Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مديرکل دامپزشکي استان زنجان اعلام کرد: از ابتداي سالجاري تاکنون 170 هزار قطعه مرغ مادر گوشتي و يک ميليون و 600 هزار عدد تخم مرغ به علت ابتلا به بيماري مشترک آنفلوانزا در 6 واحد توليدي اين استان معدوم شده است.

محمدباقر حاج کاظمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي امسال تاکنون 2 واحد روستايي و چهار واحد مرغ مادر گوشتي به تعداد 170 هزار قطعه و تخم مرغ هاي نطفه دار توليدي، طي 21 روز گذشته يک ميليون و 600 هزار عدد به منظور جلوگيري از انتقال بيماري آنفلوانزا به ساير طيور و انسانها بر اساس شرايط بهداشتي معدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: مرغ هاي مادر براي توليد تخم مرغ هاي نطفه دار پرورش داده مي شوند و اين تخم مرغ ها نيز در جوجه کشي کاربرد دارد.
مديرکل دامپزشکي استان زنجان اعلام کرد: آنفلوانزاي طيور يکي از بيماري هاي ويروسي مهم مشترک بين انسان و پرندگان به شمار مي رود.
حاج کاظمي تاکيد کرد: پرندگان آبزي وحشي مي توانند بدون بروز علايم باليني، ويروس عامل بيماري را با خود جابجا کنند.
وي اظهارکرد: در حال حاضر نظارت و پايش در همه واحدهاي مرغداري استان زنجان و نيز کشتارگاه هاي طيور استان تشديد شده است.
مديرکل دامپزشکي استان زنجان گفت: اين بيماري از ابتداي سالجاري تاکنون در واحدهاي توليد تخم مرغ و مرغ گوشتي مشاهده نشده است.
حاج کاظمي، از همه شهروندان خواست از خريد و فروش هرنوع پرندگان زينتي و بومي به منظور پيشگيري از اين بيماري مشترک بين انسان و پرندگان خودداري کنند.
وي اظهارکرد: مصرف کنندگان هنگام خريد به تاريخ توليد و انقضاي فرآورده توجه کنند و موارد غير بهداشتي را با سامانه ارتباط مردمي 1512 دامپزشکي استان زنجان جهت رسيدگي و بررسي موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا، استان زنجان در حال حاضر داراي 14 واحد فعال توليد تخم مرغ، هشت مزرعه مادرگوشتي و 18 واحد پرورش بوقلمون دارد.
234 واحد مزرعه مرغ گوشتي در استان زنجان وجود دارد که 116 واحد از آنها در حال حاضر جوجه ريزي کرده اند.
بروسلوز، هاري، سياه زخم، سل، کيست هيداتيد، آنفلوانزاي حاد پرندگان و غيره جزو بيماري‌هاي مشترک بين انسان و دام به شمار مي رود که بيشتر از دام به انسان سرايت مي کند.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني ** انتشار دهنده: رويا رفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟