Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه تهیه و تنظیم فرم‌های گزارش تفسیری مدیریت، اعضای حاضر پس از بحث و بررسی درخصوص فرم‌های مذکور درخصوص موارد اصلاحی به جمع‌بندی رسیدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، شنبه 14 بهمن 96 جلسه تهیه و تنظیم فرم‌های گزارش تفسیری مدیریت با حضور مدیران مربوط در سازمان بورس، نمایندگان کانون کارگزاران و نمایندگان کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد و درخصوص  فرم‌های یاد شده تصمیم‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمد علیزاده (مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار)، وحید روشن قلب (سرپرست اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار)، جعفر آذروند (رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس و اوراق بهادار)، ولی اله جعفری (کارشناس مسئول مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار)، مهرزاد منتظری (مدیر تحلیل کارگزاری آگاه- نماینده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار)، ولید هلالات (مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار- نماینده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار)، سید محمد هاشمی‌نژاد (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان تامین پارس– نماینده کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)، حسین بوستانی (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه - نماینده کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران) و بهنام بهزادفر (مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار) حضور داشتند.

در جلسه مورخ هفتم بهمن ماه سال جاری که با حضور برخی از اعضای هیات مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران نهادهای مالی بازار سرمایه و دبیران کل کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار شد، مقرر شد که در قالب گزارش‌های تفسیری مدیریت، فرم‌ها و جداولی به منظور دریافت اطلاعات مورد نیاز بازار از ناشران قرار گیرد که تکمیل آن فرم‌ها و جداول توسط ناشران الزامی باشد. این فرم‌ها به هفت دسته جداگانه  شامل شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بانکی، بیمه‌ای، لیزینگ، سرمایه‌گذاری و ساختمانی تقسیم می‌شود. بدین ترتیب بخش مهمی از اطلاعات صورت‌های مالی و بودجه به صورت تفصیلی و با جزئیات کامل در قالب جداول جدید به فعالان بازار سرمایه و تحلیلگران عرضه خواهد شد و نگرانی فعالان بازار سرمایه از بابت کاهش اطلاعات ارائه‌شده به بازار برطرف خواهد شد. در جلسه فوق همچنین مقرر شد درخصوص جزئیات این فرم‌ها و نحوه گزارش‌دهی ناشران در جلسه‌ای متشکل از نمایندگان کانون کارگزاران، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و سازمان بورس تصمیم‌گیری شود. جلسه 14 بهمن‌ماه به همین منظور تشکیل شد و اعضای حاضر پس از بحث و بررسی درخصوص فرم‌های مذکور درخصوص موارد ذیل به جمع‌بندی رسید:

•  اطلاعات عملیاتی شرکت چه در قالب عملکرد چه در قالب بودجه به صورت کامل منتشر شود؛

•  فرم‌ها به گونه‌ای طراحی شود که قابلیت بررسی و تطبیق با گزارش‌های ماهانه و همچنین قابلیت مقایسه با گزارش‌های پیشتر شرکت را داشته باشند؛

•  اطلاعات عملیاتی آتی شرکت چنانچه شرکت در بازه زمانی گزارش عملکرد پایان سال قرار داشته باشد، در قالب بودجه سال بعد؛ چنانچه شرکت در بازه مرتبط با گزارش‌های سه و شش ماهه قرار داشته باشد، در قالب بودجه تا انتهای سال مالی و چنانچه شرکت در وضعیت ارائه عملکرد گزارش 9 ماهه باشد در قالب بودجه سه ماهه پایان سال و سه ماهه ابتدای سال بعد ارائه شود؛

•  درخصوص سایر اطلاعات با اهمیت شرکت نظیر اطلاعات غیر عملیاتی و... این امکان وجود داشته باشد که شرکت در قالب کادرهایی پیش‌بینی خود را ارائه دهد؛

•  درخصوص سرمایه‌گذاری‌های شرکت چه در بانک‌ها چه در شرکت‌های وابسته و فرعی تنها پیش‌بینی دریافت سود نقدی (DPS) حذف شده و بقیه گزارش‌ها مانند گذشته منتشر می‌شوند.

در نهایت نیز مقرر شد فرم‌های فوق توسط سازمان بورس و اوراق بهادار پس از اصلاح و بهبودهای ارائه شده منتشر شود و چنانچه نظرات دیگری در این خصوص وجود داشته باشد، از طریق کانون‌ها جهت اصلاح به سازمان بورس و اوراق بهادار منعکس شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه - هشتم اردیبهشت ماه - طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری را ابلاغ کرد.

دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی در ۲۰ آذرماه سال گذشته به تصویب مجلس رسید که به این شرح است:

سوال ۱- آیا افرادی که در فاصله اعتبار قانون قبلی بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون جدید (از ۱۴۰۱/۱۱/۵ تا ۱۴۰۲/۸/۳) بدهی‌های آنها تقسیط شده باشد، اعم از اینکه چک و یا سفته داده باشند و یا تعهد کتبی سپرده باشند، درصد باقیمانده بدهی آنها مشمول قانون فعلی است؟ پاسخ: بله

سوال ۲- آیا سایر عوارضی که به همراه پروانه ساختمانی و یا پایان کار برای سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، قطار شهری و ... توسط مراجع صدور پروانه و یا پایان کار وصول می‌شود و همچنین سایر عوارضی که ارتباطی با موضوع پروانه و یا پایان کار ندارد از جمله عوارض تغییر کاربری زمین، بهای خدمات، عوارض حق مشرفیت و ...به عنوان پایه محاسبه حق بیمه کارگران ساختمانی منظور می‌شود؟ پاسخ: خیر

سوال ۳- آیا افرادی که قبل از وضع قانون مربوط به تعیین حق بیمه کارگران ساختمانی براساس تایید کمیسیون‌های مواد ۱۰۰ و ۹۹ قانون شهرداری مبادرت به ساخت و ساز کرده‌اند و بعد از اجرای این قانون، متقاضی پایان کار ساختمانی هستند، مشمول حق بیمه کارگران ساختمانی می‌شوند؟ پاسخ: خیر

همچنین طبق قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری، شرکت توانیر مجوز دارد ۲۶۳ میلیون دلار مطالبات خود از شرکت گنت ترکیه را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟