Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ظهر امروز علی‌اصغر پیوندی رئیس سازمان جمعیت هلال احمر،در نشست خبری  با اشاره به استانداردهای بین‌المللی برای انبارهای استانی و شهری گفت: بایستی دو درصد جمعیت استان و یک درصد جمعیت هر شهرستان، اقلام امدادی اولیه در انبارها موجود باشد که متأسفانه با وقوع اتفاقات مختلف در کشور انبارها دچار کاهش جدی منابع شدند که برای جبران این موضوع و رسیدن به سطح پیش از زلزله‌ها و نیز دست یافتن به استانداردهای بین‌المللی حرکت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمک های هیات دولت به منظور افزایش اعتبارات این سازمان در سال آینده، افزود: با توجه به اینکه از ۴۳ حادثه موجود در کشور ۳۳ مورد آن اتفاق می افتد، در این راستا باید تاب آوری در حوادث افزایش یابد و در کنار آن با اعتبارات لازم بتوانیم آمادگی بیشتری برای مقابله با حوادث پیدا کنیم .

پیوندی با اشاره به وظایف جمعیت هلال‌احمر گفت: این مجموعه که به‌صورت امدادی، خیریه و انتفاعی اداره می‌شود وظایف مختلفی ازجمله تکریم و کرامت بخشیدن به افراد در حوادث و نیز ترویج روحیه صلح در ایام دیگر را بر عهده دارد که باید این روحیه را گسترش داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور زلزله کرمانشاه را نمونه‌ای عینی برای بسیج شدن همه امکانات در راستای کمک به زلزله‌زدگان و کاهش تلفات دانست و افزود: در این حادثه 1950 روستا خراب و 7 شهر دچار مشکل شد و بالغ‌بر 620 نفر تلفات و بیش از 9 هزار نفر دچار مصدومیت شدند که تعداد زیادی آسیب‌های نخاعی ایجاد شد.

وی هلال‌احمر را مامنی مناسب برای تکریم و همدردی با آلام بشری دانست و افزود: بر مبنای اساسنامه این جمعیت باید با اصل وجودی انسانی در مشکلات از همگان حمایت کنیم و بدون نگاه به نژاد، رنگ و زبان کمک‌های خود را اشاعه دهیم.

پیوندی همچنین ادامه داد: با توجه به وجود برخی مشکلات گمرکی امید است تا پایان سال 75 آمبولانس نجات وارد سیستم امدادی کشور شود تا در ایام نوروزی قابل استفاده و بهره برداری باشند.

پیوندی در  ادامه  به استقرار بالگرد در استان‌ها اشاره کرد و گفت: 3 بالگرد در اوایل سال 97 وارد سیستم امدادی کشور می‌شوند که هم‌اکنون باوجود 24 بالگرد امید است استقرار کامل این بالگردها در استان‌ها حاصل شود زیرا در حوادث سخت در محل‌های صعب‌العبور بسیار لازم و ضروری است.

پیوندی استان خراسان‌شمالی را ظرفیتی مناسب برای رشد و ارتقا فضای امدادی دانست و گفت: با زیرساخت‌های افتتاح‌شده در روز جاری می‌توان خدمات بهتری را به مردم استان خراسان‌شمالی و استان‌های معین ارائه کرد.

وی افتتاح آشیانه هواپیما در خراسان‌شمالی را چهاردهمین آشیانه در کشور اعلام کرد که هم‌زمان با کردستان امروز افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

صحبت های رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در خراسان شمالی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر گفت: برگزاری دوازدهمین دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس در ۲۵ مدرسه شهرستان کاشمر با هدف تبیین و تقویت خود امدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده کنند.

حسین غلامی با اشاره به حضور ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم مقطع متوسطه، افزود: این دانش آموزان با آموزش مباحث امدادی و کمک‌های اولیه در قالب تیم‌های ۱۴ نفره در چهار بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم به صورت گروهی و انفرادی به رقابت پرداختند.

وی  آماده سازی جامعه را در برابر بلایای طبیعی لازم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری حادثه خیز است این طرح کمک شایانی به دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های بشر دوستانه و داوطلبانه جهت آگاهی بخشی در برابر حوادث می‌کند.

حسین غلامی افزود: طرح ملی دادرس به منظور توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث همه ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود.

طرح دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر