Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تخفیف دانشجویی برای نمایش «میر مهنا»، اجرای الیور توئیست با دو نانسی و تقدیم اجرای شب گذشته شیرهای خان بابا سلطنه به علی رفیعی، عنوان سه خبر تئاتری روز دوشنبه ایرناست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نمایش «میر مهنا»، اجرای این نمایش به دانشجویان تمامی رشته ها 50 درصد تخفیف می دهد و متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات باید به صورت حضوری به گیشه تماشاخانه سرو مراجعه کرده و با ارائه کارت دانشجویی نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نمایش تولیدی گروه هنرهای نمایشی روایت فتح، از 12 بهمن در تماشاخانه سرو ساعت 19 به صحنه رفته است و در بخش مسابقه ایران سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز اجرا شد.
حمید ابراهیمی، جلیل فرجاد، حدیثه تهرانی، محمد رضا‍‍ پشنگیان، تیما پور رحمانی، پانته آ کیقبادی، داوود سلیمانی، رامین مسیبی، آرش ابراهیم زاده، محمدرضا موهبتی، حسین ابراهیمی، شکوفه حیدریان، ملیکا مشعل، سمیرامیس قاصدی، محمد کهوری نژاد، حسن رونده، مهلا دریایی، خاطره خوشدل، طهورا زهدی، ثمین بیطرف، دنیا سلیمانی، سپیده غلامی، امیرحسین شیرازیان، حسین حیدری، مظفر امیر عالی، رامبد مفخمی پور، یاسین حسینی بازیگران «میر مهنا» هستند.
در خلاصه داستان نمایش آمده است که میر مهنا در حدود یکصد سال قبل در جنوب ایران می‌زیست و جزء سرداران بوشهر محسوب می شد که علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است.
«میر مهنا» تا پنجم اسفندماه در تماشاخانه سرو روی صحنه می رود.

** «شیرهای خان‌باباسلطنه» به علی رفیعی تقدیم شد
«شیرهای خان‌باباسلطنه» اجرای دیشب خود را به علی رفیعی تقدیم کرد که به گفته‌ کارگردان نمایش، بخشی از نگاه زیبایی‌‌شناسانه‌ نمایش مدیون اوست.
افشین هاشمی با بیان اینکه این روزها در تالارهای نمایشی هر شب نام هنرمندان حاضر در سالن را می برند اما این گروه به دلایلی خود خواسته چنین کاری نکرده است، تصریح کرد: اول اینکه به عقیده ما حضور همه تماشاگران در تئاتر مهم است و اگر تئاتر تماشاگر نداشته باشد معنا نیز ندارد و دوم آنکه اگر شبی خواستیم نامی ببریم نام بردن معنایی داشته باشد.
وی افزود: اگر این نمایش زیبایی ای داشته مدیون کسی که من همیشه تماشاگر آثارش و یک بار هم بازیگرش بودم است.
علی رفیعی (متولد 1317، اصفهان) کارگردان، بازیگر، طراح صحنه و لباس تئاتر و سینما است.
او دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تئاتر از دانشگاه سوربن پاریس، دیپلم عالی کارگردانی از دانشگاه بین‌المللی تئاتر فرانسه و دیپلم بازیگری از مدرسه شارل دولن فرانسه است.
در دور پیشین اجرای نمایش «شیرهای خان‌باباسلطنه» (شهریور 96) حسین علیزاده و مهدی هاشمی دو هنرمندی بودند که نمایش به آنها تقدیم شده بود.
این نمایش تاکنون حدود 70 اجرا را پشت سر گذاشته و میزبان بسیاری از هنرمندان و شخصیت های فرهنگی و سیاسی بوده است.
نمایش شیرهای خان باباسطلنه به علت استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

** آغاز اجرای مجدد نمایش موزیکال الیورتوئیست با دو «نانسی»
شب گذشته (15 بهمن ماه) اولین اجرا از دور جدید اجراهای نمایش موزیکال الیورتوئیست در تالار وحدت روی صحنه رفت.
این نمایش اجرای جدید نمایش موزیکال الیورتوئیست در دو سانس با حضور مهناز افشار و ستاره پسیانی در نقش های نانسی با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت.
ستاره پسیانی قرار است نقش نانسی را در یکی از سانس های ویژه ساعت ١٥ یا ٢١ بازی کند، مهناز افشار بازیگر نقش نانسی نیز همچنان در سانس های ساعت ١٨ اجراهای بهمن و اسفند این نمایش حضور خواهد داشت.
مهناز افشار در سانس ساعت ٢١ برای اولین بار به تماشای نمایش الیور توئیست و بازی ستاره پسیانی نشست.
حسین پارسایی نمایش موزیکال الیور توئیست را بر اساس نسخه سینمایی آن با همراهی گروهی از هنرمندان حوزه موسیقی و تئاتر در تالار وحدت به صحنه برده است.
موزیکال الیور توئیست به تهیه‌کنندگی موسسه حریر هنر شرق بر اساس رمان چارلز دیکنز تولید شده است.
فراهنگ ** 7561 **1055
دریافت : سارا کریمیان**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نمایش موزیکال شازده کوچولو
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده