Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از برخورد با واحدهای قالیشویی و کارواش فاقد تصفیه خانه فاضلاب به دلیل کمبود آب و خطرات زیست محیطی خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساوجبلاغ، بایرام محمدی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در حاشیه جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با قالیشویی‌ها و کارواش‌های فاقد تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان برخورد می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس اعلام اتاق اصناف شهرستان ساوجبلاغ 30 واحد کارواش‌ و 6 کارگاه قالیشویی مجاز در شهرستان ساوجبلاغ در حال فعالیت هستند که بر اساس ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب، مسئولیت پیشگیری و ممانعت و جلوگیری از آلودگی منابع آب، و ماده 14 آئین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب که تخلیه و پخش فاضلاب بدون تصفیه به منابع آب‌های پذیرنده را به سبب وجود فلزات‌سنگین ممنوع دانسته و برعهده سازمان حفاظت محیط‌زیست  است که با واحدهای فاقد مجوز و همچنین واحدهای مجاز فاقد سیستم تصفیه خانه فاضلاب برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصمیمات جلسه‌مشترک نمایندگان حفاظت محیط زیست، فرمانداری و اتاق اصناف در خصوص برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز گفت: با توجه به بحران اخیر درکاهش میزان نزولات آسمانی و به تبع آن  بحران آب در سال‌های آتی در این شهرستان، عزم اداره حفاظت محیط‌زیست و دیگر دستگاه‌های متولی را در مدیریت بهینه مصرف آب در شهرستان ساوجبلاغ جدی برشمرد وگفت: دیگر زمان استفاده از آب شرب برای مصارف اصناف خدماتی آب بر به اتمام رسیده و می‌بایست این واحدها از فاضلاب تصفیه شده برای ارائه خدمات به شهروندان استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

 یاسر اکبریان  اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی کار می‌باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می‌شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره‌مند شده اند و مابقی طرح‌ها نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت‌های تامین آب و بالا بردن ظرفیت‌های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن‌ها تصفیه خانه‌های فاضلاب در پنج شهرستان استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی‌های به عمل آمده و حمایت‌های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می‌شود سرعت ساخت این تصفیه خانه‌ها افزایش یابد.

اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن‌ها نیز از همه ظرفیت‌های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص‌های بخش فاضلاب ارتقا یابد.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان