Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@12:35:49 GMT

​تظاهرات ساکنان استان ادلب سوریه علیه جبهة النصره

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۳۸۱۶

​تظاهرات ساکنان استان ادلب سوریه علیه جبهة النصره

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در حالی که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حال پیشبرد عملیات در جنوب شرق استان ادلب هستند، ساکنان این استان در برخی مناطق نیز علیه تروریست‌های جبهة النصره که بیشتر مناطق این استان را در اشغال خود دارند، تظاهرات کردند.
 
منابع محلی حاضر در ادلب خبر دادند که این تظاهرات مناطق مختلفی از ادلب را در برگرفته است و تظاهرات‌کنندگان از جبهه النصره -شاخه سوری القاعده- خواستند که این استان را ترک کرده و دست از سرکوب ساکنان آن بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این منابع به روزنامه الوطن سوریه گفتند که تظاهرات در بیشتر مناطق اشغالی النصره از جمله «بنش، أرمناز، معرتمصرین، سلقین، کفرتخاریم، سراقب، معرة النعمان، جرجناز، کفروما، کفرنبل، أریحا، فرکیا و روستاهای منطقه جبل الزاویة» برگزار شده است.
 
تظاهرات‌کنندگان ضمن حمله به ایست و بازرسی‌های النصره، در چند منطقه عناصر این گروه را مجبور کردند که از ورودی‌های مجتمع‌های مسکونی خارج شوند.
 
النصره نیز برای جلوگیری از واکنش‌های انتقام‌جویانه ساکنان این مناطق در پی سرکوب تظاهرات، عناصر خود را در مناطق تحت اشغال آن، به حال آماده‌باش درآورده است.
 
فعالان رسانه‌ای حاضر در ادلب اعلام کردند که در جریان این تظاهرات، شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شدند.
 
عناصر النصره در روستاهای «جوزف، بسامس، المغارة، کنصفرة، احسم و مرعیان» در منطقه جبل الزاویة به منازل افراد غیر نظامی حمله و شمار زیادی از آنان را به اتهامات واهی از جمله حمله به انبارهای مهمات این گروه بازداشت کردند.
 
منابع ملی حاضر در ادلب می‌گویند که ساکنان این مناطق همچنان به تظاهرات علیه النصره ادامه خواهند داد و احتمال دارد در جریان آن شمار زیادی از غیرنظامیان نیز قربانی شوند.
 
این نخستین بار نیست که مردم در استان ادلب علیه النصره دست به تظاهرات می‌زنند؛ ساکنان شهر «سلقین» در اوایل تیر ماه گذشته نیز خواستار خروج تروریست‌های النصره از شهر شده بودند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو

هزاران نفر از شهرک‌نشینان امشب بار دیگر علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت از تظاهرات هزاران شهرک نشین در تل آویو خبر داد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، خواسته اصلی تظاهرات کنندگان مبادله اسرا با مقاومت در غزه و تعویق عملیات نظامی علیه رفح است.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

شهرک‌نشینان دیشب هم در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

دیشب هم هزاران صهیونیست در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم