Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@11:03:19 GMT

ثبت ۲۴ تشکل جدید در اتاق تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۳۷۶۶

ثبت ۲۴ تشکل جدید در اتاق تهران

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی تهران صبح امروز (دوشنبه) در آیین گشایش خانه تشکل های اقتصادی  اتاق بازرگانی اظهارداشت:  براساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اتاق های بازرگانی موظف شده اند تا تشکل ها را شناسایی و ثبت کنند.   
 
وی افزود: اوضاع اقتصادی کشور با مشکل مواجه است و قطار اقتصادی مقداری از ریل خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است تا بخش خصوصی قوی تر و منسجم تر حرکت کند. وقتی صدای ما رساتر خواهد شد که منسجم باشیم و نهادهای عمومی تاسیس کنیم.   
 
رییس اتاق تهران ادامه داد: از دو سال قبل راهکارهایی را برای تقویت بخش خصوصی اتخاذ کنیم و یکی از آنها تاسیس خانه تشکل های اقتصادی بود. ساختمانی که امروز افتتاح می شود پیش از این خریداری شده بود و امروز به بهره برداری می رسد.   
 
خوانساری اظهارداشت: آیین نامه هایی را برای استراتژی حرکت تشکل ها تهیه کردیم و آموزش تشکل ها را با موسسه ای اتریشی قرارداد بسته ایم. در سال جاری ٢٤ تشکل در اتاق تهران ثبت شده و برنامه داریم تشکل های مرتبط را ثبت و شناسایی کنیم و امیدوار هستیم تعداد تشکل را به ١٠٠ تشکل برسانیم.
 
وی گفت: امکانات خوبی برای برگزاری جلسات اعضا و هیات مدیره تشکل ها تدارکات خوبی دیده شده است. فاطمه مقیمی عضو هیات رییسه اتاق تهران نیز پیش از سخنرانی مسعود خوانساری، درباره ایجاد خانه تشکل های اقتصادی توضیحاتی ارائه کرد.   
 
به گفته وی، در خانه تشکل های اقتصادی که داری ٥ طبقه با زیربنای بیش از ٢ هزار مترمربع است، ١٤ اتاق به تشکل های اقتصادی اختصاص یافته است. همچنین ٧ سالن با ظرفیت های مختلف جهت بهره برداری و صرفه جویی در برگزاری نشست ها،  ٢ مجموعه سالن کنفرانس برای برگزاری مراسم های مختلف، مرکز داوری اتاق برای حل دعاوی حقوقی تشکل ها ... ایجاد شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن تولد امام حسن مجتبی (ع) در مهردشت + عکس

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن گفت: امام حسن مجتبی (ع) در دوران حیاتشون چندین بار زندگی خود را به فقرا بخشیدند و چندین بار هم زندگی خود را با فقرا تقسیم کردند.

او  ادامه داد: اگر ما پیرو امام حسن مجتبی (ع) هستیم باید در ماه مبارک رمضان به یاد فقرا و نیازمندان و کسانی که سفره شان خالی هست هم باشیم.

حجت الاسلام علیزاده به یکی از روایات در مورد امام مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: روزی به ایشان عرض شد، چطور است که شما هیچ سائلی را رد نمی‌کنید، امام پاسخ داد که من خودم سائل در خانه خدا هستم و خجالت می‌کشم که سائل در خانه خدا باشم و سائلی را رد کنم و می‌ترسم اگر من ترک این عادت کنم به مردم خیر و احسان نکنم و خدا اصل نعمت را از من بگیرد.

او افزود: به گفته امام مجتبی (ع) نعمت‌هایی که خدا به شما داده بال دارد و پرواز می‌کند، اگر احسان و انفاق نکنید از خانه شما می‌پرد و روی بام خانه دیگری می‌نشیند.

توزیع غذای افطاری بین مردم، مولودی خوانی و اهدای کمک هزینه سفر مشهد مقدس بین شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • روستای صخره‌ای میمند، مکانی اسرارآمیز
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • خوش‌شانس یا بدشانس؟/ روایت زندگی زوجی بیمار و سالمند که بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوند برنده شدند
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • تعاون، کلید واژه تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • برگزاری جشن تولد امام حسن مجتبی (ع) در مهردشت + عکس
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی دیگر از تشکل‌های دانشجویی به جنایات غزه