرادی به دختران پیشنهاد کار می‌دهند.

"فرانچسکا توسکانو" از سازمان نجات کودکان ایتالیا هم شکایت کرد: دولت‌های ملی و اتحادیه اروپا بارها توانایی افراد زیر سن قانونی را برای درخواست پناهندگی محدود کرده‌اند و از دسترسی آنها به اقدامات اجتماعی و حمایتی جلوگیری کرده اند که این گونه اقدامات اغلب برای جلوگیری از آمدن دیگران به اروپا انجام شده است.

در این شرایط اتحادیه اروپا سیاست های خود در قبال پناهجویان را مرتبا تشدید می کند و تلاش می کند بدون ایجاد راه های قانونی و با سختگیری های بیشتر جلوی هجوم مهاجران به این منطقه را بگیرد.

بیش از 6 هزار پناهنده در سال 2023 در مسیر دریایی به اسپانیا جان باختندانتقاد یونیسف از شرایط نامناسب اسکان کودکان پناهنده در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای اسرار گورهای تاریخی (+عکس)
  • اسرار مخفی گورهای تاریخی افشا شدند
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان