Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری سومین همایش یاد یاران آسمانی(یادواره شهدای کمیل و حنظله)، پیش از ظهر امروز، دوشنبه 16 بهمن‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد محمدی، دبیر همایش برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این موضوع که این همایش مربوط به شهدای گردان کمیل و حنظله است، اظهار کرد: گروه شهید ابراهیم هادی در طول دو سال اقدام به برگزاری همایش کرده است و روز پنجشنبه نوزدهم بهمن ماه ساعت 17 سومین دوره آن را در تالار وزارت کشور برگزار می‌کند؛ این درحالی است که این همایش در دو دوره گذشته در لانه جاسوسی و مصلی برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حماسه حماسه‌گران کمیل و حنظله معروف است و اصطلاحا از حماسه عاشورایی برای‌شان استفاده می‌کنند و یکی از ماندگارترین حماسه‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود. در این حماسه گردان کمیل و حنظله پنج روز بدون آب در محاصره دشمنی شدند که تا دندان مسلح بود؛ آنها پس از پنج روز یک به یک با لب تشنه شهید شدند.
دبیر همایش یاد یاران آسمانی تصریح کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان، شناساندن امثال شهید ابراهیم هادی و شهدای دیگر است؛ مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که یاد شهدا را زنده نگهداریم و یادشان را حفظ کنیم.
وی بیان کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرای اطهر(س) و سالروز عملیات والفجر مقدماتی همایش بزرگداشت شهید ابراهیم هادی و 300 شهید گردان های کمیل و حنظله با عنوان یاد یاران آسمانی در تهران به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با خود‌باختگی در مقابل هجوم فرهنگ بیگانه، زنده نگه داشتن یاد شهدا، معرفی آنان به عنوان اسوه‌های عملی برای جوانان عصر حاضر و دوستی و رفاقت دو سویه دائمی جوانان با شهداست. بی شک همه شهدای گرانقدر می‌توانند سرمشق‌های عملی و چراغ راه هدایت جوانان قرار گیرند، لکن وقایع مقاطعی از هشت سال دفاع مقدس و شهادت مظلومانه صدها نوجوان، در نبردی عاشورایی و شباهت آن به واقعه کربلا، دل هر جوان عاشقی را شیفته این جوانمردان می نماید.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به شهادت جوانان و نوجوانان دو گردان کمیل و حنظله در عملیات والفجر مقدماتی، در قلب فکه، یادآورشد: پس از پنج روز محاصره و تشنگی و تسلیم نشدن حتی یک نفر از این دلاور مردان، از مقاطع درخشان دفاع مقدس است که به دلایل موفقیت در دستیابی به اهداف، در سه دهه اخیر مکتوم مانده و به آن پرداخته نشده است و همواره می‌تواند سرمشق ما در مواجهه با عداوت دشمنان‌مان باشد.
وی افزود: شهید ابراهیم هادی، پهلوانی شجاع، فرمانده‌ای دلاور، مداحی دلسوخته، استاد تهذیب نفس، شهیدی گمنام و علمدار کانال کمیل، آخرین شهیدی است که پس شهادت فرمانده گردان‌ها، فرماندهی کانال را به عهده گرفته و از پنج روز محاصره در کانال کمیل و شهادت تمامی یارانش، تنهای تنها، با لبی عطشان به ملاقات خدا می‌رود.
دبیر همایش یاد یاران آسمانی بیان کرد: این شهید با مجموعه خاطرات و زندگینامه خود در کتاب «سلام بر ابراهیم» که قریب 125 بار در قالب 750 هزار نسخه کتاب، تجدید چاپ شده است، طی سال‌های اخیر توانسته به قلب صد‌ها هزار جوان عاشق این مرز و بوم راه یافته و به عنوان اسوه‌ای عملی، در زندگی آنان نقش‌آفرینی کند. شعار امسال همایش هم که «ابراهیم هادی، هادی دل‌ها» به همین دلیل انتخاب شده است. همچنین این کتاب با تیراژ ذکر شده پرفروش‌ترین کتاب کشور است.
وی افزود: ما در این همایش که همزمان با ایام شهادت مادر سادات حضرت زهرا(س) هم است، تلاش خواهیم کرد به مدد این بانور گرانقدر جمع بیشتری از جوانان را با این شهید بزرگوار آشنا کرده تا در تمسک و توسل به این قهرمانان همیشه زنده، در بحبوحه‌های زندگی، راه را گم نکرده و مسیر زندگی را با گام‌های استوارتری بردارند.
حجت‌الاسلام محمدی تأکید کرد: این مجموعه یک مجموعه کاملا فرهنگی و مردمی است و هیچ‌گونه وابستگی به ارگان‌های دولتی و غیر دولتی ندارد و تمام هزینه‌ها نیز توسط دوست‌داران شهدا پرداخت می‌شود. کار بزرگ و ملی فقط با نهضت‌های مردمی ممکن است اگر دستگاه فرهنگی می‌خواهد موفق باشد باید جریان‌سازی کند تا موج مردمی راه بیافتد و بدون اغراق شهید ابراهیم هادی به تنهایی به اندازه ده‌ها مجموعه کلان فرهنگی در هدایت جوان‌ها تاثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به جایگاه شهادت و شهید در فرهنگ ایران اسلامی گفت: ما به دنبال ایجاد یک طرح ملی برای مطرح شدن این قهرمانان ملی از میان دیگر قهرمانان خود هستیم؛ چون علاوه بر کرامت‌های بی‌شمار شهدا در زندگی همه ما، شهید می‌تواند تا عمق ذهن و جان افراد نفوذ کند. برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، می‌بایست نهضت رفاقت با شهدا در بین جوانان ایجاد شود. نمونه قابل مثال این نهضت با شعار رفاقت مقدمه شباهت، شباهت مقدمه مجاهدت، مجاهدت مسیر نیل به شهادت شهید ابراهیم هادی است که می‌تواند اسوه کامل برای جوانان و نوجوانان باشد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه شهید ابراهیم هادی در زمینه فرهنگی به ویژه موضوع کتاب‌خوانی اظهار کرد: ما در حال ترویج طرحی برای نذر و وقف فرهنگی با محوریت کتاب و بسته‌های فرهنگی هستیم و با این دید این طرح را دنبال می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرموده‌اند که کتاب شهدا را مانند صدقه جاریه به یکدیگر هدیه بدهید.


دبیر همایش یاد یاران آسمانی تصریح کرد: البته فعالیت‌های مؤسسه تنها محدود به فعالیت درباره شهید هادی نمی‌شود و ما در صدد حمایت معنوی از دیگر عزیزانی که در زمینه شهدا فعالیت می‌کنند نیز بوده و هستیم و هر جوانی که احساس می‌کند می تواند شهید قهرمان شهر خود را معرفی کند ما آماده‌ایم در این راه کمکش کنیم و حتی تا مرحله چاپ کتاب پیش برویم. به طور مثال گروه شهید ابراهیم هادی چندی است در پی معرفی شهیده‌ای به عنوان اسوه برای خواهران و دختران‌مان است که در این همایش شهیده زینب کمایی با اهدا کتاب او به نام «راز درخت کاج» به خواهران معرفی خواهد شد و همچنین مستند او با نام من میترا نیستم در سایتی با همین نام در دسترس عموم قرار داده شده است.
وی افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی را یکی از دغدغه‌های اصلی موسسه دانست و عنوان کرد: هم اکنون 17 عنوان کتاب توسط گروه فرهنگی شهید هادی به صورت pdf در اختیار مخاطبان قرار دارد که در شبکه‌های اجتماعی قابل دریافت و مطالعه است.
به گفته وی در سال‌های اخیر نیز بسیاری از مدافعان حرم و شهدای گرانقدر این جهاد فراملی، با اقتدا به شهید ابراهیم هادی و تمسک به اخلاق و منش این شهید، حماسه‌های عاشورایی بی نظیری آفریده‌اند.
حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: در این مراسم که با حضور جوانان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، سخنران ویژه استاد رائفی‌پور خواهد بود که درباره مسائل امروز جوانان کشور و رابطه با شهدا و رشادت‌های شهید هادی، علمدار کانال کمیل و شهدای گردان‌های کمیل و حنظله، شهدای مدافع حرم و رفاقت دو طرفه با این ستارگان آسمانی سخنرانی خواهد کرد و به نقش برجسته شهید هادی در میان رزمندگان سایر کشورها، خواهد پرداخت. همچنین آقای دلبریان، از راویان خوش ذوق دوران دفاع مقدس ، به بیان رشادت‌ها ، خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخته و به حماسه شهدای دو گردان کمیل و حنظله در این پنج روز، می‌پردازد.
دبیر ستاد برگزاری مراسم تصریح کرد: اجرای نماهنگ معبر آسمانی توسط گروه محراب، اجرای تئاتر ابراهیم در آتش، تقدیر از رشادت‌های مدافعان حرم(شهید صدرزاده و حججی)؛ اکران یک فیلم سینمایی و مطرح دفاع مقدس در انتهای مراسم(تنگه ابوغریب که از فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود) از دیگر برنامه‌های این یادواره به شمار می‌رود.
گفتنی است گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، با برگزاری صدها یادواره برای شهدا و به چاپ رساندن 68 عنوان کتاب در خصوص زندگینامه و خاطرات شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس، توانسته است نقش مؤثری در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کرده و کتاب‌های این گروه از پرفروش‌ترین آثار دفاع مقدس به شمار می‌رود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بیداری در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محور‌های اصلی این همایش تعریف مفهومی الگوی اول زن، تعریف مفهومی و بیان جنبش‌های الگوی دوم زن و تبیین الگوی سوم زن در بیانات رهبری بود. 
 دانشگاه صنعت نفت آبادان در این همایش میزبان دانشجویان و دانش آموزان ۳ دبیرستان متوسطه دوم آبادان و خرمشهر است.

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • روایت بیداری در آبادان
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد