Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد با تصمیمات شورای المپیک آسیا یک مدال طلای ووشو ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از دست رفت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی علی‌نژاد ، در خصوص برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور ووشو جوانان اظهار داشت:

ابتدا باید بابت میزبانی خوب مسابقات از اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و هیئت ووشو خراسان تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای برگزاری این مسابقات آقایان صبوریان، زحمتکش، رستگار مقدم و غمخوار زحمت زیادی کشیدند و در مجموع کیفیت مسابقات خیلی خوب بود.

وی تصریح کرد:

در تالو تقریبا شاهد شرایط مطلوبی از سوی بازیکنان بودیم اما در ساندا یک مقدار پایین‌تر از سطح انتظار من بازیکنان ظاهر شدند. دلیل این موضوع نیز تجربه کم بازیکنان و کاهش یک ساله سن بازیکنان برای حضور در مسابقات جهانی بود. در حال حاضر قوانین تغییر کرده است و سن بازیکنان نوجوان وجوان برای حضور در مسابقات جهانی نسبت به رقابت‌های آسیایی ۲ سال کمتر شده است که بی‌تاثیر در کیفیت بازیکنان نبوده است. امیدوارم بازیکنان با حضور در اردو با توجه به حضور مربیان خوب مشکلات خود را حل کنند.

رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد:

رده‌های سنی پایه، رده‌هایی است که بازیکنان در حال گذار هستند و ثابت نیستند و به همین دلیل گاهی اوقات شرایط فنی بازیکنان بالا و پایین شده که این مسئله نیز طبیعی است. در این مسابقات نیز ۵۵۰ بازیکن ظرف ۵ روز با نظم و انضباط خوب به مبارزه پرداختند که یک موفقیت دیگر برای ووشو ایران بود. از روز یکشنبه نیز مسابقات رده‌های پایه دختران در آکادمی ووشو آغاز و ۶ روز ادامه خواهد داشت.

مهدی علی‌نژاد در پاسخ به احتمال تغییرات کادرفنی تیم‌های رده پایه نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا، گفت:

هنوز در این خصوص تصمیم نهایی را نگرفتیم و دلیل آن نیز نامشخص بودن وضعیت مربیان چینی است. انجمن ووشو چین به هیچ عنوان با ما همکاری نمی‌کند و بعد از قهرمانی جهان ایران در مسابقات جهانی دیگر کورسوی امیدی که برای همکاری آنها وجود داشت نیز از بین رفت. انجمن ووشو چین چند سالی است که با ما تقریبا هیچ همکاری انجام نمی‌دهد اما در حال حاضر دیگر خیلی عدم همکاری وجود دارد.

مهدی علی‌نژاد ادامه داد:

به طور مثال برای ساندا دختران با یکی از مربیانی که سابقه حضور در ایران را داشت را تقریبا توافق کرده بودیم اما بعد از نامه‌نگاری با انجمن ووشو،آنها بعد از یک ماه از عدم تمایل او برای حضور در ایران صحبت کردند. این در حالی است که خود او تمایل زیادی برای حضور در ایران داشت. این موضوع خیلی کار ما را دشوار کرده است و مجبور شدیم خودمان برای پیدا کردن مربی خوب جستجو کنیم که کار را دشوار می‌کند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص اینکه تا چه زمانی برای حضور مربیان چینی در ایران صبر خواهد کرد، تاکید کرد:

همانطور که بعد از مسابقات جهانی اعلام کردم دیگر به دنبال جذب مربی متوسط چینی نیستیم و اگر قرار است مربی چینی در ایران حاضر شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به این شرایط تا پایان سال منتظر حضور مربیان چینی خواهیم ماند و بعد از آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. قرار است ۱۸ فروردین سال آینده اردوهای آماده‌سازی تیم بزرگسالان و۲۰ فروردین نیز اردوهای جوانان شروع شود و به همین دلیل باید تا قبل از عید تصمیم خود را در خصوص کادرفنی بگیریم.

مهدی علی‌نژاد در خصوص برنامه‌های فدراسیون ووشو برای آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان بیان کرد:

برای حضور تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های آسیایی یکی، دو برنامه داریم و قرار است تیم ساندا کره‌جنوبی در بخش بانوان و آقایان به ایران بیاید. در کنار آن برگزاری یک مرحله اردو در چین نیز مدنظر ما قرار دارد. در مسابقات آسیایی کره‌جنوبی و همچنین در سی‌امین سالگرد ووشو آسیا در چین برای حضور کره‌ای‌ها در تهران با آنها مذاکراتی داشتم و حتی دعوتنامه رسمی نیز فرستادم آنها در هر دو مورد قول حضور در ایران را به ما دادند و باید بر سر تاریخ حضور آنها در تهران نیز مذاکراتی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان با تاکید بر قطعی شدن کاهش یک سهمیه ساندا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، گفت:

متاسفانه با کاهش یک سهمیه ووشو در بازی‌های آسیایی یک مدال طلای ما در اندونزی از دست رفت. این اتفاق تصمیمی بود که شورای المپیک رأساً گرفت و به دلیل ضعف کمیته المپیک سابق ایران در روابط بین‌الملل نتوانستیم اقدامی در این زمینه داشته باشیم. متاسفانه این تصمیم نه تنها در مورد ووشو بلکه در مورد وزن ۸۴+ کیلوگرم کاراته و یک یا دو سهمیه تکواندو نیز گرفته شد. علی‌رغم اعتراض فدراسیون آسیایی ووشو، شورای المپیک آسیا رسما تصمیم گرفت و این اعتراض را نپذیرفت. ووشو ایران نیز به دلیل داشتن قهرمان جهان در این وزن، بیشترین لطمه را از این تصمیم گرفت و اعتقاد دارم امکان کسب یک مدال طلا در این وزن برای ایران وجود داشت.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد

مدعی وزن ۷۷ کیلوگرم استان فارس اجازه کشتی گرفتن در جام تختی کشتی فرنگی را نخواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه در شهر اهواز برگزار می‌شود. محمدرضا مختاری که یکی از مدعیان جدی وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه یا قهرمانی آسیا بود، شرکت در این رقابت‌ها را هم به دلیل ادامه تعلیقش از دست داد.

ناگفته‌های مختاری از کشتی جنجالی با حریف ترک: کارشان زشت بود/ روی پله‌ها هُلم دادند

 

این کشتی‌گیر در جام وهبی‎‌امره ترکیه بعد از غلبه بر امین کاویانی‌نژاد که دور قبلی امیر عبدی را برده بود، در نیمه نهایی مقابل حریفی از ترکیه قرار گرفت که این مبارزه با زد و خورد همراه شد.

از سوی میزبان رقابت‌ها، مختاری و کشتی‌گیر ترک دیسکالیفه شده و هر دو حضور در مرحله بعدی را از دست دادند و بین کشتی‌گیرانی که مغلوب این دو نفر شده بودند، مبارزه برگزار شد تا در نهایت کاویانی‌نژاد قهرمان این رقابت‌ها شود.

در حالی که عنوان شده بود این کشتی‌گیر از سوی اتحادیه جهانی با محرومیت مواجه خواهد شد، این اتفاق تاکنون رخ نداده است، اما مختاری بلافاصله از سوی فدراسیون کشتی تعلیق شده و به این ترتیب بازنده‌های او که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کاویانی‌نژاد و عبدی بودند، به مسابقات گزینشی قاره‌ای و قهرمانی آسیا اعزام شدند.

مختاری با وجودی که امید داشت تعلیقش به اتمام رسیده و بتواند بار دیگر وارد چرخه انتخابی وزن 77 کیلوگرم شود، اما اجازه شرکت در جام تختی را هم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدان، قهرمان مسابقات کاراته قهرمانی کشور
  • درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • واکنشی به «کشور نامیدن اسرائیل» توسط احمدی‌نژاد: نیمه پر لیوان را ببینیم | نمی‌توان قضاوت کرد!
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • فدراسیون کاراته سال پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • فدراسیون کاراته سال بسیار پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!