Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-دبیر کمیسیون کارآموزی کانون وکلای مرکز گفت: اکنون ۲۸ نفر از اعضای کانون وکلا صلاحیتشان تایید نشده که عموما مورد اقبال جامعه وکالت هستند و اگر همین امروز صلاحیتشان اعلام شود اکثریت اعضای هیات مدیره آتی کانون را تشکیل خواهند داد و پیش بینی غالب این است که بالاترین رای نیز از میان همین رد صلاحیت شدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین عسگری راد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با رد صلاحیت برخی از وکلا برای انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز توسط دادگاه انتظامی قضات گفت: اعضای کانون‌های وکلای دادگستری هر دو سال یکبار انتخابات برگزار می‌کنند تا وکلا، نمایندگان خود را برای تصدی امور صنفی و حرفه‌ای برگزینند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه به موجب قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، مرجع اعلام صلاحیت داوطلبان عضویت در هیات مدیره،دادگاه عالی انتظامی قضات است، اظهارکرد: اگر وکیلی شرایط قانونی را نداشته باشد، دادگاه انتظامی وکلا موضوع را رسیدگی و حکم مقتضی را صادر می‌کند.

وی افزود: بنا بر این تا زمانی که حکم قضایی یا انتظامی علیه افراد صادر نشده، به اعتبار اصل صحت، مفروض بر وجود این شرایط در وکیل است.اما دادگاه عالی انتظامی قضات بدون احضار اشخاص ذینفع و بدون قبول حق اعتراض و بر اساس دلایلی که داوطلبان از دسترسی بدان محروم هستند در هر دوره تعدادی از داوطلبان را که اغلب مقبول قاطبه وکلا هستند اجازه رقابت انتخاباتی نمی‌دهد.

عضو کانون وکلای مرکز تاکید کرد: شاید با شنیدن نام دادگاه عالی انتظامی قضات، به ذهن هر مخاطبی برسد که دقیق‌ترین رسیدگی‌ها انجام می‌شود چرا که قضات این دادگاه از پاکترین و مجرب‌ترین قضات دادگستری هستند اما تنها چیزی که در این خصوص وجود ندارد رسیدگی به معنای قضایی است. چراکه نه جلسه دادرسی تشکیل می‌شود، نه کسی که قرار است از او سلب حق شود دعوت به توضیح می‌شود، نه حق اعتراض به مرجع بالاتری دارد و نه اصولا دادنامه‌ای صادر می‌شود و طبیعتا نه حق دفاعی برای مغضوبین وجود دارد.

این وکیل دادگستری رویه دادگاه عالی انتظامی قضات در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون وکلا را به دور از رعایت حقوق مدنی و شهروندی داوطلبان عنوان کرد و افزود: هیچ قانونی قاضی را منع نکرده تا مستندات را بدون دلیل از اشخاص حقیقی یا حقوقی عمومی یا خصوصی را نپذیرد. اما در دادگاه عالی انتظامی قضات استانداردهای شناخته شده در آیین دادرسی به هیچ انگاشته می‌شود.

عسگری راد با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون وکلا از سوی دادگاه انتظامی قضات حدود بیست سال قدمت دارد و در دهه اولیه این دادگاه گزارشات غیر مستند اشخاص را نمی‌پذیرفت، اظهار کرد: اکنون ۲۸ نفر از اعضای کانون وکلا صلاحیتشان تایید نشده که عموما مورد اقبال جامعه وکالت هستند و اگر همین امروز صلاحیتشان اعلام شود اکثریت اعضای هیات مدیره آتی کانون را تشکیل خواهند داد و پیش بینی غالب این است که بالاترین رای نیز از میان همین رد صلاحیت شدگان است.

وی گفت: اگر اجازه دهند انتخابات آزاد برگزار شود خواهند دید وکلای دادگستری با آرای خود رویه دادگاه عالی را رد خواهند کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات انتخاب نامزدهای نهایی چهره هنر انقلاب معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرآیند انتخاب «چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالین فرهنگی-هنری و خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر آغاز شد. در این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، شرکت‌کنندگان گزینه‌های پیشنهادی خود برای کسب عنوان «چهره سال هنر انقلاب» را به دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی کردند.

به موازات این نظرخواهی، مراکز و واحدهای تخصصی حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز گزینه‌های پیشنهادی خود برای کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب را به دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند.
در گام بعد، تمام گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ‌وهنر و نیز واحدهای تخصصی حوزه هنری، در «هیات انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» مورد بررسی قرار می‌گیرند. این هیات انتخاب با ترکیبی به شرح زیر تشکیل می‌شود تا نامزدهای نهایی عنوان «چهره سال هنر انقلاب» را تعیین کند.

مرتضی سرهنگی : نویسنده و برگزیده ادوار چهره سال هنر انقلاب

️احمدرضا درویش: کارگردان سینما️

سیدمسعود شجاعی طباطبایی: کاریکاتوریست و برگزیده ادوار چهره سال هنر انقلاب

️علیرضا قزوه: شاعر و رئیس مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما

️محسن مومنی شریف: نویسنده و رئیس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی

️کورش زارعی: کارگردان و بازیگر تئاتر

در نهایت با نظرخواهی از خبرگان و نخبگان هنر انقلاب اسلامی، چهره سال هنر انقلاب از میان نامزدهای معرفی‌شده توسط این کمیته انتخاب و در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • بررسی پرونده «ایسنا» و «سازندگی» در دادگاه مطبوعات
  • استمرار ادعا‌های غیر واقع کانون وکلا/ سرانه وکیل در ایران نصف استاندارد جهانی
  • بررسی تمدید قراردادها در جلسه امروز هیات مدیره پرسپولیس
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند
  • هیات انتخاب نامزدهای نهایی چهره هنر انقلاب معرفی شدند