Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - فرماندار مريوان گفت: همزمان با پنجمين روز از دهه فجر امکان تردد (ورود و خروج) خودروهاي سواري ايراني و عراقي از مرز باشماق اين شهرستان فراهم شد.

محمد شفيعي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه تردد خودروهاي سواري در اين مرز از فروردين سال جاري به علت کمبود برخي تجهيزات متوقف شده بود، اظهار کرد: تجهيزات مورد نياز هم اکنون از سوي بخش خصوصي تامين و نصب شده تا تردد خودروها به سهولت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، تردد خودروها از چند روز گذشته به صورت آزمايشي آغاز شده بود و پس از رفع مشکلات جزيي امروز 16 بهمن همزمان با پنجمين روز از ايام الله دهه فجر به صورت دائمي اين امکان فراهم شد.
وي افزود: پيش از اين خودروهاي سواري براي تردد بين 2 کشور عراق و ايران از مرز پرويزخان قصرشيرين استفاده مي کردند که با راه اندازي اين امکان در مرز باشماق، رانندگان و مسافران مي توانند با کاپوتاژ خودروهاي شخصي خود و دريافت پلاک بين المللي از اين مرز نيز تردد کنند.
شفيعي تاکيد کرد: تمام اقدامات مربوط به کاپوتاژ خودروها در مرز باشماق توسط بخش خصوصي زير نظر گمرک و پليس راهنمايي و رانندگي انجام مي شود.
مرز رسمي باشماق در 15 کيلومتري شهر مريوان و هم مرز با اقليم کردستان عراق است و در سال 86 به مرز رسمي و بين المللي تبديل شد.
شهرستان مرزي مريوان در 130 کيومتري غرب سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقليم کردستان عراق است.
بر اساس سرشماري سال 95، استان کردستان با جمعيتي بيش از يک ميليون و 603 هزار نفر، داراي 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و يک هزار و 697 روستاي داراي سکنه است.
کردستان از استان هاي مرزي کشور است که 227 کيلومتر مرز با شمال عراق دارد، در امتداد اين مرز، سه بازارچه و يک مرز رسمي ايجاد شده است.
خبرنگار: حسن حسين زاده**انتشار: مجيد سليماني
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: روستای سلین سروآباد در استان کردستان با ۵۵ میلی‌متر بارندگی، دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: روستای سلین با ۵۵ میلی‌متر و شهر سروآباد با ۴۸ میلی‌متر در رده‌های دوم و چهارم پربارش‌ترین نقاط کشور در شبانه‌روز گذشته قرار گرفتند.

وی افزود: شهرهای بیجار نیز ۳۳.۵ میلی‌متر، بانه ۳۳، مریوان ۳۲، سقز ۳۰، سنندج ۲۵، دیواندره ۲۴، کامیاران ۲۱، دهگلان ۱۹ و قروه ۱۱ میلی‌متر بارش را در شبانه‌روز گذشته داشتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: امروز بارش‌ها به صورت پراکنده و بیشتر در بخش غربی استان همچون شهرهای بانه، مریوان و سروآباد ادامه دارد و فردا نیز در شهرهای مریوان و سقز وقوع بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

پناهی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه وضعیت هوای استان پایدار است، اما در صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد افت دمای هوا خواهیم بود به گونه‌ای که در ارتفاعات مرکزی، شمالی و شرقی استان به محدوده یخبندان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوای روزانه افزایشی بوده و به طور میانگین انتظار داریم حدود شش تا هفت درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

کد خبر 751467

دیگر خبرها

  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم