Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما  به نقل از خبرگزاري فرانسه از وين، سباستيان کورتس‏، صدر اعظم اتريش‏،خواستار اتحاديه اروپايي صرفه جو بعد از خروج انگليس از آن شد.
کورتس امروز با اين موضوع مخالفت کرد که بعد از خروج انگليس از اتحاديه اروپا‏ کمک مالي کشورهاي عضو در تامين بودجه مشترک اتحاديه اروپا افزايش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي خواستار کاهش بودجه برخي برنامه ها از جمله پرداخت هايي شد که به کشورهاي شرق اروپا صورت مي گيرد.
اتريش که قرار است از ماه ژوييه آينده رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده گيرد اميدوار است اتحاديه اروپا بعد از خروج انگليس از آن با توجه به اينکه از منابع مالي اش کاسته خواهد شد در هزينه هاي خود صرفه جويي کند ودر برنامه هاي مختلفخود براي صرف جويي بازنگري کند.
صدر اعظم اتريش که در گفتگو با روزنامه اشتاندارد اين سخنان را بيان مي کرد افزود يکي از گزينه ها بعد از خروج انگليس از اتحاديه اروپا اين است که از کشورها خواسته شود کمک مالي بيشتري براي تامين بودجه اين نهاد اروپايي انجام دهند اما اين گزينه من نيست. وي افزود اکنون پول هاي زيادي به کشورهاي شرق اروپا داده مي شود . پرسشي که در همين رابطه مطرح مي شود اينکه آيا اين پول ها به جاي خوبي مي رود؟
وي در پاسخ به اين سئوال که آيا با توجه به آنکه عمده اين پرداخت هاي اتحاديه اروپا به لهستان و مجارستان صورت مي گيرد اين درخواست به معناي آن است که در آينده کمک هاي اتحاديه اروپا به اين دو کشور کاهش خواهد يافت گفت در اين خصوص با ويکتور اوربان نخست وزير مجارستان اختلاف نظر شديدي دارد. کورتس به تازگي با نخست وزير مجارستان در وين ديدار کرد. دو رهبر درباره برخي موضوعات از جمله سياست سرسختانه در قبال مهاجران و نظارت بر مرزهاي خارجي اتحاديه اروپا توافق نظر داشتند.
صدر اعظم اتريش افزود از جمله برنامه هاي ديگري که بايد در اتحاديه اروپا مورد بازنگري انجام گيرد پرداخت صدها ميليون يورويي است که اتحاديه اروپا جهت نزديک سازي روابطش با ترکيه پيش بيني کرده است.
بر اساس اعلام کمسيون اروپا‏ با خروج انگليس از اتحاديه اروپا ‏ از منابع بودجه اين اتحاديه بين 12 تا 13 ميليارد يورو در سال کاسته خواهد شد.
وي افزود اتريش در طول رياست دوره ايش بر اتحاديه اروپا بر اصل حق تصميم گيري که به مفهوم تصميم گيري در سطحي نزديک به شهروندان است تاکيد خواهد کرد و در اين خصوص اختيار را بيشتر به کشورها خواهد داد. وي خاطر نشان کرد اصل حق تصميم گيري هرگز به معناي اروپا ستيزي يا بدبيني به وحدت پذيري ‏کشورهاي اروپايي در ‏چارچوب اتحاديه اروپا ‏و ايجاد ساختار سياسي -اقتصادي ‏فرا مليتي در آن نيست. هدف از اين کار آن است که اروپا در هر جايي که لازم است از سياست دفاعي گرفته تا امور ديجيتالي تقويت شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد