Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حواشی ایجاد شده درمورد مصوبات کمیسیون تلفیق درباره مالیات بر درآمد و حقوق اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام کرد: به نظر می‌رسد نگرانی دوستان موضوعیت ندارد و متاسفانه این مسئله به‌صورت نادرست تبیین شده است.

افزایش مالیات صرفاً مربوط به اعضای هیات علمی نیست

وی با اشاره به مباحث مربوط به مالیات بر درآمد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: این افزایش میزان مالیات صرفاً مربوط به اعضای هیات علمی نبوده، بلکه این افزایش مالیات در مورد همه کارکنان دولت اعم از قضات، نمایندگان مجلس و دیگر کارمندان دولت اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه دریافت مالیات پلکانی از کارکنان دولت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این رابطه توضیح داد: در قانون گفتیم آن دسته از کارکنان دولت که حقوق کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف شوند و درمورد افرادی که بالای این مبلغ حقوق می‌گیرند نیز به‌صورت پلکانی مالیات بدهند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم گچساران و باشت در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در بخش دیگر این قانون گفتیم حقوق‌بگیرانی که تا ۳ برابر این مبلغ یعنی تا سقف ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، ۱۰ درصد مالیات بدهند و این درحالی است که حدود ۹۰ درصد اعضای هیات علمی در سراسر کشور کمتر از ۸ میلیون حقوق می‌گیرند و با این حساب، مالیاتی مشابه سال ۹۶ پرداخت می‌کنند.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اضافه کرد: در مورد دیگر حقوق‌بگیران هم نگفتیم باید مالیات بیشتری بدهند. بلکه گفتیم اگر حقوق‌شان بالای ۱۵ میلیون باشند، باید ۱۴ درصد مالیات بدهند. باید ببینیم اساساً چند هیات علمی در سراسر کشور داریم که بالای ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد.

باتوجه به آن‌که درآمد اعضای هیات علمی از کارهای پژوهشی است، مالیات این درآمدها تغییر ندادیم

او خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که درآمد اساتید پایه بالا و برجسته‌تر عمدتاً از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی است که درمورد درآمدهای ناشی از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی هم قانون جدیدی نیاوردیم و گفتیم مطابق قبل، همان ۵ درصد مالیات را بدهند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درمورد میزان افزایش حقوق اعضای هیات علمی بنابر تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: به هر حال منابع مالی کشور محدود است. آن‌چنان که پیش‌تر نیز تاکید کردم حدود ۸۰ درصد کارکنان دولت زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و به هر حال لازم است به این گروه از کارمندان نیز توجه داشته باشیم.

با کمبود منابع روبرو هستیم

رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ تاکید کرد: بر این اساس اگر بخواهیم در این محدودیت منابع مالی، حقوق همه کارکنان دولت ازجمله اعضای هیات علمی را هم افزایش دهیم، عملاً چیزی برای دیگر کارکنان باقی نمی‌ماند. بر این اساس تصمیم گرفتیم برای ۲۰ درصد از کارکنان که حقوق‌های بیشتری دریافت می‌کنند، تصمیماتی متفاوت بگیریم.

تاجگردون در پایان و در واکنش به این‌که آیا در لایحه بودجه به نخبگان به‌عنوان موتور محرکه تولید و توسعه توجه شده است، تصریح کرد: متاسفانه با کمبود منابع روبرو هستیم و ۸۰ درصد کارکنان دولت در وضعیت نامساعدی به لحاظ دریافت حقوق و مزایا قرار دارند. نمی‌توانیم این گروه بزرگ را نادیده بگیریم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» تالیف آیت‌الله سیدکاظم حسینی حائری با ترجمه دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی عضو هیات علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب دانشگاه حکیم سبزواری روانه بازار کتاب شد.

 در میان مسلمانان، بالأخص شیعیان اثنی عشری در دوران متمادی از تاریخ، مسئله‌ی حکومت اسلامی و وظایف حاکمان اسلامی در طول غیبت کبری بسیار اهمیت داشته و تا اکنون مورد توجه و بررسی بسیاری از کارشناسان دین و مذهب قرار گرفته است. آیت الله سید کاظم حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت و ممتاز، در کتابی با عنوان «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» که به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده، به مفاهیمی پرداخته که حتی برای غیرمتخصصان در این موضوع، قابل فهم و درک است.

آیت الله حائری مولف کتاب، در ابتدا ذیل شبهات مطرح شده درباره‌ی حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری، با تأمل در سیره‌ی حضرات معصومین علیهم‌السلام، حکمتِ غیبت و اخبار ممنوعیتِ خروجِ قبل از قیامِ حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شرح و بسط داده است.

مسائلی همچون؛ مبانی فقهی ولایت فقیه بر اساس امور حسبیه، دلایل و میزان انتخاب در ولایت فقیه و مرجعیت و ولایت از موارد مهمی است که در این کتاب به طور جدی مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین بررسی سند‌های حدیثی و تبیین تعارض بین روایات که مؤلف تلاش کرده تا مسئله‌ی حکومت در عصر غیبت را طبق براهین مختلف و با تکیه بر منابع روایی و قرآن به طور آشکار و صریح بیان کند.

علی‌رغم اینکه اکنون مسلمانانِ جهان علی‌الخصوص مردم ایران تحت بیرق حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و به عنوان یک مسلمان در پی اهداف حضرت ولی‌عصر علیه السلام قدم برمیدارند، این کتاب راهنمای خوبی است تا اندیشه‌ها طبق فرامین و نص معصومین علیهم‌السلام با رجوع به علما و حاکمان اسلامی در عصر غیبت شکوفا شوند، تا جامعه هرچه بهتر برای ظهور و حکومت مهدوی آماده شود.

این کتاب با عنوان اصلی «ولایه الامر فی عصر الغیبه» به زبان عربی توسط آیت الله سیدکاظم حسینی‌حائری تالیف و توسط دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی که هردو استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشند، ترجمه شده است.

کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» تالیف آیت‌الله سیدکاظم حسینی‌حائری و با ترجمه‌ی دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی در ۲۴۳ صفحه به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • 52 ملک مازاد به ارزش 12 هزار میلیارد تومان در استان یزد شناسایی شد
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • شناسایی ۵۲ ملک مازاد در استان یزد
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد