Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:03:16 GMT

پایتخت رفت؛‌ دیوار چهارم آمد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۲۴۶۲

پایتخت رفت؛‌ دیوار چهارم آمد

تماشاخانه پایتخت که با اعلام مدیر آن تعطیل شده بود، با عنوان «دیوار چهارم» و با نمایش «سوی کابوی» بازگشایی می‌شود. ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ فرهنگی نمایش نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، چندی پیش حمید عرب، مدیر تماشاخانه پایتخت در یک پیام در فضای مجازی از تعطیلی تماشاخانه خود سخن گفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پیام خود آورده بود:

«دوستان عزیز تئاتری سلام، اینجانب حمید عرب مدیرمسئول تماشاخانه پایتخت عدم فعالیت این تماشاخانه را اعلام داشته و هرگونه تبلیغ با این نام و برند را غیر‌قانونی خوانده و مورد پیگیری قانونی قرار خواهم داد‌. دلایل این توقف  در روزهای آینده منتشر خواهد شد.»

البته هنوز مشخص نیست چرا و چگونه تماشاخانه پایتخت به کار خود پایان داده است؛ اما اخیراً این فضای هنری با سومین برند خود مشغول به فعالیت شده است. مکانی که با نام کنش معاصر آغاز به کار کرد، این روزها با عنوان دیوار چهارم به فعالیتش آغاز دوباره داده است.

8 مسافر تایلند به تماشاخانه دیوار چهارم می‌آیند

نمایش «سوی کابوی» به نویسندگی محمد میرعلی اکبری و کارگردانی پریسا محمدی از 15 تا 29 اسفند،  به غیر از شنبه‌ها ساعت 20:30 هرشب در مجموعه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود تا نخستین فعالیت این برند تازه باشد.

طبق اعلام گروه این نمایش به شیوه‌ایی نو و با بیانی ساده و معنادار به معضلات امروز اجتماع می‌پردازد، به نوعی که هر فردی می‌تواند با یکی از شخصیت‌های آن احساس همذات‌پنداری کند. «سوی کابوی» روایتگر داستان 8 مسافر کشور تایلند است که همزمان با انقلاب این کشور در مسافرخانه‌ای سطح پایین اقامت دارند و در این میان اتفاقات مختلفی را تجربه می‌کنند.

سامان ارسطو، مسعود شاکرمى، محمد صدیقى‌مهر، محمد‌صادق ملک، زهرا آقاپور، سیامک ادیب، مهدى على‌نژاد، سعید اکبرى، رازیما میرزایى، پژمان عبدى، على باروتى در این نمایش به ایفای نقش می‌‌‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به طراح صحنه: سعید یزدانى, طراح لباس: زرى کریمى, دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پژمان عبدى, مدیر صحنه: حمید رضا جدیدى, منشى صحنه: آزیتا قنبرى, موسیقى و افکت: حمیدرضا جدیدى, اجرای نور: یونس نوروزی, روابط عمومی و تبلیغات: گروه دیارا, مدیر روابط عمومی: سیدمحمدصادق سیادت, مشاور رسانه: هدیه رحمت‌نژاد, عکاس: احسان نقابت, امور اجرایی: مجتبی کاظمی, فضای مجازی و امور هماهنگی: رکسانا سکایش، طراح پوستر و ساخت تیزر:  احسان نقابت اشاره کرد.

همچنین نمایش «زمان لرزه» به نویسندگی اصغر گروسی و طراحی و کارگردانی سعید توکلی از 19 بهمن در این مجموعه روی صحنه می‌رود.

امیر محاسبتی، مرجان علوی، یوسف سلطانی، نیلوفر پناهی، سعید توکلی بازیگران این نمایش هستند و دیگر عوامل آن عبارتند از طراح صحنه: احمدرضا آخوندزاده، ساخت واجرای دکور: افضل لطفی، الهام لطفی،‌طراح لباس: جوادشادکام (خانه مد شادکام)،‌ دستیار طراح لباس: ‌ الهام شادکام مقدم، طراح پوستر و بروشور: احمد آبروانی،‌طراح گریم: دنیا دولت‌آبادی، آهنگساز: مرتضی فتاحی، گروه کارگردانی: ایمان پور محمدی، امیرشریعتی، مدیر صحنه: محمد صمدی.

«زمان لرزه» در اواسط دهه 60 و در کشاکش جنگ تحمیلی می‌گذرد که در آن «ناصر» تاجری که با توجه به اوضاع جنگ و مساله احتکار و گران‌فروشی کالاهای اساسی به دارایی مطلوبی رسیده است، در خانه‌ای به همراه «سهیلا» همسر برادر متوفی خود (صابر) زندگی می‌کند...

علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این نمایش می توانند به سایت تیوال و یا به صورت حضوری به آدرس : میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان پلاک 544 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1369/P1439/S4,39/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود

ایسنا/آذربایجان شرقی کارگردان نمایش راز خوشه‌ی پروین اظهار کرد: این نمایش از ۲۰ اردیبهشت ماه به صورت رایگان در تبریز به روی صحنه می‌رود.

امیر حجازی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در نشست مطبوعاتی نمایش راز خوشه‌ی پروین، گفت: این نمایش طی یک ساعت، به حالت بیوگرافی از پروین اعتصامی که فخر ایران و تبریز است اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه این نمایش با همکاری شهرداری منطقه ۸ و مساعدت سازمان فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۸(گروه ققنوس) کار شده است، افزود: در این نمایش سعی داریم با یک سری تصاویر قسمت‌های مهمی از زندگی بانو پروین را در صحنه، نمایش دهیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم نزدیک‌ترین چهره‌ها را برای بازیگری در این نمایش شناسایی کنیم، ادامه داد: این نمایش به زبان فارسی بوده و از ۲۰ اردیبهشت ماه الی ۴ خرداد در تالار تربیت واقع در میدان دانشسرا ساعت ۱۹عصر به روی صحنه می‌رود.

طراح و کارگردان این نمایش افزود: این نمایش با هشت بازیگر در نقش‌های خود پروین، پدر، مادر، بردار، همسر پروین و .... برای معرفی هر چه بهتر این شاعر خوش نام ایرانی و تبریزی به روی صحنه‌ی نمایش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...
  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • ترکیب دو تیم مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان اعلام شد
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • «ماه پنهان» در تهران کلید خورد
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد