Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرگزاری صداوسیما از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو در پنجمین روز از فجر انقلاب اسلامی در جمع نمازگزاران حوزه ستادی وزارت نیرو با بیان اینکه دستاوردهای چشمگیری برای نظام فراهم شده و بیش از 99 درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه‌های آب شرب سالم و بهداشتی قرار دارند، افزود: هم اینک 81 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش آب مطمئن و پادار هستند و با توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله آب روستایی و صدور مجوز استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال گذشته و سال آینده، در آینده نزدیک 100 درصد روستاهای کشور تحت پوشش آب سالم و بهداشتی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تصفیه و جمع آوری پساب که ضمن کمک به بهداشت محیط، منبع قابل توجه و مطمئنی برای بخش صنعت و کشاورزی خواهد بود، گفت: در زمان حاضر قادر هستیم 1.2 میلیارد متر مکعب پساب را جمع آوری و تصفیه کنیم و در اختیار بخش‌های نیازمند قرار دهیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه فرصت‌ها برای تکرار خدماتی که در 4 دهه گذشته صورت گرفته محدود بوده است، افزود: جا دارد تا از تلاش و جان نثاری‌های همکاران صنعت آب و برق به ویژه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را که با نثار خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و در رأس آنها شهید دکتر "حسن عباسپور" بوده است گرامی بداریم.

وی با اشاره به وظیفه سنگین وزارت نیرو در تأمین آب و برق آحاد جامعه که شاید نظیر آن در هیچیک از دستگاه‌های دولتی نباشد، گفت: کار وزارت نیرو در ایجاد امنیت و رفاه و آرامش مردم تأثیر مستقیم دارد و نیازمند مراقبت است و بایستی قدردان این فرصت کم‌نظیر باشیم.

رضا اردکانیان، ادامه داد: قرار گرفتن در مجموعه‌ای که بایستی از این مایع حیات بخش مواظبت کند و تولید و عرضه برق و سایر انرژی‌ها که موجب رفاه مردم می‌شود، نیازمند مراقبت و نظارت از ناحیه مجموعه‌های قانونی است تا سرعت عمل بیشتر و خدمت رسانی مناسبتر انجام شود.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو به راهنمایی گروه‌های مرجع برای انجام خدمات بیشتر و مناسب‌تر به مردم و جامعه نیازمند است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان