Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:13:41 GMT

هنرمند پیشکسوت صنایع دستی قم تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۴۴۷۵

هنرمند پیشکسوت صنایع دستی قم تجلیل شد

قم - معاون صنایع دستی قم گفت: یکی از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی استان قم در چهارمین همایش همای هنر تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حسن بحرینی با اشاره به برگزاری چهارمین مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی (همای هنر)، افزود: در این مراسم که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، از پیشکسوت صنایع دستی قم تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مراسم از« نبی رَدکاء» پیشکسوت رنگرزی سنتی تجلیل شد، این هنرمند سال‌ها است که در بازار کهنه قم در زمینه رنگرزی ابریشم با رنگ‌های طبیعی فعالیت می‌کند.

معاون صنایع دستی قم با بیان این که «نبی ردکاء» پسران و داماد و شاگردانش را به روش استاد – شاگردی آموزش داده است، گفت: او در ابتدای کار خود به رنگرزی سنتی و گیاهی پشم اشتغال داشت و اکنون بیشتر به رنگرزی ابریشم می‌پردازد.

بحرینی گفت: متأسفانه هنرمندان صنایع دستی با دغدغه‌های متعددی در تولید، عرضه و فروش محصولات مواجه هستند، آیین تجلیل از هنرمندان هنرهای ظریف و سنتی سبب می‌شود که غبار بی‌مهری بر چهره آنان ننشیند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود