Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کتاب طنز «تهران، دنیا، تمام وقت» و «پرت و پلا» در قالب عناوین جدید مجموعه «جهان تازه دم» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو کتاب طنز «پرت و پلا» اثر ابراهیم رها و «تهران، دنیا، تمام وقت» اثر حسین یعقوبی در قالب عناوین جدید مجموعه «جهان تازه دم» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کتاب به ترتیب، عناوین پانزدهم و شانزدهم مجموعه مذکور هستند که این ناشر چاپ می‌کند.

نویسنده کتاب «پرت و پلا» معتقد است در این روزگار، دو چیز از واجب ترین امور به شمار می‌روند، اول نوشتن رمان طنز دنباله‌دار و دوم دری وری و ایضا پرت و پلا گفتن؛ و کتاب «پرت و پلا» برای پاسخ به این نیاز اجتماعی نوشته شده است. این کتاب درباره سرنوشت خانواده ای به نام خاندان معیری است و داستان عشق‌های خنده دار آن‌ها را در بر می‌گیرد.

«پرت و پلا» جلد دوم رمان طنز و دنباله دار ابراهیم رها است که جلد اولش با عنوان «دری وری» چاپ شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

حالا تهمینه و رودابه هم کنار سهراب به چهره مردِ درون آیفون تصویری خیره شده بودند. قطعا حکیم طوس علیه الرحمه اگر می‌دانست قرن‌ها بعد نصف شاهنامه اش قرار است کل کارشان زل زدن به آیفون باشد، یا اسامی‌دیگری برای قهرمانانش انتخاب می‌کرد یا... یا ندارد، اسامی‌دیگری انتخاب می‌کرد!

سهراب بی میل گوشی را برداشت و پیش از پرسش پاسخ داد «من پول اضافه ندارم به کسی بدم. قدیم سائل زنگ در رو نمی‌زد. اگر هم می‌زد دیگه چندبار نمی‌زد، برو آقا، برو پی کارت!» سهراب گوشی را گذاشت و رفت روی مبل نشست تا با خواهرانش صحبت کند که دوباره صدای زنگ در خانه پیچید. این بار تهمینه خواست گدای سمج را دست به سر کند. «وا! بازم که تویی. برو آقا. این جا کسی پول نداره به شما بده.» تهمینه کمی‌ ساکت شد و بعد با تعجب رو به سهراب کرد. «می‌گه توی ایمیلی هم که زده بودین همین رو گفته بودین.» رودابه شانه ای بالا انداخت و رفت سمت خواهرش. «واکسی اینترنتی شنیده بودیم، گدای ایمیلی نشنیده بودیم!» گوشی آیفون هنوز درست سر جایش قرار نگرفته بود که دوباره صدای زنگ بلند شد. سهراب در حالی که کلافه بود، دوباره خودش برخاست، اما این بار رفت تا به جای بحث پای آیفون، گدا را از مقابل در، حضوری، بتاراند. به شتاب رفت اما تا برسد گدا یکی دوبار دیگر زنگ زد. سهراب با ناراحتی

این کتاب با ۱۲۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان منتشر شده است.

«تهران، دنیا، تمام وقت» هم رمان طنزی درباره جوانی به نام امیررضا است که در عشق ناکام مانده و با مرد مرموزی ملاقات می‌کند. مرد مرموز نماینده یک تشکیلات مخفی بین المللی است و به امیررضا پیشنهاد انجام یک ماموریت فوق سری را می‌دهد...

پیش از شروع متن رمان، چند بیت از یکی از اشعار پروین اعتصامی‌درج شده که با این بیت شروع می‌شود: «محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت/ مست گفت: ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست»

رمان پیش رو از فصل‌های کوتاه متعددی تشکیل شده که عناوین شان به این ترتیب است: وقت ملاقات بیگانه ایم، شب به خیر لورا، انجمن قاتلان مرده، کلید اسرار، خون سرد می‌شود، قهقهه اسکلت، سلفی خیس؟، مرگ از کدام طرف می‌آید؟، بار دیگر با تو در میان عطر و سکوت، پاک سازی حافظه از خاطرات ترسناک با زردچوبه، بیوه سیاه، مورد عجیب چالان چولان، شاخه گلی بر باد، قاتلی با ابروی لنگه به لنگه، خون در دخمه‌های گنج، آتش خاموش عشق خفته دل شکسته، عفونت فرصت طلب، ماورای شک معقول، تله موش، ربوده شده، مثلث طلایی، دژاوو، تیک تاک، مرگ در می‌زند، شام آخر، ناقوس مرگ که را می‌نوازند؟ حرف تیر پر را باور کن، تمام شد.

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:

«اونم مثل ارسلان عشق فیلمه؟»

«نه، مالک آدم فوق العاده خطرناکیه. می‌گن ثروتش رو از راه گنج به دست آورده.»

«گنج؟»

«بله. بذار ببینم این گوشیم رو کجا گذاشتم.»

از گوشی اش پیامی‌را برایم می‌خواند؛ «سلام. من قربانعلی اردک نژاد، عشایر چادرنشینم. عموم با گوسفندهاش در کوه مقدار زیادی سکه طلا با دوتا مجسمه خاکی پیدا کرده. چون تو شهر آشنا نداشتیم، پناه بردیم به استخاره. شماره شما خوب دراومد. در توانت هست با هم بفروشیم؟ نصف نصف.»

سرفه ای می‌کند.

«مالک خودش ده سالی دنبال گنج می‌گشت. بعد فهمید گنج یه جای دیگه ست. از راه فرستادن این پیامک‌ها و سرکیسه کردن آدم‌ها، چند میلیاردی به جیب زد. این جوری که می‌گن تو این داستان یکی دو نفری رو هم سر به نیست کرده با دست‌های خودش.»

این کتاب هم با ۱۵۸ صفحه، شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان به چاپ رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خدا و امور مجرد» نوشته ای نار دونگربون به تازگی با ترجمه نیما نریمانی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب ترجمه ده کتاب از مجموعه بن مایه‌های فلسفه دین کمبریج است.

مجموعه بن‌مایه‌های کمبریج تا به‌حال در ۲۵ سرفصل موضوعی مختلف منتشر شده است. سرفصل موضوعی فلسفه این مجموعه در ۱۵ شاخه و تاکنون ۲۲۸ کتاب منتشر کرده است. همچنین در سرفصل موضوعی دین نیز ۸ شاخه مختلف مورد توجه قرار گرفته و ۸۱ کتاب منتشر شده است. همان‌طور که گفته شد در شاخه فلسفه دین تا به حال ۳۱ کتاب منتشر شده است که در حال حاضر ترجمه ده کتاب از آن مجموعه به فارسی عرضه شده است.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر «معنای زندگی»، «علم و دین»، «خداباوری»، «تکثرگرایی» و «مسأله‌های شر و رنج» که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند. انتشار کارهای متنوعی در سال‌های اخیر در فضای فکری فلسفه دین ایران ستودنی است. مجلات، کتاب‌ها، مقالات و رساله‌های دانشجویی مختلف در کنار برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی متنوع، اگر چه سرمایه‌ای خوب هستند اما ناکافی برای تحقیقات بیشتر و کامل‌تر در آینده است.

این کتاب با ۱۰۶ صفحه، قطع رقعی، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6076613 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد
  • غیر از خشایارشا تمام شخصیت‌های کتاب استر غیرتاریخی‌اند
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد
  • کتاب «فهرست نسخه‌های خطی مشاهیر جرجان» روانه بازار نشر شد
  • اجتماع مردم همدان در حمایت از سپاه پاسداران در میدان امام(ره)
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
  • تصاویری از خوش پوش‌ترین ملکه دنیا
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد
  • کتاب مهندسی «مرجع جامع کنترل»، در سیستم حمل و نقل چاپ و راهی بازار نشر شد