Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفر پژوهان مدیر برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره )  آذربایجان غربی در برگزاری نخستین نشست آموزشی علمی تخصصی امکان سنجی کشت و توسعه گیاهان دارویی که  برای فارغ التحصیلان تحت پوشش کمیته امدادبرگزار شد، گفت : حوزه برنامه ریزی و پژوهش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان غربی در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و شعار سال ، اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال با تفاهم نامه ای که با انجمن گیاهان دارویی استان منعقد کرده اقدام به برگزاری 4 نشست علمی تخصصی با محوریت کشت و توسعه گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی در سطح استان در 4 شهر سردشت ، نقده ، چایپاره و قوشچی می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی بابیان اینکه کارگاه های آموزشی یک روزه برای متقاضیان جویای کار و فارغ التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد برگزار می شود ، افزود : در این دوره ها 120 نفر در سطح استان آموزش می بینند که در پایان دوره برای آنان گواهی صادر و همچنین از سوی حوزه اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداداستان از 5 میلیون تومان تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات اعطا می شود .

پژوهان بیان داشت :  این دوره ها با حضور اساتید مجرب برگزار  می شود و شرکت کنندگان با نحوه کاشت ، داشت و برداشت گیاهان دارویی و همچنین نوع گیاهان و چگونگی کار در این حوزه و صادرات آن آشنا و آموزش فرا می گیرند.
وی با اشاره به اینکه شهرهای سطح استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل برای کشت گیاهان دارویی انتخاب شده اند و درسال آتی نیز متناسب با نوع نیاز شهرهایی انتخاب و این دوره ها ادامه خواهند داشت ، تصریح کرد : این دوره ها باهدف فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جامعه هدف کمیته امداد، تنوع بخشی با طرح های اشتغالزایی ، فرهنگ سازی و ترویج کشت گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی ، بسترسازی برای توسعه صادرات مرزی گیاهان دارویی ، تغییرنگرش فرهنگ کشاورزی ، حفظ منابع و عرصه های طبیعی و بانک ژن گیاهان دارویی و همچنین همراهی باسیاست های اقتصادمقاومتی برگزار می شوند.

این کارگاه های آموزشی در 4 شهر استان برای فراهم نمودن زمینه اشتغال 120 نفر از فارغ التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد برگزار می شود.

انتهای پیام/م

کارگاه آموزشی  کشت گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور

آقای سلیمی اظهار داشت: دومین کارگاه آموزشی سرمربیان پایه کشتی استان‌ها در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم‌های ملی شهید سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: مرتضی زمانی مربی کشتی چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور شرکت کرد.

بیشتر بخوانید

دعوت داور چهارمحال و بختیاری به رقابت‌های کشتی فرنگی

سلیمی اضافه کرد: در این دوره که زیر نظر انستیتو کشتی برگزار و سرمربیان پایه استان‌های کشور در کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله سنجش و ارزیابی کشتی‌گیران پایه، چارچوب استعدادیابی، پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، اصول و مبانی روانشناسی در کشتی‌گیران، تغذیه ورزشی و آموزش فنی در کشتی حضور یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان