Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین اجلاس مجمع بسیجیان شهرستان کمیجان بر اجرای طرح «توسعه کشت گیاهان داروئی با اولویت کشت زعفران» تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، هشتمین اجلاس مجمع بسیجیان شهرستان کمیجان عصر روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه در سالن فرمانداری کمیجان به همت دبیرخانه اقشار و متخصصین بسیج کمیجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که با حضور مسئولان شهرستان و اعضای کارگروه های هشت گانه بسیج برگزار شد، طرح «کشت و توسعه گیاهان داروئی با اولویت زعفران» توسط رئیس کارگروه اقتصادی ناحیه کمیجان مطرح شد.

طرح «کشت و توسعه گیاهان داروئی با اولویت زعفران» با اکثریت آراء به موافقت رسید که این طرح به زودی در شهرستان کمیجان اجرا می شود.

در این جلسه بخش های مختلف این طرح از تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران در قالب تصویری و کاربردی ارائه شد و آمار جامعی از میزان برداشت زعفران در مقایسه با کشت های دیگر منطقه و اشتغال‌زایی مطرح شد.

تاسیس «شرکت تعاونی زعفران کاران» شهرستان

یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه تاسیس «شرکت تعاونی زعفران کاران» شهرستان است که تمامی زعفران کاران منطقه به صورت یکپارچه در این تعاونی عضو می شوند و از تمامی مزایا و تسهیلات بانک ها و اداره کار و تعاون شهرستان بهره مند می‌شوند.

در این جلسه تمامی اعضا بر داشتن «نام نما» یا «برند» مختص شهرستان کمیجان و گیاهان داروئی به ویژه زعفران تاکید کردند.

براساس آمار به دست آمده در سال های اخیر شهرستان کمیجان با توجه به تراکم جمعیتی یکی از شهرستان های موفق در کشت زعفران در استان مرکزی محسوب می شود که با برنامه ریزی بلند مدت در حوزه اقتصاد مقاومتی به قطب بزرگ تولید زعفران در استان مرکزی تبدیل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان

از هر هکتار مزرعه گل گاوزبان، حدود ۵۰۰ کیلوگرم گل خشک برداشت می‌شود.

گل گاو زبان، گیاهی دارویی و آرام بخش است که با نیاز آبی کم، در زمین‌های شیب دار کشت می‌شود.

سود خالص کشاورزانی که گل گاوزبان بکارند، از هر هکتار ۳۵۰ میلیون تومان است.

هر هکتار مزرعه گل گاوزبان ۷۰ نفر را به مدت ۷۰ روز مشغول به کار می‌کند.

از موانع اصلی توسعه کاشت گل گاوزبان در استان گلستان، بازاریابی است. درخواست کشاورزان این است که مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کنند و در فصل فروش در کنار آنها باشند.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی گلستان می‌گوید: قرار است برای رفع این مشکل و تشویق کشاورزان به کاشت این محصول در زمین‌های شیب دار، زنجیره تولید و همچنین بازار‌های عرضه مستقیم گیاهان دارویی راه اندازی کنیم.

به گفته احمد مقصودراد؛ یکی دیگر از اقدامات حمایتی در این زمینه، تبادل تجربیات با گل گاوزبان کاران گیلان به عنوان قطب تولید این محصول در کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار