Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود فضا و تخت بیمارستانی و تجمیع بیماران در اتاق های بستری موضوع تازه ای نیست البته گاهی لازم است هر بیمار در یک اتاق و گاهی چند بیمار در یک اتاق بستری باشند.
در کنار این تجمیع بیماران، طبق عرفی قدیمی که بر گرفته از دین و فرهنگ ما ایرانی ها است عیادت از بیماران، عملی نیک محسوب می شود اما این امر در وضعیت بیمار و بیمارستان مشکلاتی ایجاد می کند و باید باز تعریفی دوباره از آن در جامعه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند مراکز بیمارستانی برنامه های مراقبت از بیمار را به گونه ای تنظیم می کنند تا در ساعات ملاقات (14 تا 16 هر روز) بیمار نیاز چندانی به دریافت دارو و مراقبت های خاص نداشته باشد اما برخی مواقع که ضرورت ایجاب می کند، ارائه خدمات به بیماران از سوی پرسنل و کادر پرستاری در حضور همراهان و ملاقات کنندگان مشکل است.
بسیاری از بیماران هم دوست ندارند دوستان و آشنایان آنها را در حالت بیماری و رنجوری ببینند و در بدترین حالت اینکه برخی از ملاقات کنندگان درخواست گرفتن عکس های سلفی هم از بیمار دارند.
در هر اتاق بستری هم سه تا چهار بیمار بستری هستند و در ساعات ملاقات برای هر کدام از بیماران، جمعی از دوستان و آشنایان حضور پیدا می کنند که برخی مواقع بدلیل ازدحام، جدا کردن ملاقات کنندگان هم مشکل است.
نکته جالب تر اینکه بسیاری از ملاقات کنندگان با خود آب میوه، گل و میوه می آورند که برخی مواقع برای بیماران نه تنها سودمند نیست بلکه زیانبار هم هست.
این عادت غلط ما باعث شده برخی از این امر سوء استفاده کرده و در حاشیه درب ورودی بیمارستان ها به فروش موز، شیرینی، انواع کمپوت، آبمیوه و گل بپردازند که در بسیاری مواقع کیفیت آنها بسیار پایین و قیمت ها نیز از بازار بیشتر است.
بسیاری از ملاقات کنندگان در این عیادت ها تازه دوستان دیگر خود را می بینند و پس از باز کردن سر صحبت، یادشان می رود در بیمارستان برای عیادت بیمار آمده اند و به درخواست ماموران انتظامات برای خروج از راهروهای بیمارستان نیز توجه نمی کنند.
با رفتن ملاقات کنندگان، خدمه بیمارستان باید وقت بیشتری برای نظافت و رفت و روب فضای داخلی بگذارند و زباله ها را جمع و اتاق بیماران را تمیز کنند.
اینها و دهها مشکل دیگر از ملاقات های غیر ضروری ما از بیماران بستری است که لازم است مراکز بیمارستانی راهکاری برای آن داشته باشند که کاهش ایام و ساعات ملاقات می تواند موثر باشد یا با اختصاص کارت الکترونیکی به بیمار، ضمن مدیریت در حضور ملاقات کنندگان، اختیار عمل را نیز به بیمار بدهند.
بیاییم این فرهنگ را تغییر دهیم و عیادت و ملاقات از بیماران را به پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان موکول کنیم و از آوردن خوردنی ها مضر برای شان خودداری کنیم.
خبرنگار مرکز سنندج
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند