Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا-کلنگ پروژه دانش بنيان نيروگاه برق با سوخت بيوگاز و بيواتانول روز دوشنبه با حضور سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، عيسي کلانتري رييس سازمان حفاظت محيط زيست و علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در ساوجبلاغ و در پالايشگاه غلات زر به زمين زده شد.

به گزارش ايرنا، همزمان با پنجمين روز از دهه فجر در جريان کلنگ زني در اين نيروگاه، تصفيه خانه بيولوژيک پالايشگاه غلات زر که تصفيه خانه اي منحصر به فرد است نيز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين تصفيه خانه پساب حاصل از شستشوي مواد اوليه ورودي پالايشگاه بازيافت و براي مصارف کشاورزي و بيوگاز مورد استفاده قرار مي گيرد.
محسن اميني مدير عامل پالايشگاه غلات زر اظهار داشت: اين تصفيه خانه به روش بي هوازي بوده و گاز متان توليد مي کند و در حال حاضر اين گاز انرژي و سوخت مورد نياز فرآيندها و بخش اداري تصفيه خانه را تامين مي کند.
وي خاطرنشان کرد: با کلنگ نيروگاه بيوگازي که امروز توسط مقامات عالي کشور زده شد، در آينده اي نه چندان دور با تاسيس اين نيروگاه 10 هزار کيلو وات برق نيز تامين خواهد شد.
بهره برداري از دو طرح بزرگ صنعتي شامل تصفيه خانه مدرن صنعتي و طرح توسعه فاز دوم توليد فرکتوز در پالايشگاه غلات گروه صنعتي و پژوهشي زر از ديگر پروژه هاي افتتاحي با حضور ستاري، کلانتري و شمخاني در استان البرز بود.
پروژه هاي افتتاحي در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با سرمايه گذاري 9 هزار و 500 ميليارد توماني بخش خصوصي و در مدت 45 ماه اجرا شده و 2 هزار و 500 فرصت شغلي مستقيم نيز ايجاد کرده است.
1535/6155خبرنگار:مريم صوفي**انتشار دهنده:داريوش غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور

سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر به جزییات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم کانکت پلاس اشاره کرد و گفت: هدف از کانکت پلاس طراحی سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است‌ و برنامه و تسهیلاتی برای نخبگانی که به کشور باز می‌گردند، در نظر گرفته شده است. براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلا در خارج از کشور شرکت تاسیس و یا محصولی تولید کردند و می خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تاسیس کنند، مورد حمایت اولیه و فناورانه ما قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی با اشاره به اینکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت ۵۰۰ میلیون تومانی بلاعوض به افرادی که به دنبال تاسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می شود، گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک های علم و فناوری پردیس، دانشگاه شریف، تهران، اصفهان، شیراز و ... در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه و نیم ۳۸۰ پروپوزال به دست ما رسید، گفت: از این تعداد ۱۰۰ پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین ما پروژه های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضا برخی از طرح ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شان کمتر است.

حسینی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از ۱۷۰۰ محقق پست داک در سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بازگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم و اگر پروپوزال فرد تایید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی، به مدت یکسال بیمه خواهد شد.

کد خبر 6079034 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
  • جانمایی احداث دو تصفیه‌خانه محلی در شیراز
  • رفع مشکلات کاشمر با احداث ابر پروژه خورشیدی/ نیروگاه برق به کمک صنعت می‌آید
  • پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان آماده افتتاح در سفر هیات دولت به ایلام است