Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@23:37:21 GMT

خانه‌هایی که فقط یک دلار قیمت دارند!

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۵۵۲۱

یک شهر در ایتالیا خانه‌های سنگی خود را به تنها بهای یک دلار و دو سنت می‌فروشد!


به گزارش شریان نیوز،به نقل از صراط خانه‌هایی در شهر «اولولای» در منطقه کوهستانی «بارباگیا» در ایتالیا به بهای 1.2 دلار به فروش گذاشته شده است. این نخستین باری نیست که چنین کاری در یک شهر ایتالیایی انجام می‌شود؛ اما نخستین بار است که این وعده به خوبی عملی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این شهر جذابیت و تاریخی را که برای جذب مردم لازم است، داراست. با این حال خانه‌های سنگی که به فروش گذاشته می‌شوند نیاز به باسازی دارند. بازسازی این خانه ها باید در سه سال انجام شود و هزینه آن تقربیاً 25 هزار دلار است.

اما پشت پرده این پیشنهاد سخاوتمندانه، تلاش برای جلوگیری از محو شدن یک جامعه است. جمعیت اولولای در نیم قرن گذشته از 2250 نفر به 1300 نفر کاهش یافته است و سالانه تعداد بسیار کمی کودک متولد می‌شود.

شهردار این منطقه می‌گوید: «ما ریشه‌های ماقبل تاریخ داریم و وظیفه من این است که اجازه ندهم سنت‌های بی‌نظیرمان فراموش شوند. افتخار ما به گذشته‌مان ما را قدرتمند می‌سازد. ما مردم سخت کوشی بوده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم شهرمان از بین برود».

جوانان این شهر به شهرهای بزرگتر نقل مکان کرده‌اند و اکنون خیابان‌ها و میدان‌های این شهر خالی از سکنه هستند. خانه‌های کسانی که این شهر را ترک کرده‌اند متروک و پر از تارهای عنکبوت مانده‌اند.

هنوز هم برخی از مردم این شهر پنیرهای مخصوصی را تهیه می‌کنند و سبدهای زیبای سنتی می‌بافند. تاکنون سه خانه در این شهر فروخته شده‌اند و 100 درخواست خرید از کشورهای سراسر جهان مانند روسیه و استرالیا نیز دریافت شده است.

در ادامه تصاویری از این شهر و سنت‌هایش مشاهده می‌کنید:

 

  دسته بندیاجتماعي

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 744666

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • قیمت دلار امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ببینید | کنایه هاشم بیک‌زاده به قیمت دلار در برنامه زنده
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • قیمت دلار امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید