Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@15:29:14 GMT

تجمع صنفی کارگران هپکو اراک

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۳۵۰۵

تجمع صنفی کارگران هپکو اراک

کارگران شرکت هپکو اراک در اعتراض به پرداخت نشدن معوقاتشان و عملی نشدن وعده‌ها پس از عبور از خیابان امام اراک در میدان شهدای اراک تجمع کردند.


پیگیری مسائل هپکو در دوجلسه با مسولان کشوری درتهران

هشتم بهمن ماه در جلسه‌ای درمحل وزارت کشور در تهران مسائل و مشکلات شرکت هپکو با حضور دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور، آقازاده استاندار مرکزی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی مسائل و مشکلات شرکت هپکو، تامین نقدینگی برای این شرکت ٬ پیگیری مصوبات ۲۵ دی ماه امسال و در نهایت تنظیم گزارش جهت استحضار رییس جمهور محترم از عمده موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

نظیر همین جلسه هم در دوم مهر ۹۶ در جلسه مسئولان ارشد استان مرکزی با وزرای مربوطه در تهران برگزار و مشکلات صنایع این استان به ویژه آذرآب و هپکو بررسی شد.

در این جلسه که مسئولان ارشد استان مرکزی، نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی و وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس بانک مرکزی، در محل وزارت صنعت تهران حضور داشتند مصوب شد از واردات و ثبت سفارش محصولات تولیدی هپکو از خارج از کشور جلوگیری شود، قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری‌ها برای ساخت ماشین آلات راه سازی تمدید شود و قرارداد ساخت ۳ هزار دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به سازمان مدیریت بحران کشور انجام شود.


 
قولی  که استاندارمرکزی  برای حل مشکل کارگران هپکو  داده بود

درنهم آبان ۹۶ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی با بیان اینکه ظرف دو هفته، هشت جلسه با کارگران مجموعه هپکو برگزار شده است و امیدواری برای رفع مشکلات وجود دارد، گفت: این قول را می‌دهیم که مشکل کارگران هپکو تا پایان امسال رفع شود.

آقازاده ضمن اینکه از کارگران هپکو خواست دغدغه معیشت نداشته باشند و به آن‌ها اطمینان داد که این کارخانه به اوج برخواهد گشت افزود: کارخانه هپکو با قدمتی ۴۰ ساله برندی برای نظام و منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و افق روشنی برای رفع مشکلات این کارخانه در انتظار است.

قولی که وزیر داد وکارگران پیگیر آن هستند

بعد از مشکلات اخیر صنایع اراک، ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارشنبه پنجم مهرماه با دستور رئیس جمهور با سفر به اراک مشکلات شرکت هپکو و کارگران آذرآب را در چند جلسه با مسئولان استان مرکزی بررسی کرد و از پرداخت همه معوقات کارگران هپکو و آذرآب خبرداد.

ششم مهرماه فردای سفر وزیرکار به اراک، محمود زمانی قمی استاندار سابق مرکزی از اعطای ۲۷۰ میلیارد ریال وام به شرکت‌های هپکو و آذرآب و واریز ۲۵۰ میلیارد ریال به حساب کارگران این دو شرکت خبرداد.

زمانی قمی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و حمایت دولت خدمتگزار، بیش از ۸۰ درصد از معوقات دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تلاش برای تسویه مابقی معوقات کارکنان هپکو با جدیت ادامه دارد و به زودی باقی مانده مطالبات هم پرداخت می‌شود.

اعتراض چندین باره کارگران هپکو

کارخانه هپکو اراک بعد از خصوصی شدن با مشکل مواجه شد و این مشکل در یک سال اخیر به حدی شد که کارگران دست به اعتراض زدند.

کارگران شرکت هپکو در سال ۹۶ درتاریخ‌های ۳۰ مهرماه، اول مهرماه، ۲۹ شهریور،۲۸ شهریور ۸ شهریور، ۱۳ تیرماه،۱۲ تیرماه و ۹ تیرماه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان تجمع اعتراضی برپا کردند.

شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با معظلات و چندین بار اعتراض و تجمع کارگران این شرکت سرانجام با تغییر سهام دار، اول مرداد ۹۶ فعالیت مجدد را شروع کرد.

شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد.

این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست از پس این واحد به خصوص کارگران برآید و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت.

کارگران شرکت هپکوکه مدتهابود حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده بودند چندین بار برای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

کارگران ۲ هفته به مرخصی اجباری رفتند تاسهامدار جدید زمینه را برای فعالیت مجدد فراهم کند و بعد از این تعطیلات اول مرداد ماه ۹۶ با شروع بکار مجدد کارخانه به کاربازگشتند.

انتهای پیام /ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم اراک در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

دریافت 5 MB کد خبر 6077224

دیگر خبرها

  • مصوبه مزد ۱۴۰۳ کارگران تغییر کرد؟
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • ایرنا: شورای عالی کار امروز جلسه‌ای ندارد
  • خبر مهم برای کارگران | حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • عکس/ تجمع مردم اراک در حمایت از پاسخ به رژیم صهیونیستی
  • (تصاویر) تجمع مردم اراک در حمایت از پاسخ به رژیم صهیونیستی
  • خوشحالی مردم استان مرکزی از حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • تجمع مردم اراک در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی