Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارایرنا، دکتر حامد روحانی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ساری افزود : این مراکز با وجود نداشتن تخصص در حوزه پزشکی، ولی برخی وظایف مرتبط با پزشکی را انجام می دهند.
وی نمونه این مراکز شامل آرایشگاه ها ارایه کننده خدمات بوتاکس وتزریق ژل ، نسخه پیچی عطاران و دخالت دندانسازان در حوزه دانپزشکی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** ایجاد سامانه مراکز درمانی مجاز
دکترروحانی زاده راهکاردانشگاه علوم پزشکی مازندران برای برخورد با این مراکز را ایجاد سامانه مراکز درمانی مجاز دانست و گفت:
با ایجاد این سامانه ، مردم می توانند خدمات درمانی مورد نیاز را از این مراکز دریافت کنند.
وی معایب مراجعه مردم به مراکز غیرمجاز مداخله گر درمان را بسته شدن دست دستگاه های نظارتی دانشگاه برای برخورد با این مراکز در صورت خطای پزشکی، برخوردار نشدن خطاهای این مراکز از پشتوانه بیمه ای و استفاده مواد و تجهیزات ناسالم پزشکی دانست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که خط قرمز معاونت درمان فعالیت مراکز غیرمجاز مداخله گر درمان است و با این مراکز طبق قانون برخورد می شود.
**سامانه 191 برای دریافت شکایت
دکتر حامد روحانی زاده ایجاد سامانه 191 را راهکار مناسب برای دریافت شکایت مردم از پزشکان و کادر درمانی دانست و اضافه کرد : مردم می توانند شکایت خود را از این بخش به سامانه 191 ارایه دهند و با متخلفان نیز پس ازبررسی در صورت کوتاهی برخورد و نتایج نیز به شاکی ارسال می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که 120 پزشک متخصص در بیمارستان های دولتی استان به طور تمام وقت حضور دارند.
دکترروحانی زاده افزود : همچنین برای تسهیل در امور درمانی بیماران 120 تخت ویژه نیز در دولت تدبیر و امید در بیمارستان های دولتی مازندران راه اندازی شده است.
مازندران 29 بیمارستان دولتی با حدود 3 هزار تخت بیمارستانی دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد از پذیرش پزشکان از طریق نظام ارجاع خواهد بود

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیمارانی که از راه نظام ارجاع در مراکز درمانی بستری شده اند، ۹۵ درصد از هزینه ها توسط دولت پرداخت می شود.  

وی بیان کرد: در طرح نظام ارجاع و سلامت خانواده سطح یک مربوط به حوزه بهداشت و سطح دو مربوط به درمان است که برای این سطح، بیمارستان ها و تمام مراکز درمانی برای نظام ارجاع مشخص شده و ساماندهی های لازم در نظر گرفته شده اند. همچنین در این سامانه امکان تجویز نسخه الکترونیکی نیز وجود دارد.  

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: برای درمان ناباروری، ۹۰ درصد از هزینه ها در بخش دولتی و در بخش خصوصی معادل تعرفه بخش عمومی غیر دولتی نیز توسط دولت پرداخت می شود. 

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ کرده که ۳۰ درصد از پذیرش پزشکان از مسیر ارجاع انجام شود. 

کریمی بیان کرد: اکنون۱۲۳۴ گایدلان و دستورالعمل در ۹۰۰ بیمارستان و مراکز درمانی تعیین شده است. اگر نشتی در حوزه دارو وجود داشته باشد عمدتا از بیمارستان ها نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • فعالیت نوروزی مراکز درمانی و جامع سلامت در خوزستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • آماده باش۱۲۷ مرکز بهداشتی و درمانی در مجموعۀ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • آماده‌باش مراکز بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروز
  • برخورد شدیدبا تخلفات بیمارستانی در ایام نوروز
  • فعالیت اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در نوروز/ حضور ۲۳۰۰۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی
  • ۲۲۰ مرکز دندانپزشکی در ایام نوروز فعالیت می‌کنند
  • فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز
  • فعالیت همه داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز/ تعطیلی بخش‌های بستری ممنوع می‌باشد
  • ۳۰ درصد از پذیرش پزشکان از طریق نظام ارجاع خواهد بود