حمایت بازیگران از اوما تورمن/ تارانتینو محکوم شد
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۱۳۰۴
جسیکا چستین، جاد اپتاو و شماری از بازیگران از اوما تورمن در برابر رفتار پرخطر و خشن کوئنتین تارانتینو حمایت کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، شماری از بازیگران پس از انتشار مطلبی در نیویورک تایمز از سوی اوما تورمن مبنی بر این که کوئنتین تارانتینو کارگردان «بیل را بکش» او را مجبور کرد تا نقش بدلکاری فیلم را هم خودش انجام بدهد و به این دلیل وی دچار جراحت شد، کارگردان نامدار را محکوم کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در مقالهای که شنبه در نیویورک تایمز در این باره منتشر شد اوما تورمن گفته است نه تنها از رفتارهای مبنی بر آزار جنسی از سوی هاروی واینستین ناراحت است، بلکه کارگردان فیلم «کیل بیل» نیز او را مجبور کرد تا صحنه پرخطر رانندگی فیلم را خودش انجام دهد و این منجر به تصادف و مصدومیت وی شد.
اکنون ستارگانی چون جسیکا چستین، جاد اپتاو، آزیا آرجنتو و شماری دیگر به دفاع از تورمن برخاستهاند.
در مطلبی که در نیویورک تایمز منتشر شده این بازیگر گفته است این تصادف در اواخر تولید فیلم و پس از آن رخ داد که وی به کارگردان گفت واینستین تهیه کننده فیلم که تهیه کننده فیلم «داستان عامه پسند» در سال ۱۹۹۴ هم بود در لندن برای وی مزاحمت ایجاد کرده است. تورمن گفت از انجام این صحنه رانندگی ناراحت بود و خواست بدلکار این صحنه را اجرا کند، اما تارانتینو اصرار کرد او باید ماشین را براند و در نتیجه آن تصادفی رخ داد که در نتیجه آن وی دچار جراحت شدید در زانو شد.
تورمن گفته تارانتینو برای اینکه وی را مجبور کند در صورتش تف کرده و زنجیری به گردن او انداخته تا خفهاش کند. جسیکا چستین در اعتراض به این رفتار تارانتینو نوشته است: میتوانم تصور کنم که تارانتینو چطور دارد توی صورت اوما فریاد میکشد و او را خفه میکند.
وی افزود: چقدر باید شاهد تصاویری از زنان در رسانهها باشیم که نشان دهنده خشونت است؟ کی این چیزها در صنعت سرگرمی به مرحله عادی شدن میرسد؟
اپتاو نیز در توییتی تارانتینو را به خاطر نادیده گرفتن ادعاهای داریل هانا بازیگر «بیل را بکش: ۲» مبنی بر رفتارهای ناخوشایند واینستین محکوم کرد. وی گفت: آنها هانا را از تور مطبوعاتی کنار گذاشتند. هیچ کس به او کمک نکرد و حالا تارانتینو رفته فیلمی درباره پولانسکی بسازد. چرا باید کسی پیدا شود که از این فیلم حمایت کند؟ همین ها دلیل متوقف نشدن واینستین است.
آزیا آرجنتو نیز که یکی از نخستین بازیگرانی بود که علیه واینستین صحبت کرد چنین توییت کرد: واینستین و تارانتینو، چه زوجی! آنها متجاوزان سریالی و تقریبا قاتل هستند. رفتاری که آنها با اوما در این فیلم کردند شوخی نیست. آنها زندگی او را به خطر انداختند، شان او را و سلامتی اش را. بروید به جهنم همه شما آدم های مریض.
منبع: مهر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟
عصر ایران؛ رضا صائمی- نمیتوان دلبستۀ هنر و ادبیات ایرانزمین بود و به تماشای فیلم «مست عشق» وسوسه نشد. قصۀ رابطۀ شمس و مولانا آنقدر حیرتانگیز و پر رمز و راز و پرکشش است که تماشای «مست عشق» به قصد رمزگشایی آن میتواند هر علاقهمند به عرفان را به سالنهای سینما بکشاند.
با این حال وقتی به تماشای فیلم به سینمای آزادی رفته بودم، از پچپچ و واکنشهای برخی از تماشاگران اطرافم دریافتم گویی برخی بیشتر برای تماشای بازیگران ترکیهای به تماشای فیلم آمده بودند و با دیدن آنان بر پرده سینما یا کنار بازیگران ایرانی فیلم به وجد آمده و درباره حضور آنها در فلان سریال ترکی حرف میزدند.
البته یکی از عناصر و عوامل مهم جذب مخاطب و رونق گیشه و فروش هر فیلم، حضور ستارگان سینمایی و بازیگران محبوب در آن اثر است. چنانکه برای بسیاری از مخاطبان حضور شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در این فیلم و همبازی شدن آنها یکی از انگیزههای مهم تماشای فیلم است و این فیالذات چیز بدی نیست و البته حضور یک ستاره سینمایی خارجی هم میتواند به همین اندازه جاذبه داشته باشد اما اینکه برخی از تماشاگران ایرانی تنها به حضور بازیگران ترکیهای در فیلم بیش از قصه آن توجه کنند عجیب است. آن هم قصۀ دو تن از مفاخر و مشاهیر ایرانی که حیرتانگیزترین شخصیتها در تاریخ و ادبیات کهن فارسیاند.
به گمانم آنچه در فیلم «مست عشق» بیش از بازیگران آن چه ترکیهای و چه ایرانی مهم است خود شخصیتهای اصلی قصهاند یعنی شمش و مولانا. شخصیتهایی که دراماتیک و سینمایی نیستند بلکه واقعیاند. شخصیتهایی که باید قدر ببینند و بر صدر نشینند.
اساسا فیلمی از جنس «مست عشق» ساخته شد تا دو تن از مهمترین شخصیتهای تاریخ ادبیات ما به مردم معرفی شود. شخصیتی که آوازهشان جهانی شده و در وطن خودمان کمتر مورد توجه قرار گرفتهاند. اینکه حضور بازیگران ترکیهای و حتی ایرانی تنها انگیزه تماشای «مست عشق» باشد ضد فیلم است.
فیلمی که از زبان شمس و مولانا بر خودشناسی تاکید میورزد تا بتوان از ظواهر دنیوی عبور کرد و به درک باطن جهان و جان خویش رسید. البته فیلم این ظرفیت ذائقهپذیری را در خود دارد و تماشای بابصیرت آن میتواند به تماشاگر کمک کند تا از ظاهر پرستی عبور کند.
با این همه چنان که اشاره شد این واقعیت غیر قابل انکار است که کثیری از تماشاگران ایرانی به شوق تماشای بازیگران ترکیهای به دیدن «مست عشق» میروند و این در حالی است که «بنسو سورال» یکی از بازیگران ترکیهای این فیلم گفته است حضور در این فیلم و حسن فتحی او را متحول کرده و بعد از این در هر نقشی بازی نمیکند.
ضمن اینکه از حیث بازیگری، بازیگران ما در سطح بالاتری قرار دارند و تماشاییترند. گرچه مهمترین مولفه و عنصر جذابیت و تماشایی بودن «مست عشق» نه بازیگران آن که دو شخصیت اصلی و واقعی آن یعنی شمس و مولاناست.
هیچ مایه و سرمایه ای برای تبلیغ«مست عشق» به اندازه خود این شخصیت نیست و کاش هر فیلمی را به تناسب جایگاه سوژهاش به تماشا بنشینیم نه چیدمان و ترکیب بازیگرانش. نمایش تصویری قصه شمس و مولانا کافی است تا از تماشای «مست عشق» سرمست شویم.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست