Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@15:02:27 GMT

بازیگر معروف مرد یک مادر سرطانی را نجات داد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۲۳۲۱

بازیگر معروف مرد یک مادر سرطانی را نجات داد

رکنا: مادری که گفته می‌شد به دلیل ابتلا به یک نوع سرطان تهاجمی فرصت زیادی برای زندگی ندارد، با کمک لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت برای همیشه از سرطان نجات یافت.

جما نوتال مادر جوانی است که وقتی فرزندش را باردار بود متوجه شد به سرطان تهاجمی تخمدان مبتلا شده است. او برای حفاظت از جنینش از هر نوع درمانی خودداری کرد و دخترش پنه لوپه به سلامت متولد شد اما پزشکان به این مادر ۲۹ ساله گفتند که او تنها ۶ ماه وقت برای زندگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این مادر جوان با کمک مادرش کمپینی برای کمک مالی به راه انداختند تا بتوانند از یک کلینیک تخصصی در آلمان در این زمینه بهره بگیرند.

در این میان کیت وینسلت با شنیدن ماجرای این مادر، با همکاری لئوناردو دی کاپریو با راه انداختن برنامه‌ای در سه شب با نام «شام با جک و رز» برای کمک به این مادر جوان وارد میدان شدند.

برندگان این امکان را پیدا می‌کردند که یک شام خصوصی را در ماه جولای در سن تروپه با این دو چهره صرف کنند.

با جمع آوری کمک ۳۰۰ هزار دلاری، خانم نوتال توانست درمانش را انجام دهد و اکنون کاملا از سرطان پاک شده است.

وی گفته است: نمی‌توانم به اندازه کافی از کیت تشکر کنم. بدون کمک او داستان من خیلی متفاوت می‌شد. ما فکر می‌کردیم همه چیز از دست رفته اما ناگهان او تلفن کرد و من متوجه شدم که او خیلی جدی است و واقعا می‌خواهد کمک کند.

بازیگر «تایتانیک» به صوت آنلاین از ماجرا مطلع شده بود و گفت با توجه به این که سه فرزند دارد، نمی‌داند اگر قرار بود این اتفاق برای او بیفتد چطور می‌توانست تحمل کند.

کیت وینسلت در ماه نوامبر از سوی انجمن بازیگران صحنه موفق به کسب جایزه معتبر الهام‌بخشی شد و یکی از نکات مهم این جایزه تکیه بر همین بخش فعالیت‌های خیریه است.

وینسلت ۴۲ ساله گفته است تا هر جا که لازم بود تلاش می‌کردم تا جما بتواند از سرطان نجات پیدا کند.

وی در هنگام دریافت این جایزه گفت: این تجربه برایم خیلی مفید بود چون فهمیدم چگونه می‌توانم برای کمک به دیگران وارد میدان شوم؛ کمک به افرادی که نمی‌توانند به تنهایی از پس مشکلات بزرگ برآیند، کمک به فردی که در حال مرگ است و نمی‌تواند هزینه درمان خود را بپردازد.

جما پس از چندین عمل جراحی در ماه می گذشته (اردیبهشت) به آلمان پرواز کرد تا دوره‌های ایمونوتراپی را پشت سر بگذارد. هزینه هر جلسه این درمان ۷۰ هزار پوند است. در حالی که او تنها هزینه یک جلسه از این درمان را داشت، کیت وینسلت با او تماس گرفت و بقیه مسیر طی شد.

به تازگی وی با انجام یک اسکن متوجه شد که دیگر اثری از سرطان در وجودش باقی نیست.

کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو با برنامه شام با جک و رز توانستند ۱.۳۵ میلیون دلار پول جمع کنند و بخشی از آن را به دیگر امور خیریه اختصاص دهند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف | علت فوت زهره فکور صبور چه بود؟