Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دهه مبارک فجر 716 طرح مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به این ترتیب پرونده مسکن‌های مهر در این استان بسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی شب گذشته در مراسم افتتاح 716 طرح مسکن مهر چهارمحال و بختیاری با اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر در این استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری سومین استانی است که پروژه‌های مسکن مهر در آن به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بحث مسکن‌های مهر را بسیار پیچیده عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت این مسکن‌ها باید در سال 95 اتمام می‌یافت اما به علت مسائل مالی که برای دولت پیش آمد بسیار طولانی شد.

مهرآبادی با اشاره به برخورداری پروژه‌های مسکن مهر تکمیل شده از امتیاز آب، گاز، تلفن و برق ادامه داد: اصل 31 قانون اساسی دولت‌ها را مکلف به فراهم کرن زمینه خانه‌دار شدن مردم کرده است و دولت‌ها در این راستا رویکردهای متفاوتی داشتند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: از ابتدای ساخت مسکن مهر قرارداد مشارکت با بانک 2 میلیون و 200 هزار واحد منعقد شد و خوشبختانه در حال حاضر به‌جز پروژه‌هایی که مشکلات حقوقی دارند و یا فاقد متقاضی است درواقع کار ساخت عمده پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

مهرآبادی مشکل اساسی مسکن‌های مهر را تحویل این واحدها ادانست و عنوان داشت: برای تحویل واحدها نیازمند مساعدت مالی هستیم و درحال حاضر برای تحویل پروژه‌های مسکن مهر نیاز است نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان اعتبار است که از این میزان 4 هزار میلیارد تومان مربوط به تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و...، 4 هزار میلیارد تومان برای ایجاد خدماتی چون مسجد، مدرسه، کلانتری و... و 2 هزار و 600 میلیارد تومان هم جهت محوطه‌سازی، آسفالت معابر، راه‌های دسترسی و... است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز از منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد و تاکید کرد: پیش‌بینی شده بود امسال مسکن مهر 12 استان تکمیل و تحویل داده شود ولی چون اعتبار لازم در این زمینه تامین نشده به نتوانستیم به هدف‌مان برسیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: علی‌رغم همه مشکلاتی که داشتیم قریب به یک میلیون واحد تحویل داده شد و به‌طور متوسط سالی حدود ۲۳۰ هزار واحد مسکن به جامعه تزریق شد.

وی ادامه داد: در ۱۶ استان کشور مجموعاً ۱۶ هزار واحد وجود دارد که با  مساعدت این پروژه‌ها نیز تکمیل می‌شود و امیدواریم در سایر استان‌ها نیز همچون چهارمحال و بختیاری پروژه مسکن مهر اتمام شود.

مهرآبادی از اتمام حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه این واحدها به دلیل ناقص بودن خدمات زیربنایی، نا مناسب بودن راه و... تحویل متقاضیان داده نشده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به مسوولیت‌های قانونی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در کشور (بر اساس بند «ض» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور) و همچنین بر اساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور در این مرحله، نسبت به انجام مطالعات در فازهای مختلف در زمینه تعیین حرایم گسل‌ها در سطح شهر قائم‌شهر در استان مازندران و حاشیه آن اقدام کرد.

پس از انجام مراحل مختلف مطالعاتی، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های موردنیاز در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۵ کیلومتری آن، مراحل فنی این طرح بزرگ به اتمام رسید.

در این طرح بزرگ که با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و همچنین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح این استان انجام شد، علاوه بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر قائم‌شهر با روش دقیق، همه ساختمان‌های با اهمیت، ابنیه فنی، تأسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر، برای تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

نتایج ارزشمند این طرح، در سریع‌ترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از طی مراحل قانونی، به همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای بهره‌برداری در تصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6086888 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه