Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، رضا مقصودی فیلمنامه‌نویس با سابقه سینمای ایران که در کارنامه هنری‌اش نگارش فیلمنامه‌های «لیلی با من است»، «من سالوادور نیستم»، «اخلاقتو خوب کن »، «مهر مادری» و... را به ثبت رسانده برای اولین بار به سراغ ساخت فیلم از جنس کمدی رفته است. فیلمی که توانسته مخاطبان جشنواره فیلم فجر را با خود همراه کند و  داستانی سرراست را به خوبی روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مقصودی درباره زمان نگارش فیلمنامه «خجالت نکش» گفت: چند سال پیش زمان دولت نهم همسرم خانم افرا جورابلو این طرح را  پیشنهاد دادند و  به صورت سریال آماده کردیم و به تلویزیون ارایه دادیم اما تلویزیون نپسندید. آن زمان به شکل سریال آماده شده بود وتنها  یک خانواده صاحب فرزند می شدند و کشمکش هایی داشتند. 

بعد از سالها تصمیم گرفتم آن فیلمنامه را به  شکل سینمایی ارایه بدهم و خودم بسازم. روی فیلمنامه کارکردم و عناصر اضافه را حذف کردم و بخش‌هایی هم به فیلمنامه اضافه کردم. 

دلم می خواست فیلمنامه هایم را روی پرده ببینم 

وی درباره انتخاب فیلمنامه کمدی برای ساخت اولین فیلم خود گفت: من سالها فیلمنامه نوشتم و همواره دلم می‌خواست که فیلمنامه‌های خودم را  روی پرده ببینم، طبیعتاً درباره فیلمنامه‌ها این اتفاق نمی‌افتد و تنها ده یا دوازده درصد فیلمنامه به فیلم تبدیل می‌شود و  بقیه‌اش یک چیز دیگر است . دلم می خواست فیلمنامه ها‌یم را روی پرده ببینم .

تهیه‌کننده برای تهیه فیلم کمدی راغب‌تر هستند

مقصودی در ادامه گفت: ورود به سینما دشواری‌های خودش را دارد برای ورود به عرصه کارگردانی، تهیه‌کننده‌ها به یک فیلم کمدی جذاب، بیشتر راغب هستند به همین دلیل یک فیلمنامه کمدی را برای کارگردانی فیلم اول انتخاب کردم. 

فیلمنامه نویس «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» درباره طی شدن مراحل کسب اجازه کارگردانی گفت: به دلیل امکانات محدود هرعلاقمندی امکان ساخت فیلم حرفه‌ای ندارد و برای من هم دشواری‌هایی وجود داشت.  من باید با فیلمنامه مطمئن وارد می‌شدم و به آقای پروین حسینی تهیه کننده که از  دوستان قدیمی من هستند پیشنهاد دادم. با خواندن فیلمنامه به تهیه فیلم ترغیب شدند،در واقع تیرم به هدف خورد و پای کار آمد تا این فیلم را بسازیم. 

 

رضایت مخاطب پس از دیدن فیلم خوشایند است

وی درباره بازخورد مخاطب پس از دیدن فیلم در سینماهای مردمی گفت: دو شب گذشته در سینما را‌گا (شهر ری) با مردم فیلم را دیدیم و از این فیلم استقبال شد،خوشحالم تصمیم گرفتم که در پردیس راگا فیلم ببینم. احمد مهرانفر خیلی مطمئن نبود که مخاطب با دیدن فیلم چه واکنشی خواهد داشت وقتی رضایت مخاطب را پس از دیدن فیلم دید به هیجان آمد و گفت بازهم دوست دارم با مردم فیلم ببینم. مردم با فیلم ارتباط  خوبی برقرار کردند. جایی که انتظار داریم مخاطب بخندند، می‌خندند و مواقعی که باید بغض می‌کند. به هرحال من توانستم مخاطب را با فیلم همراه کنم. 

فیلم می توانست با کیفیت بهتر و هزینه بیشتر تولید شود

مقصودی در پاسخ به این پرسش که فیلم «خجالت نکش» به لحاظ تولید ارزان قیمت تهیه شد گفت:واقعیت این است که ما فیلم را ارزان ساختیم می توانست با کیفیت بهتری و هزینه بیشتری آماده شود. اما من از این راضی هستم و اتفاق خوبی افتاده است. این را باید متذکر شوم  می توان فیلم خوب ساخت و ارزان هم باشد اما به نظر من معنی اش این نیست که از سر و ته مخارج بزنیم و یک فیلم ارزان بسازیم به قصد این که ثابت کنیم می‌توانیم فیلم با هزینه کم بسازیم بلکه  فیلم خوب هزینه خودش را دارد که باید پرداخت بشود. 

صرفه جویی باید در قواعد بهره‌وری در تولید فیلم، حاکم باشد. باید بدانیم کجا و بجا هزینه کنیم . می‌بینیم فیلم‌هایی با هزینه دولتی بالایی آماده می شوند اما  نتیجه لازم را نمی گیرند. در هزینه ها بی انصافی وجود دارد که باید دقت می شود 

به سیمرغ فکر نکردم

وی درباره بازیگران فیلم «خجالت نکش» گفت: از بازیگران فیلم راضی هستم. احمد مهرانفر،شبنم مقدمی برای نقش زحمت کشیدند حتی هفته ها قبل از فیلمبرداری در مورد کار فکر می کردند و یادداشت برداری می کردند. بازیگران نقش های کوتاه هم وقتی تلاش این دو بازیگر را می دیدند نمی توانستند بی تفاوت باشند آنها هم تلاش می کردند. 

مقصودی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین فیلم اول گفت: به سیمرغ فکر نکردم رضایت مردم برایم اهمیت بیشتری دارد. 

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح دبستان زنده‌یاد احمد یزدی در روستای شاهین قلعه بخش مرکزی شهرستان مشهد از کار خیر به عنوان صدقه جاریه یاد و اظهار کرد: گاهی اوقات برخی افراد هزینه‌های زیادی برای خرید قبر می‌کنند که در هیچ جایی توصیه نشده است در حالی که فرد می‌تواند با صرف این هزینه‌ها در راه کارهای خیر صدقه جاریه‌ای برای خود برقرار کند که ماندگار است.

فرماندار مشهد با قدرشناسی از خیران تصریح کرد: با هر نگاه و اعتقادی انجام کار خیر ارزشمند و قدر انسان‌های خیر بالا است و همه افراد همواره قدردان خیرین هستند.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: خیرین در هر پروژه‌ای که ورود پیدا کردند با هر میزان مشارکتی موجب برکت آن می‌شوند و به همین دلیل سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است.

داوری افزود: یکی دیگر از مزیت‌های پروژه‌های خیرساز این است که وقتی مردم در پروژه‌ای به میدان می‌آیند مراقبت و نگهداری از آن هم بیشتر می‌شود.

فرماندار مشهد با قدردانی از همه خیران و مسؤولان گفت: آن چه ما را در به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها و ساخت مدارس یاری می‌کند انسجام است.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی و طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» اظهار امیدواری کرد که با انسجام و همراهی مسؤولان و خیرین این نهضت را تا رفع کامل مشکل ادامه می‌دهیم که دیگر هیچ نیازی به فضای آموزشی در شهرستان مشهد نباشد.

داوری از دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور یاد و تصریح کرد: ساخت مدارس و همه این اقدامات در این جهت است که معلمان برای تربیت نسل آینده کشور تلاش کنند تا نونهالان امروز در آینده بدرخشند و موجب رشد و تحول انقلاب شوند.

فرماندار مشهد از اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای انعکاس فعالیت‌های طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها به خوبی این واقعیت را فهمیده‌اند و بیشتر از بقیه برای یاری نهضت مدرسه‌سازی و امیدآفرینی پای کار آمده‌اند.

دیگر خبرها

  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود