Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس حوزه هنری استان اردبیل آخرین مهلت دریافت آثار برای جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان را تا 22 بهمن ماه 1396 دانست و گفت : بعد از اتمام زمان دریافت آثار، آثار رسیده مورد داوری قرار گرفته و درنهایت مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در فروردین ماه 1397 همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزارمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار آذرسلام، در ارائه گزارشی از فعالیت یکساله حوزه هنری استان اردبیل گفت: برگزاری 40 کارگاه با موضوعات مختلف، تولید 8 عنوان فیلم کوتاه و انیمیشن، تولید 8 کتاب درقالب های شعر و داستان با مضامین دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و آزاد، تولید 3 آلبوم صوتی از خاطرات رزمندگان، تولید 5 عنوان آلبوم موسیقی درقالب های موسیقی پاپ، کلاسیک آذری، وموسیقی سنتی، برگزاری 15 نمایشگاه با موضوعات مختلف در رشته های مختلف هنری، تولید و اجرای نمایش«شاه اسماعیل»، افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد و تولید 4 نمایش درقالب این دفتر، برگزاری نشست ها و کارگاههای تخصصی بازیگری، داستان و شعر، برگزاری یادواره قیام مردم روستای نیارق با مشارکت دستگاههای فرهنگی استان، برگزاری مراسم تجلیل از استادمحمدباقرتمدنی با مشارکت تبلیغات اسلامی استان از اهم برنامه های اجراشده در حوزه هنری استان اردبیل در سال 1396 است.

رجبی از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: مهلت دریافت آثار برای این جشنواره تا 22 بهمن ماه 1396 است و بعد از اتمام زمان دریافت آثار، آثار رسیده مورد داوری قرار گرفته و درنهایت مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در فروردین ماه 1397 همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزارمی شود.

این مسوول برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر سوره در اواخر اردیبهشت ماه 1397 را دومین رویداد مهم هنری سال آینده حوزه هنری استان اردبیل عنوان کرد و افزود: از تعداد 33 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره تعداد21 اثر بعد ازداوری انتخاب شده است که درحال حاضر درحال تمرین و آماده سازی برای اجرا هستند.

رییس حوزه هنری استان اردبیل از برگزاری 12 عنوان برنامه در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: برگزاری نشست موسیقی پژوهی با موضوع تجزیه و تحلیل آهنگ های انقلابی، برگزاری برنامه شب شعر و موسیقی با موضوع آهنگ های آذری، برگزاری همایش خوشنویسان استان، برگزاری ورک شاپ تذهیب، برگزاری اختتامیه جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان، پخش فیلم های بلند فاخر ملی، اکران مجموعه فیلم های تولیدی فیلمسازان استان، برگزاری شب شعر و خاطره، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، غبار روبی مزار شهدا و رونمایی از کتاب های «خنده های خردلی، داستان ما و بررسی رمان پل معلق» از اهم برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی است.

رجبی با اشاره به تولید دو کتاب پژوهشی در حوزه هنری استان اردبیل گفت: «دانشنامه تاریخ استان اردبیل با مشارکت بنیاد دائره المعارف استان »و کتاب«شرح صفا» که برای نخستین بار در کشور به معرفی جامع و کامل زندگی، افکار، اندیشه ها وتعالیم عرفانی شیخ صفی الدین اردبیلی پرداخت کرده است و انتشار کتاب «تاثیر نهج البلاغه برهنر اسلامی» از مهمترین آثار تولید شده حوزه هنری استان درسال 1396 است که درحال حاضر درحال سپری کردن مراحل چاپ بوده و سال آینده روانه بازار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه اندازی سایت اینترنتی و اپلیکیشن تخصصی فروش محصولات هنرمندان استان همدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسعود ویژه با اشاره به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و همچنین اهمیت توجه به اقتصاد و معیشت هنرمندان استان اظهار داشت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای ارائه آثار هنرمندان استان در قالب‌ فروشگاه‌های دائمی و بازارچه‌های هنری از اولویت‌های این اداره کل است.

وی افزود: با توجه به توسعه ارتباطات و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، استفاده از تکنولوژی و ظرفیت فضای مجازی، سایت اینترنتی و اپلیکیشن تخصصی فروش محصولات هنرمندان راه اندازی شد.

مسعود ویژه گفت: هنرمندان در بخش‌های مختلف می‌توانند با ثبت نام در این فروشگاه، بدون واسطه آثار خود را ارائه کنند. تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، ابزار آلات موسیقی، آلبوم های موسیقی، مجسمه‌های هنری، کتاب، نوشت افزار، کالاهای فرهنگی، محصولات گرافیکی و تجسمی، مجموعه های نمایشگاهی، آثار هنری صنایع دستی و غیره از جمله آثار قابل ارائه در فروشگاه اینترنتی «کاه» هستند.

ویژه اظهار داشت: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان این سایت در قالب اپلیکیشن هم طراحی شده است که هنرمندان می‌توانند از برنامه بازار دانلود کنند. همچنین میتوانند آثار و محصولات خود را از تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه در سایت و اپلیکیشن "کاه" به نشانی www.caah.ir بارگزاری کنند و بعد از رونمایی و آغاز فروش رسمی محصولات از ٢٢ اردیبهشت‌ماه به فروش برسانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان جهت ارسال تصاویر آثار فرهنگی و هنری خود در سایت و اپلیکیشن کاه و یا جهت معرفی خود به عنوان هنرمند در بخش هنرمندان و همچنین جهت ارائه آموزش های تخصصی به علاقمندان خود می‌توانند با شماره ٩ ١٣١ 6 ٨ که به این منظور ایجاد شده است تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری