Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست بعد از ظهر امروز دوشنبه ١٦ بهمن در خصوص میزان تولید مرکبات در کشور اظهار کرد: ما تا پایان سال بیش از ٥ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می کنیم که با توجه به این میزان از تولید نگران ماندن آن بر روی دست کشاورزان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر انبارها از مرکبات اشباع شده و کمبودی در کشور نداریم. تا خرداد ماه به راحتی می توانیم بازار را تامین کنیم.

طهماسبی در رابطه با یارانه صادراتی خاطرنشان کرد: یارانه صادراتی به سیب و پرتقال تعلق گرفته که میزان آن ٥٠ میلیارد تومان است که تخصیص داده شده است و صادرات این محصولات را به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتیم.

وی با اشاره به کیفیت پرتقال داخلی نسبت به پرتقال مدیترانه ای تصریح کرد: پرتقال مدیترانه ای به خاطر شرجی بودن هوا و بارندگی زیاد باید ٢٧ مرحله سم پاشی کنند و نسبت به پرتقال ما کیفیت مناسبی ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشور ما به خاطر اقلیم خشک و آفتابی نیاز به سم پاشی پرتقال ندارد و به خاطر آفتاب ویتامین D و C بیشتری دارد.

وی در خصوص ذخیره پرتقال کشور اذعان داشت: تاکنون ٥٠٠ هزارتن پرتقال در شمال کشور ذخیره کرده ایم و قیمت آن در بازار ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ تومان است.

طهماسبی بااشاره به تولید سیب در کشور تشریح کرد: ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار تن سیب در سال ٩٦ در کشور تولید شد که ٤٠٠ هزار تن از آن سیب درجه ٣ و صنعتی محسوب می شود و در تولید آبمیوه و کنستانتره استفاده می شود. یک میلیون و ٢٠٠ هزارتن از این سیب ها متعلق به آذربایجان غربی است و ٦٠٠ هزارتن تابستانه است. مابقی آن نیز در سردخانه ها نگهداری می شود.

وی در خصوص صادرات سیب افزود: امسال ٣٨١ هزارتن سیب از کشور صادر شده است اما سال گذشته حدود ٣٥٣ هزار تن سیب صادرات داشتیم لذا اگر سیاست کالا با کالا در خصوص سیب و موز اعمال نمی شد ١٥٠ هزارتن سیب بر روی دست کشاورزان ارومیه ای می ماند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تولید زیتون بیان کرد: ٥٣٠٠ هکتار زیتون بعد از اجرای طرح طوبی به ٣٢ هزار هکتار رسید و برخی کشاورزان تا ١٨ تن برداشت محصول داشتند.

ادامه دارد...................

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی تعطیلات پایان هفته با دنیا، به افزایش صادرات منجر خواهد شد/خارجی‌ها در روز‌های تعطیل پاسخگو نیستند

رئیس انجمن مس ایران و رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، با انتقاد از پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه، گفت: با این رویه، ۴ روز را برای ارتباط با شرکای خارجی از دست خواهیم داد و این سیاست غلط خسارات زیادی به صادرات و واردات ما وارد خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو بهرام شکوری رئیس انجمن مس ایران، گفت: هماهنگ شدن تعطیلات پایان هفته ایران با کشور‌های دیگر، به افزایش صادرات و پررنگ‌تر شدن حضور ما در بازار‌های جهانی منجر می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه در کشور، ادامه داد: هدف از نام‌گذاری سال، تلاش برای افزایش رشد اقتصادی است که این امر نیز مستلزم افزایش تعاملات ما با دنیای خارج است؛ هماهنگ شدن تعطیلات پایان هفته ما با کشور‌های دنیا همچون برداشته شدن تحریم‌ها و برقراری روابط مالی با کشور‌های مختلف، بستر را برای افزایش صادرات فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگاني ایران با تأکید بر اینکه این هماهنگی ارتباط ما را با دنیا افزایش خواهد داد، افزود: بسیاری از کشور‌ها حتی کشور‌های مسلمانی مثل ترکیه و آذربایجان، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و این امر منافاتی با مناسک عبادی روز جمعه نیز ندارد؛ ما می‌بینیم که در این کشور‌های مسلمان نماز جمعه برگزار می‌شود و مردم هم شرکت می‌کنند. 

وی گفت:کشور‌های دیگر مثل قطر و عمان نیز جمعه و شنبه را تعطیل هستند که در نتیجه ارتباطشان با دنیا دو روز قطع است.

شکوری ادامه داد: متأسفانه معلوم نیست با چه تدبیری نمایندگان مجلس، پنجشنبه را به جای شنبه در کشور ما به عنوان دومین روز تعطیل اضافه کرده‌اند؛ هدف این است که از خلال این تغییرات، شرایطی ایجاد شود که ارتباط ما با دنیا افزایش یابد. در حالی که با تعطیلی پنجشنبه، ارتباط ما با دنیا ۴ روز قطع می‌شود.

وی با اشاره به اظهار نظر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در هر جایی و هر زمانی می‌توان با کشور‌های دیگر ارتباط داشت، بیان کرد: حتی اگر فرض کنیم که این اظهار نظر درست است باز هم برای این موضوع ما نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی داریم؛ وقتی اپلیکیشن‌های شناخته‌شده دنیا در کشور ما فیلتر است و یا سرعت اینترنت تا حد قطعی کاهش پیدا می‌کند، چطور می‌توان درباره ارتباط با کشور‌های دنیا از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی مثل «بله» سخن گفت.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، افزود: با همه این مشکلات اتفاقاً ما سعی کردیم ارتباط خود را با شرکای خارجی‌مان در بستر شبکه‌های اجتماعی حفظ کنیم؛ در موارد زیادی نیاز است که مستنداتی را بفرستیم و گزارش‌هایی را دریافت کنیم که حتی اگر به صورت مجازی انجام شود باز هم آن‌ها در روز‌های تعطیل پاسخگو نیستند.

شکوری بیان کرد: در حال حاضر روابط بانکی ما با دنیا قطع است، اما اگر این روابط برقرار شود، در این صورت آن‌ها روز پنجشنبه و یا جمعه منتظر هستند برای طرف‌های خود در ایران آل سی باز کنند و یا حواله پولی ارسال کنند، اما با بسته بودن بانک‌های ما چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

او اینکه بسیاری از مجوز‌هایی که برای صادرات محصول نیاز است در روز‌های تعطیل صادر نمی‌شوند، تأکید کرد: با این رویه، ۴ روز را برای توسعه صادرات از دست خواهیم داد و این سیاست غلط خسارات زیادی به صادرات و واردات ما وارد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • هماهنگی تعطیلات پایان هفته با دنیا، به افزایش صادرات منجر خواهد شد/خارجی‌ها در روز‌های تعطیل پاسخگو نیستند
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت