Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@12:06:24 GMT

طرح نمایندگان برای کاهش عوارض واردات خودرو

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۴۸۵۰

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از طرح دو فوریتی نمایندگان برای کاهش عوارض واردات خودرو خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به پرونده مربوط به خودرو که در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح بود و ایراداتی که در واردات و تولید خودرو وجود دارد که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و همچنین پس از مصوبه دولت برای افزایش عوارض واردات خودرو، نیاز به قانونگذاری در این زمینه احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس من و آقای حسین‌زاده طرحی را در این زمینه با عنوان تعیین ضوابط حقوق ورودی خودرو‌های وارداتی و ساماندهی بازار خودرو تهیه کردیم.

وی افزود: متاسفانه در اثر عدم نظارت بر بازار خودرو شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در این حوزه بودیم. همچنین افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی موجب افزایش قیمت خودرو‌های داخلی می‌شود. ضمن اینکه مشکلاتی در صنایع داخلی وجود دارد و ما توسعه چندانی در صنعت خودرو نمی‌بینیم که علتش انحصاری بودن این صنعت است و تا نظارتی در این زمینه وجود نداشته باشد همچنان تا سال‌های آینده شاهد مشکلاتی در این حوزه خواهیم بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: ما این طرح را در قالب یک ماده واحده و هفت تبصره مطرح کردیم و ۲۱۷ نماینده آن را امضا کردند که این نشان دهنده گلایه‌مندی نمایندگان از وضعیت بازار خودرو است و ضرورت قانونگذاری در این زمینه است که این طرح به زودی به هیات رییسه مجلس ارائه خواهد شد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: دولت حقوق ورودی خودرو‌های وارداتی را از ۱۵ تا ۶۱ درصد تعیین کرده و این رشد نگران‌کننده است و توجیهی ندارد، اما در طرحی که قرار است در مجلس مطرح شود پیشنهاد کاهش عوارض ورودی مطرح شده به نحوی که حداکثر عوارض برای واردات خودرو ۵۵ درصد باشد. در واقع پیشنهاد ما این است که تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی در طی چند سال بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یابد تا فضای رقابتی در حوزه خودرو ایجاد شود و دولت زیرساخت‌ها را برای ورود فناوری خودروسازی مهیا کند تا نهایتا کمکی به حوزه اشتغال و صادرات شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد

نماینده منتخب مردم قم، جناب آقای محمد منان رئیسی، به همراه برخی از اعضای شورای شهر قم، با حضور در دفتر آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته، با ایشان دیدار و از توصیه های معظم له بهره‌مند شدند.
دکتر منان رئیسی در ابتدای این دیدار، گزارشی از برنامه‌های خود در سطح ملی و استانی در حوزه مسکن، رفع تورّم، خودرو و برخی مسائل مهم دیگر جامعه ارائه داد.
 
حضرت آیت الله محسن فقیهی، ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب ایشان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از طرف مردم شریف قم، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، فرمود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، وضعیت اقتصادی در سر سفره‌های مردم خوب نیست. مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. ما از این مشکلات اطلاع داریم و مراجعات فراوانی به دفتر ما می‌شود و اشخاص محترمی برای مبالغ کم، جهت دارو و درمان یا اجاره مسکن مراجعه می‌نمایند که خیلی در مضیقه هستند.

معظم له در ادامه با اشاره به مسئله مسکن، افزود: از مهمترین مشکلات مردم عزیز ما، بحث مسکن و سرپناه است. بسیاری از مردم، اجاره نشین هستند و با این اجاره‌های بالا دیگر کنترل معیشت از دستشان خارج شده است. دولت و مجلس باید برای این مشکل مهم و اساسی، تدبیر فوری نمایند و نگذارند مردم بیش از این در سختی و دشواری باشند.

عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در قسمت دیگری از این دیدار، مسئله خودرو در ایران را بسیار تأسف بار دانسته و فرمودند: متأسفانه در این سال‌ها، دولت و مجلس نتوانستند در مورد خودرو اقدام مناسبی انجام دهند. خودروهای ما هم از نظر تأمین امنیت جانی وضع خوبی ندارد که آمار بالای تلفات جانی سالیانه، حاکی از آن است و هم از نظر مالی برای مردم هزینه های گزافی برای این خودروهای بی کیفیت تحمیل می‌شود. واقعاً مسئله خودرو به صورت یک بحران و مسئله لا تنحلّ باقی مانده و امیدوارم مجلس جدید بتواند در این زمینه، اقدام فوری و عاجلی انجام دهد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، در ادامه توصیه‌های خود، با اشاره به حجاب و عفاف فرمود: امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه های اقتصادی و اجتماعی و ... لازم و ضروری و امر دین مبین اسلام است و در مسئله حجاب و عفاف هم با شرایطش لازم است اما باید تمام مسائل شرعی آن به صورت کامل رعایت شود. اینکه یک مرد، دختری را به زور گرفته و وارد خودروی ون کند، خلاف شرع و عرف و قانون است.
مبارزه با بی حجابی، باید خیلی ظریف انجام شود تا دشمنان نیز نتوانند بهانه‌ای پیدا کنند؛ باید تمام موازین شرعی رعایت شود و نباید همراه خشونت باشد. اگر کسانی هم واقعاً پس از تذکر لسانی، عامدانه اصرار بر بی حجابی داشته باشند، باید توسط محاکم قضائی، به همراه محارم خود، احضار و جریمه شوند.

حضرت آیت الله فقیهی در پایان این دیدار، ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر منان رئیسی در مجلس شورای اسلامی، از خداوند متعال، عزّت و عظمت و اعتلای روزافزون نظام مقدس اسلامی را مسئلت نمود.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم