Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@01:18:02 GMT

نوسازی بافت فرسوده باید اولویت مدیریت ملی باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۵۴۱۲

نوسازی بافت فرسوده باید اولویت مدیریت ملی باشد

فراهانی با اشاره به اینکه سه شاخص بافت فرسوده ناپایداری، ریزدانگی و معابر تنگ و باریک است، تصریح کرد: در مخاطره آمیز بودن بافت فرسوده تهران همین بس که اگر زلزله کرمانشاه را در آن متصور شویم خسارت جانی میلیونی خواهد بود.
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع نوسازی بافت های فرسوده نه‌تنها باید اولویت اصلی مدیریت شهری، بلکه مدیریت ملی باشد، تصریح کرد: دولت باید با ارائه بسته‌های تشویقی بیشتر از قبیل وام های طولانی مدت کم بهره، سرمایه‌گذاران را برای ورود به این بخش ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه علاوه بر بافت فرسوده حدود ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد، عنوان کرد: بافت ناپایدار ویژگی ریزدانگی و معابر تنگ بافت فرسوده را ندارد اما شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری برنامه‌های جدی برای نوسازی این بافت ها در نظر گرفته اند.
فراهانی با اشاره به اینکه بسته های تشویقی پیش بینی شده توسط شهرداری برای جذب سرمایه گذاران در این حوزه کافی نیست، گفت: دولت نیز باید با ارائه بسته‌های تشویقی بیشتر زمینه ورود سرمایه‌گذاران را به این حوزه فراهم کند.
وی با اشاره به بسته های تشویقی شهرداری تهران برای نوسازی بافت فرسوده، افزود: ارائه یک طبقه اضافه در صورت تجمیع واحدهای همجوار و عدم اخذ عوارض از جمله موارد بسته های تشویقی ارائه شده توسط شهرداری تهران است. از طرفی شهرداری برای گرفتن بسته های تشویقی بیشتر از قبیل وام و رایگان کردن انشعابات با دولت در حال رایزنی است.
فراهانی در خصوص بودجه سال ۹۷ نوسازی نیز گفت: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده است و در کمیسیون تلفیق در حال بررسی بوده و ممکن است تغییراتی در مورد بودجه نوسازی بافت فرسوده اعمال شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اجرا و نوسازی بافت های فرسوده نقش بسیاری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد گفت: در صورتی که همکاری  دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که  حضور مردم و بخش خصوصی در این زمینه افزایش می یابد.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است بنابراین تنها راهکار برای آنکه متقاضیان به این بخش ورود کنند پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین است.

آیینی یادآور شد: دولت باید برای ورود به این بخش و تقویت آن از تمامی ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی