Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد از روز نخست آمدن به لرستان در سال ۱۳۸۷ نرده‌های حائل بین مردم و مسئولان در نماز جمعه را نپذیرفت و بدون هیچ حائلی مردم و مسئولان کنار هم نماز را اقامه می‌کنند. ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، در خبرها خواندم نماینده ولی فقیه و امام جمعه چند  مرکز استان نرده‌های حائل بین مردم و مسئولان را در نمازهای جمعه برچیده‌اند؛ خبر خوشحال کننده‌ای بود اما کمی دیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاصله از مردم، فاصله دلها است. دیوارها، نرده‌ها و هر آنجه سبب جدایی از مردم می‌شود کدورت  می‌آورد.

اینکه چرا باید اینقدر دیر مردمی که دوستت دارند و پشت سرت نماز می‌خوانند در کنار خودت بنشانی و با آنها مهربان باشی کمی سبب دلتنگی می‌شود؛ از ایام قدیم نماز محور وحدت بوده است. محور مهربانی و اخوت. محور پیگیری امور مردم. محور شنیدن حرف مردم و رفع مشکل آن‌ها.

نماز چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد نماز حتی به معتدلین هم کاری ندارد. نماز پایگاه مومنانی است که دل در گرو بندگی دارند و  همواره سر تسلیم در مقابل  عظمت خداوند قادر و بی همتا فرود آورده و جز بندگی او بنده کسی دیگر نخواهند بود.

نماز جمعه محور پیگیری امور مردم و کلاس درس بزرگی است که مرتب در این کلاس بندگی انسان در مقابل خداوند گوشزد می‌شود. در این کلاس به جایگاه اداری و اجتماعی افراد توجه کمتری می‌شود. همه در یک صف می‌ایستند و آن صف، صف پیشی گرفتن برای خودسازی است.

دوم:  خبر بالا سبب شد که موضوعی را بیان کنم و آن هم این است که حالا که بعضی از ائمه جمعه محترم مراکز استان‌ها  خوشحال و خرسند از این هستند که فاصله بین مردم و مسئولان را در نمازهای جمعه خود برداشته اند.

ما باید خرسند تر باشیم که نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد، آیت الله سید احمد میرعمادی اصلا از روز اول آمدنشان به لرستان قائل به زنجیر و جدا سازی بین مردم و مسئولان نبود.

سالهاست نماز جمعه شهرستان خرم آباد به امامت سید احمد میرعمادی اقامه می‌شود.  او در میان مردم است با مردم است  و معمولا آخرین نفری است که  بعد از نماز جمعه مصلا را ترک می‌کند. بین خود و مردمش فاصله نینداخته است. با کودکان به زبان کودکانه حرف می‌زند و پای درد دل پیر زنان و پیرمردان می‌نشیند.

در خطبه‌هایش مدیران اصول گرا را به خاطر مردم نقد می‌کند به همان اندازه که پیگیر مطالبات مردم از مدیران اصلاح طلب است.

نماز جمعه  شهرستان خرم آباد محلی برای معرفت افزایی است و پایگاهی برای جوانان مومن  و انقلابی.

یادداشت: عبدالرضا شهبازی

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملا هبت‌الله: جهان کفر برای جدایی دین از سیاست تلاش می‌کند

رئیس طالبان در پیامی ضمن تأکید بر ضرورت حضور علما در سیاست گفت جهان کفر می‌خواهد سیاست را از دین جدا کند که حتی در کشورهای اسلامی نیز علما در سیاست نقش نداشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «هبت‌الله آخوندزاده» رئیس طالبان در روز پایانی سمینار سه‌روزه هماهنگی و تنظیم امور تخصصات و جامعات دینی که توسط وزارت تحصیلات عالی راه‌اندازی شده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

ملا هبت‌الله در این مراسم اظهار داشت علما بندگان برگزیده خدا هستند که برای حفاظت و نافذکردن دین برگزیده شده‌اند.

وی با تأکید بر نقش‌آفرینی علما در سیاست گفت: جهان کفر می‌خواهد سیاست را از دین جدا کند که حتی در کشورهای اسلامی نیز علما در سیاست نقش نداشته باشند.

رئیس طالبان همچنین از علما خواست تا فرامین هیئت حاکمه را برای مردم تشریح کنند و مردم را نیز بر اجرا و اطاعت از فرامین تشویق کنند.

ملا هبت‌الله پیش از این نیز در گردهمایی بزرگ علما و بزرگان قومی در کابل گفته بود: جنگ آمریکا با ما بر سر عقاید بود و این جنگ تا «قیامت» ادامه خواهد داشت.

دیدار نخست وزیر قطر با رهبر طالبان در جنوب افغانستانرهبر طالبان: کسی حق ارعاب مردم را ندارد/ برای فعالیت تاجران مانعی ایجاد نشودرهبر طالبان: افغانستان خانه مشترک همه ما است/ برای ساخت کشور به حمایت مردم نیاز است

وی همچنین تصریح کرده بود: «جنگ دنیا با ما برای زمین و هوا نبود بلکه برای نظریه و عقاید ما بود و تا قیامت نیز ادامه دارد. در تقابل اسلام و کفر نه امکان مسالمت هست، نه مسالمت خواهد شد و نه چنین چیزی ممکن است».

رئیس طالبان با اظهار اینکه اگر حکومت کابل، شریعت اسلامی را پیاده کند، کشورهای جهان واکنش نشان خواهند داد، تاکید کرده بود: «هدف ما رضای الله است. خواست‌های جهان که الله را ناراضی می‌کند قابل قبول نیست».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گرفتاری‌های ما در چه چیزی ریشه دارد؟
  • اهتزاز پرچم ۱۴۴ متری حرم امام رضا (ع) در میدان نماز اسلامشهر
  • ملا هبت‌الله: جهان کفر برای جدایی دین از سیاست تلاش می‌کند
  • ۲ فوتی و ۲ مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است