Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون گفت: پس از انقلاب اسلامی زن به آن جایگاهی که باید باشد، رسید که اگر چنین نبود از دامن مادران این انقلاب، همت‌ها، باکری‌ها، احمدی روشن‌ها و حججی‌ها پا نمی‌گرفتند.

اعظم قربانی، مسئول خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در شیراز، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، خودکفایی است نظام جمهوری اسلامی زیرسایه انقلاب توانسته است بیشترین پیشرفت‌ها را در زمینه های مختلف علمی، بهداشتی، پزشکی، فناوری هسته ای و غیره را بدست بیاورد، ایران به برکت انقلاب اسلامی از نظر تولیدات داخلی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با اشاره به نقش زنان در انقلاب افزود: در قبل از انقلاب اسلامی، زنان هیچ ارزش و جایگاهی از نظر اجتماعی نداشتند و از حداقل حقوق برخوردار نبودند اما پس از انقلاب شاهد جایگاه والای زنان چه از نظرسیاسی و چه اجتماعی بودیم.

وی در ادامه افزود: اکنون بسیاری از پست های کلیدی کشور در اختیار زنان است و این مرهون انقلاب اسلامی است که زن را به جایگاهی که شایسته آن است رسانده زن پس از انقلاب دارای هویت شد در قبل از انقلاب به بهانه آزادی، شان و جایگاه زن را تا پایین ترین حد ممکن کشاندند و زن ابزاری شد برای نشان دادن فرهنگ غربی.

قربانی با اشاره به سخن معروف حضرت امام که فرمودند «از دامن زن مرد به معراج می رود»،گفت: این سخن گهربار نشان از نقش و اهمیت زن در اجتماع دارد پس از انقلاب اسلامی زن به آن جایگاهی که باید باشد، رسید که اگر چنین نبود از دامن مادران این انقلاب، همت ها، باکری ها، احمدی روشن ها و حججی ها پا نمی گرفتند.

این فعال دانشجویی خانواده را اولین نظام اجتماعی دانست که فرد وارد آن می شود و اگر زن در خانواده جایگاه اصلی خود را نداشته باشد همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و در ادامه تصریح کرد: برای این منظور زن باید از نظر روحی و روانی تامین شود تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند از طرفی اگر بانوان ما از زن کامل در اسلام(خانم فاطمه زهرا) الگو بگیرند و از نظرمعنوی خود را ارتقا دهند، قطعا نسلی که بتوان سرباز امام زمان نامید را تربیت خواهد کرد.

قربانی با انتقاد از دانشگاه‌ها در تربیت کادر مورد نیاز انقلاب گفت: بنظر بنده دانشگاه و معلمان آن گونه که باید و شاید در این زمینه نه تنها موفق نبوده اند بلکه کوتاهی کرده اند.متاسفانه برخی اساتید با رویکردی غربی و فمنیستی، به جای تربیت اسلام پسند، سعی در القای تفکر غرب به دانشجویان و دانش آموزان دارند.

این فعال دانشجویی در پایان تاکید داشت: اگر متولیان نظام آموزشی کشور، روحیه دین داری، حیا و عفاف را در بانوان تقویت کنند، قطعا در جامعه اسلامی بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی غلامرضا لگزیان عضو هیئت علمی واحد رودهن را به عنوان نماینده ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منصوب کرد.

در این مراسم فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام جلیل محمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و اعضای هیئت‌رئیسه حضور داشتند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از جلساتی که به صورت منظم و مرتب از سوی دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود دیدار ایشان با اعضای تشکل‌های دانشجویی بوده و این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تشکل‌های اسلامی است.

بهروز دوستی افزود: با سیاست‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال اخیر در پیش گرفته وضعیت تشکل‌ها در دانشگاه مناسب است و درحال حاضر بیش از ۲۰۰ تشکل دانشجویی فعال و حدود ۱۰۰ تشکل فعال استادی در حال فعالیت هستند، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی تبیین کرد: تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها دارای استعداد و ظرفیت‌های فراوانی هستند که در صورت استفاده بهینه موجب رشد، شکوفایی و پیشرفت دانشگاه می‌شوند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کار تشکل نقد قدرت است؛ از این رو باید با سعه صدر با این معلمان برخورد و آنها را با خود همراه کنیم.

نماینده رئیس دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن هم گفت: دانشگاه باید بستر تعلیم و تربیت باشد و رسالت تشکل‌های اسلامی نیز در همین زمینه تعریف می‌شود.

لکزیان افزود: در چند روز اخیر این دفتر موفق به تشکیل و اخذ موافقت اصولی یک تشکل دانشجویی شده و یک تشکل اساتید را نیز در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • معلمان باید به نقش و جایگاهشان افتخار کنند
  • جنبش دانشجویی غرب نتیجه «وعده صادق» است + فیلم
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد