Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:39:36 GMT

دسترسی ۱۰۸ روستای خراسان جنوبی به اینترنت

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۳۲۰۹

دسترسی ۱۰۸ روستای خراسان جنوبی به اینترنت

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در واگذاری اینترنت هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: در حال حاضر ۱۰۸ روستا دسترسی به اینترنت در استان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عیدی زاده امروز (16 بهمن) در شورای اداری استان اظهار کرد: تعامل صد درصد در بین دستگاه های اجرایی استان وجود دارد و در سال گذشته رتبه دوم کشوری در بحث ارتباطات مخابرات کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: خدمت کردن در استان خراسان جنوبی کمتر از دوران دفاع مقدس نیست چرا که مردم استان محق خدمت هستند.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وضعیت تلفن همراه اول در استان خوب است، گفت: در حال حاضر 350 هزار تلفن منصوبه داریم که 298 هزار شماره آن فعال است.

 

عیدی زاده با بیان اینکه ضریب نفوذ ما 37/68 است، ادامه داد: انتظار در خط تلفن در مکانهای در حال توسعه وجود دارد.

 

وی بیان کرد: تعداد روستاهای دارای ارتباط در استان در چهار سال گذشته 4 برابر دوره مشابه خود در دولت دهم بوده است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در واگذاری اینترنت هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: در حال حاضر 108 روستا دسترسی به اینترنت در استان دارند.

 

عیدی زاده با بیان اینکه 77 هزار پورت در استان نصب شده که 64 هزار مورد آن مشغول به کار است، عنوان کرد: شهر بشرویه و سرایان به صورت کامل آی پی شده که تا پایان دهه فجر کافوهای آن اتمام خواهد شد.

 

به گفته وی در حال حاضر بالغ بر 83 درصد روستاهای و 98 درصد جمعیت استان از امکانات مخابرات بهره مند هستند، ادامه داد: همچنین 94 درصد روستاهای استان خراسان جنوبی از تلفن خانگی برخوردار هستند.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی گفت: با حضور وزیر ارتباطات امیدواریم 260 روستای استان توسعه یابد و تلفن خانگی به آنان واگذار شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی