Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:43:35 GMT

امام جمعه بیرجند: عالمان دین چشم بینای جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۸۴۹۶

امام جمعه بیرجند: عالمان دین چشم بینای جامعه هستند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار ائمه جماعات و رابطان امور اقامه نماز دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی افزود: نخستین اقدام دشمن، تعطیلی حوزه های علیمه و منزوی کردن عالمان دینی است و هم اکنون دعوای آنان برای همین موضوع است.
وی اظهار کرد: هدف نهایی از خلقت انسان عبادت خداست و صاحب این خانه هم که خداوند است جواز تصرف را برای کسی داده که براساس هدف خلقت که عبادت است، کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند جواز تصرف در عبادت را مشروط به بندگی کرده است و خوردن، خوابیدن و همه کارهای انسان باید مصداقی از عبادت خداوند باشد.
وی نفس انسان را تاثیرپذیر و گمراه کننده خواند و بیان کرد: جاذبه های این دنیا انحراف ایجاد می کند و از همین جهت انسان با نماز خود را میزان می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کمال، سعادت و عاقبت بخیری انسان در اقامه نماز است و خدا بندگان ضعیف اش را اینگونه راهنمایی کرده است.
وی تصریح کرد: جاذبه های دنیا خواب و خیال است و آزادی انسان تنها در گرو بندگی و عشق به خداوند متعال است.
وی گفت: انسان با اقامه نماز خود را میزان می کند، نماز تراز است و اگر تمام انسان های کره زمین خود را با این مهم تنظیم کنند، مشکلی در دنیا ایجاد نمی شود.
امام جمعه بیرجند افزود: مسلمانی و تسلیم حق بودن کار ساده ای نیست و اگر همه تسلیم حق بودیم، امروز 14 میلیون پرونده دادگاهی نداشتیم و همه اینها به خاطر این است که معنای نماز و بندگی خدا را نمی دانیم.
در این دیدار که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت اقامه نماز در دستگاه های اجرایی ارائه شد.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: فردا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی، در مساجد همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

همچنین نمازجمعه رشت، فردا، به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند