Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:05:16 GMT

10 دليل شايع ريزش مو

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۲۱۹۰

10 دليل شايع ريزش مو

خبرگزاري آريا - آيا هنگام شستشوي سر خود در حمام يا شانه زدن موهايتان نگران ريزش آنها و طاس شدن در آينده هستيد بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که دلايل روشني براي ريزش مو وجود دارند.
به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، رژيم هاي غذايي سخت و محدود، ناديده گرفتن وعده هاي غذايي، به ويژه وعده صبحانه، و سريع غذا خوردن يکي از دلايل اصلي ريزش مو و ديگر پيامدهاي سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آيا هنگام شستشوي سر خود در حمام يا شانه زدن موهايتان نگران ريزش آنها و طاس شدن در آينده هستيد؟ بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که دلايل روشني براي ريزش مو وجود دارند.
در شرايطي که ريزش چند تار مو در روز عادي است، اما افزايش حجم ريزش مو شرايطي طبيعي محسوب نمي شود.
از دست دادن بين 50 تا 100 تار مو در روز عادي است. ريزش مو شرايطي فيزيولوژيک است و مو مراحل مختلفي را شامل رشد، فاز مياني و ريزش پشت سر مي گذارد. زماني که مو از پوست سر جدا مي شود، در حقيقت فضا براي رشد موي جديد و سالم فراهم مي شود. اين روند عادي بوده و در بيشتر موارد تارهاي جديد و سالم مو جايگزين تارهاي فرو افتاده مي شوند.
همچنين، بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که در زمان هاي خاصي از سال ممکن است با افزايش يا کاهش ريزش مو مواجه شويد. براي درک بهتر، ما در آغاز پاييز با افزايش ريزش مو مواجه مي شويم.
آنچه بايد موجب نگراني ما شده و اقدامات لازم را در راستاي مقابله با آن اتخاذ کنيم، مقدار مويي که روي برس يا شانه باقي مانده نيست و بيشتر بايد به اين که پوست سر چگونه به نظر مي رسد، توجه داشته باشيد.
به عنوان مثال، اگر بخش هاي از سر فاقد مو بوده و رشد مو در آن صورت نمي گيرد و يا تراکم تارهاي مو به طور قابل ملاحظه اي کاهش يافته بايد مورد بررسي دقيق قرار بگيرند.
جدا از شرايط عادي ريزش مو يا عوامل فصلي، برخي عوامل ديگر نيز مي توانند ريزش مو را هرچه بيشتر افزايش دهند.
رژيم غذايي
رژيم هاي غذايي سخت و محدود، ناديده گرفتن وعده هاي غذايي، به ويژه وعده صبحانه، و سريع غذا خوردن يکي از دلايل اصلي ريزش مو و ديگر پيامدهاي سلامت هستند.
يک رژيم غذايي ضعيف هم بر سلامت دروني و هم بر سلامت بيروني بدن انسان تاثيرگذار است و بر همين اساس ممکن است با تيره شدن رنگ چهره و ناخن هاي شکننده نيز مواجه شويد.
کم خوني
کمبود آهن در جريان خون مي تواند به ريزش مو منجر شود. طي قاعدگي، زنان اغلب با کمبود آهن مواجه مي شوند و ممکن است ريزش مو را تجربه کنند. افراد مبتلا به کم خوني نيز شرايطي مشابه را تجربه مي کنند.
مصرف برخي داروها
ريزش مو يکي از عوارض جانبي بسياري از داروها است. داروهاي حاوي مسدودکننده هاي بتا، هپارين، آمفتامين يا L-DOPA از آن جمله اند.
مواد شيميايي
در بسياري مواقع آنچه با موي خود انجام مي دهيد مي تواند پيامدهاي منفي براي آن به همراه داشته باشد. برخي محصولات مانند رنگ مو يا نرم کننده هاي شيميايي حاوي مواد مضري، از جمله آمونياک، براي سلامت انسان هستند که فوليکول هاي مو را تضعيف کرده و ريزش آن را تسريع مي کنند.
تغييرات هورموني
افزون بر کمبود آهن که طي قاعدگي رخ مي دهد، تغييرات هورموني طي اين چرخه نيز مي توانند بر شرايط پوست سر و مو تاثيرگذار باشند.
شرايط ديگر مانند بارداري، زايمان، يائسگي و حتي برخي بيماري يا درمان ها (به عنوان مثال، درمان ناباروري) نيز مي توانند موجب تغييرات هورموني در بدن انسان شوند.
مشکلات تيروئيد
زماني که غده تيروئيد عملکرد درست خود را ارائه نمي کند و کم کار مي شود، اين شرايط مي تواند بر سلامت انسان تاثيرگذار باشد. يکي از اثرات کمک کاري تيروئيد ريزش مو است. البته اين شرايط موجب ريزش در مناطقي خاص از سر نمي شود و ريزش موي کلي را به همراه دارد.
استرس
عوامل مختلفي در طول روز مي توانند موجب بروز استرس در انسان شوند. استرس مزمن مي تواند پيامدهاي مختلفي براي انسان به همراه داشته باشد که يکي از آنها ريزش مو است.
ريزش مو حتي مي تواند ماه ها پس از دوره زماني يا وضعيت استرس‌زا رخ دهد. ممکن است زماني که مسئوليت هاي بيشتري را بر عهده مي گيريد، مانند تهيه گزارش مالي آخر سال يا برگزاري رويدادهاي مهم با ريزش هرچه بيشتر مو مواجه شويد.
فشار بيش از حد به مو
براي پيشگيري از ريزش مو بايد رسيدگي خوبي به آنها داشته باشيد. استفاده بيش از حد از گيره ها يا کش هاي موي سر، نرم کننده هاي مو و يا سشوار مي توانند به مو آسيب زده و ريزش آن را افزايش دهند.
افسردگي
اضطراب، افسردگي يا اعتماد به نفس پايين مي توانند بر سلامت جسماني و زيبايي ظاهري انسان اثر منفي بگذارند. بسياري از مشکلات مرتبط با مو اغلب به دليل يک تروما يا درد عاطفي که بر آن غلبه نکرده ايد، شکل مي گيرند.
زمان هاي خاص در سال
اگرچه ممکن است نسبت به پيشينيان خود به طور قابل توجهي تکامل يافته باشيم، اما همچنان برخي موارد مشترک در ما وجود دارند.
ريزش مو مي تواند يک واکنش طبيعي بدن براي سازگاري با تغييرات آب و هوايي محيط اطراف باشد.
شما شاهد اين فرايند در حيوانات هستيد. اين روند به خنک ماندن در تابستان و گرم شدن در زمستان کمک مي کند. بدن انسان نيز داراي سيستم مشابهي است.
منبع: عصر ايران
انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار متر مکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ متر مکعب ترانشهبرداری و ریزش برداری ،۱۷۰ تن آسفالت گرم جهت لکه گیری ،۱۹۰ مورد لق گیری سنگ‌های بزرگ و… در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ایمن سازی این محور همچنان ادامه دارد، گفت: هم اکنون ۲ اکیپ لکه گیری و چاله گیری، ۱ اکیپ تعمیر و نصب گارد ریل، ۱ اکیپ نصب نیوجرسی به همراه ۲ اکیپ گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند.

آهکی تاکید کرد: از تمامی رانندگان گرامی که قصد تردد در مسیر فوق را دارند خواشمندیم با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از محور گنجنامه-تویسرکان عبور نمایند چراکه احتمال ریزش سنگ ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد، لازم به ذکر است: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت زنی در محور فوق می‌باشد و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه و روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

گفتنی است؛ محور گنجنامه-تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جز مسیرهای فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود که هرساله از اواخر آذر ماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود.

کد خبر 6089567

دیگر خبرها

  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان