Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@22:53:14 GMT

10 سريال برتر تاريخي و پربازديد IMDb

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۱۶۵۵

10 سريال برتر تاريخي و پربازديد IMDb

خبرگزاري آريا - وب سايت سلام سينما: ده سريال برتر تاريخي و پربازديد IMDb را براساس تعداد راي و نمره معرفي مي کنيم. ژانرتاريخي به سينمايي گفته مي‌شود که يا موضوع تاريخي مبتني بر حقيقت را روايت مي‌کند و يا اينکه داستاني دارد با پيشينه‌ي تاريخي اما مبتني بر تخيل و ذهنيات. براين اساس موضوع مي‌تواند حول محور يک شخص حقيقي يا يک منطقه‌ي خاص و يا يک واقعه ثبت شده‌ي تاريخي شکل بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1.« رم » ( Rome )
8.8/10 : IMDb امتياز
سريال "رم" محصول سال هاي 2005 تا 2007 شبکه HBO بوده و در واقع داستان "رم باستان"، در دوران گذر از جمهوري به اپراتوري را روايت مي‌کند، داستاني که از تهاجم "ژوليوس سزار" به فرانسه امروزي آغاز مي‌شود و به مرگ مارکوس آنتونيوس و ظهور و شکل گيري اولين "امپراتور آگوستوس" ختم مي‌گردد . اين سريال با دنبال کردن زندگي دو شخصيت اصلي، دو سرباز رومي، يعني "لوسيوس ورنيوس" Vorenus و "تايتيس پولو" Pullo، که زندگي آنها با حوادث کليدي داستان در هم تنيده است، به پيش رفته و شکل مي‌گيرد. اين مجموعه در سال 2007 و 2006 موفق به دريافت جوايز امي ساعات پربيننده تلويزيون شد.


2. « تاج »( The Crown )
8.7/10 : IMDb امتياز
«تاج» يک مجموعه تلويزيوني درام است که توسط پيتر مورگان ساخته و براي شبکه Netflix تهيه شده است. اين سريال زندگي ملکه اليزابت دوم از زمان عروسي خود در سال 1947 تا به امروز را نمايش مي‌دهد. فصل اول اين مجموعه، حوادث و زندگي ملکه اليزابت دوم را تا سال 1955 با بازي «کلر فوي» به تصوير مي‌کشد. فصل سوم در پاييز 2018 نمايش داده خواهد شد. «تاج» در سال 2017 موفق به دريافت جوايز گلدن گلوب بهترين بازيگر زن و بهترين سريال درام شد.


3.« ددوود »( Deadwood )
8.7/10 : IMDb امتياز
ددوود سريال تلويزيوني وسترن و درام آمريکايي است که بين سال هاي 2004 تا 2006 از شبکه HBO نمايش داده مي شد. سريال در اواخر دهه 1800 روايت مي شود و در ارتباط با «ددوود» شهر کوچکي در جنوب ايالت داکوتاي است. اين شهر که در ابتداي تأسيس خود بدون هيچ قانوني اداره مي‌شود و همه‌کاره آن شخصي است به نام «سورنجن» که صاحب هتل‌رستوراني در «ددوود» مي‌باشد که قانون را از طريق خود اجرا مي‌کند. اين سريال موفق به دريافت جايزه گلدن گلوب 2005 براي بهترين بازيگر مرد و جوايز امي ساعات پربيننده تلويزيون در سال هاي 2004، 2005 و 2007 شد.


4. « وايکينگ ها‌ » ( Vikings )
8.6/10 : IMDb امتياز
وايکينگ ها يک مجموعهٔ تلويزيوني کانادايي-ايرلندي به سبک درام و تاريخي است که توسط «مايکل هرست‌» نوشته شده و از شبکهٔ هيستوري پخش مي‌شود. داستان مجموعه دربارهٔ يکي از قهرمانان باستاني اسکانديناوي در عصر وايکينگ‌ها است. يک وايکينگ کشاورز براي اولين بار پيشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح مي‌کند و همراه برادر جنگجوي خود و همسرش به آنجا سفر مي‌کنند. نمايش فصل ششم اين سريال به تازگي آغاز شده است.


5.« اسپارتاکوس »( Spartacus: War of the Damned )
8.6/10 : IMDb امتياز
اسپارتاکوس: جنگ نفرين شدگان نام مجموعهٔ تلويزيوني است که در ادامه اسپارتاکوس: خون و شن و اسپارتاکوس: خدايان ميدان نبرد ساخته شده است. اين سريال بين سال هاي 2010 تا 2013 از گروه تلويزيوني استارز نمايش داده مي شد. مجموعه تلويزيوني اسپارتاکوس به شخصيت تاريخي اسپارتاکوس يک گلادياتور تراکياني که در سال‌هاي 71 تا 73 قبل از ميلاد مسيح، رهبر شورش بزرگ بردگان در برابر امپراطوري رم بود مي پردازد.


6.« امپراتوري بوردواک »( Boardwalk Empire )
8.6/10 : IMDb امتياز
امپراتوري بوردواک يک مجموعه تلويزيوني آمريکايي مربوط به دورهٔ ممنوعيت الکل در اين کشور است که بين سال هاي 2010 تا 2014 از شبکه HBO پخش مي‌شد. امپراتوري بوردواک به خاطر سبک بصري و توجه به وقايع تاريخي و همچنين به خاطر بازي فوق العاده استيو بوشمي در نقش اول سريال از سوي منتقدان به طور گسترده‌اي مورد تحسين قرار گرفت. اين سريال برنده جايزه گلدن گلوب 2011 بعنوان بهترين سريال درام و بهترين بازيگر نقش اول مرد، جايزه امي ساعات پربيننده تلويزيون و جايزه انجمن منتقدان فيلم 2011 و 2012 شد.


7.« پولدارک » ( Poldark )
8.4/10 : IMDb امتياز
پولدارک مجموعه تلويزيوني درام بريتانيايي-آمريکايي است که براساس رمان تاريخي پولدارک نوشته وينستون گراهام ساخته شده و از سال 2015 تا کنون در حال پخش است. اين سريال روايتي از سال 1783 و راس پولدارک است که از جنگ استقلال آمريکا به خانه بازگشته است و بايد زندگي جديدي را آغاز کند. فصل چهارم اين مجموعه تابستان 2018 پخش خواهد شد.


8.« آخرين پادشاهي » ( The Last Kingdom )
8.3/10 : IMDb امتياز
آخرين پادشاهي يک مجموعه تلويزيوني بريتانيايي، اقتباس هشت بخشي از سري رمانهاي تاريخي برنارد کورن ول به نام داستان‌هاي ساکسون است. فيلم در سال هاي 800 و 900 قبل از ميلاد روايت مي شود که انگلستان به هفت پادشاهي مستقل تقسيم مي شود. فصل سوم اين سريال احتمالا از نيمه دوم سال 2018 پخش خواهد شد.


9.« ويکتوريا »( Victoria )
8.2/10 : IMDb امتياز
اين سريال که از سال 2016 نمايش آن آغاز شده به زندگي ملکه ويکتوريا مي پردازد که از سن هجده سالگي بر تخت مي نشيند. اين مجموعه تاکنون سه بار نامزد جايزه امي ساعات پربيننده تلويزيون شده و فصل سوم آن به تازگي شروع به پخش کرده است.


10«. تودورها » ( The Tudors )
8.1/10 : IMDb امتياز
تودورها مجموعهٔ تلويزيوني بريتانيايي در قالب تاريخي و درام است که از شبکه بي بي سي و طي سال هاي 2007 تا 2010 پخش شد و به داستان زندگي هنري هشتم مي پرداخت. تودورها در سال 2007، 2008 و 2010 موفق به دريافت جايزه امي ساعات پربيننده تلويزيون شد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از ثبت ساختمان اداره نوغانداری تربت‌حیدریه خبر داد.

محمود طغرایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ثبت ساختمان اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه به شماره ۳۳۹۶۴ در فهرست آثار ملی ایران اظهار کرد: کلمه نوغان به معنی کرم ابریشم و پیله معرفی شده و شهرستان تربت‌حیدریه از دیرباز به‌ دلیل اقلیم مساعد برای کاشت درخت توت، یکی از مناطق مهم پرورش کرم ابریشم و نوغان‌داری در ایران بوده است.

وی ادامه داد: ساخت تأسیسات اداره نوغان‌داری در شهرستان تربت‌حیدریه از سال ۱۳۱۴ انجام شد و نخستین مدیر این اداره فردی فرانسوی به نام «مسیو فران» بوده است.

رئیس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: در دوران پهلوی اول پس از آن‌که صنعت نوغان‌داری تحت نظارت و انحصار دولت قرار گرفت، مجموعه ابنیه نوغان‌داری در تربت‌حیدریه به‌ عنوان یکی از قطب‌های مهم پرورش کرم ابریشم پایه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: این مجموعه شامل ساختمان‌هایی است که به صورت منفرد در زمینی با وسعت بیش از دو هکتار ایجاد شده‌اند و کاربری‌های گوناگونی مانند سالن‌های تولید تخم نوغان و پرورش کرم ابریشم، ساختمان‌های اداری و مدیریت، مهمانسرا و اسکان پرسنل داشتند.

 طغرایی گفت: از شاخصه‌های معماری این مجموعه که برگرفته از ساختمان‌های شمال ایران است می‌توان به سبک و گونه معماری کوشک مانند، رعایت قرینه‌سازی، استفاده تمام عیار از آجر در تزیینات و سازه بنا، استفاده از قوس‌های نیم دایره و بیضوی و وسعت درخورتوجه، اشاره کرد.

رئیس اداره ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: در زمین‌های پیرامون این ساختمان‌ها نیز توتستان‌هایی برای بهره‌برداری در فصل پرورش کرم ابریشم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این مرکز به‌عنوان تنها نمایندگی اداره توسعه نوغان شرق کشور در حال حاضر نیز، ارائه دهنده خدمات و تأمین کننده تخم نوغان در سطح استان‌های شرق کشور (استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان) است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه همچنین به ایسنا گفت: در حال حاضر شهرستان تربت‌حیدریه با تولید بیش از ۸۰ درصد ابریشم کشور در شهر ملی بایگ و روستای ملی بسک، به‌عنوان پایتخت ابریشم کشور شناخته می‌شود.

علی محمدی افزود: این مجموعه با پیگیری‌های چندساله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرستان، شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و مساعدت اداره نوغانداری شهرستان و شرکت سفیدرود رشت، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

اداره نوغان به عنوان بخشی از هویت و تاریخ شهرستان تربت حیدریه می‌باشد چراکه این اداره یکی از اولین اداراتی است که از حدود 90 سال قبل به مردم و کشاورزان خراسان بزرگ خدمات ارائه می داده است.

قطعأ این مجموعه قابلیت تبدیل شدن به مجموعه ای گردشگری از جمله موزه ابریشم، بازارچه، مهمانسرا، مرکز تفریحی و سرگرمی و همچنین مرکزی پژوهشی باهدف خدمت به همشهریان، گردشگران و پژوهشگران  را دارد و می تواند بخشی از کمبودهای زیرساخت گردشگری و فضای سبز شهر را جبران کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پشه با پشه کش به فامیل دور ؛ سکانس پربازدید مهمونی را ببینید
  • «سلمان فارسی» از عزا درآمد/۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • (ویدئو) سکانسی پربازدید از سریال نون خ ۵ با تیکه انداختن به قیمت‌ها در کافه‌ها
  • ثبت ملی بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه
  • معرفی بهترین فیلمنامه‌های سال/«داستان آمریکایی» و «جانشینی» بردند
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • سعید آقاخانی چطور «نون‌خ۵» را محبوب نگه می‌دارد؟
  • تولید مجموعه ای از نمایش های تلویزیونی در مرکز سیمرغ رسانه ملی
  • یو اس‌ای تودی: عملیات هوایی ایران تاریخی است