Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه گفت: اگر سربازان آمریکایی در منبج و شرق فرات با لباس تروریست ها به مقابله با ارتش ترکیه بپردازند، بی تردید مورد هدف سربازان ترک قرار خواهند گرفت.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا و به نقل از وبسایت خبری روزنامه سوزجو، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه با حضور در یک برنامه تلویزیونی در شبکه سی ان ان ترک اظهار داشت: ترکیه پیش از عملیات سپر فرات و عفرین به آمریکایی ها هشدار داده بود که در صورت خروج تروریست ها از این مناطق، از انجام عملیات صرفنظر خواهد کرد و امروز نیز اگر ایالات متحده تروریست های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک) و نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) را از منبج خارج کند، ارتش ترکیه وارد شرق فرات و منبج نخواهد شد.
وی بیان داشت: آنکارا به هیچ وجه قصد رویایی با واشنگتن (در شمال سوریه) را ندارد، اما اگر سربازان آمریکایی در لباس تروریست ها و در صفوف آنها به مقابله با ارتش ترکیه در منبج و شرق فرات بپردازند، بی تردید هدف حملات نظامیان ترک قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، دولت ترکیه مدعی است که نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به معارضان کُرد سوری به ویژه ی.پ.گ به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم اقدام می کند.
چندی پیش رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با چاووش اوغلو همتای ترک خود، پیشنهاد همکاری دو کشور به منظور ایجاد منطقه ای امن به عمق 30 کیلومتر در شمال سوریه را داده بود که در مقابل، مقامات ارشد دولت ترکیه هر گونه همکاری با آمریکا در سوریه را منوط به توقف کمک های این کشور به تروریست ها کردند.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بارها در سخنان خود تاکید کرده که بلافاصله پس از اتمام عملیات عفرین، ارتش ترکیه وارد منبج و شرق فرات خواهد شد.
عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه از روز شنبه 20 ژانویه (30 دی ماه)آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد؛ بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی ترک مشارکت دارند.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
آنکارا در حالی ادعا کرده که قسمتی از اهداف حمله به عفرین علیه گروه تروریستی داعش می باشد که هیچ عنصر این گروهک تروریستی در عفرین و اطراف آن حضور ندارد و به اعتقاد تحلیگران سیاسی - نظامی این مساله فقط دستاویزی برای ارتش ترکیه برای حضور غیرقانونی در شمال غرب سوریه می باشد.
خاورم/1905**1275
انتشار دهنده:مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور ، از باش‌های شدید در برخی مناطق خبر داد و برای ۲۳ استان هشدار نارنجی خسارت به کشاورزان صادر کرد.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استانهای تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل.

اثر مخاطره: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی

زمان شروع: صبح دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید ، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، قم، اصفهان، گلستان، سمنان، بوشهر.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، قم، تهران، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان.

اثر مخاطره: آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی ، تنظیم و کنترل دریچه‌ ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا (با تاکید بر رگبار باران و رعد و برق)

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

زمان پایان: ظهر سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بیش از ۳۰ نات (باد جنوب شرقی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر رگبار باران و رعد و برق)

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷و سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس