Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي با اشاره به اينکه رويکرد اين سازمان در اصلاح الگوي مصرف و کاهش هدر رفت آب است، گفت: 28 درصد زمين هاي زراعي مهاباد تاکنون به سامانه هاي نوين آبياري مجهز شده است.

اسمعيل کريم زاده روز دوشنبه در مراسم تجليل از کشاورزان نمونه مهاباد اظهار کرد: از 25 هزار هکتار زمين زراعي در مهاباد 6 هزار هکتار زمين داراي سامانه هاي آبياري تحت فشار، باراني و قطره اي است که از اين لحاظ رتبه اول استاني را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: به طور متوسط 13 درصد زمين هاي کشاورزي اين استان تحت پوشش سامانه هاي نوين کشاورزي است.
کريم زاده با اشاره به اينکه افزايش ضريب مکانيزاسيون، اصلاح الگوي کشت در زراعت و باغباني، کشت هاي گلخانه اي و محصولات با مصرف آبي کم در اولويت هاي سازمان است، اظهار کرد: سه ميليارد متر مکعب متوسط مصرف کل آب آذربايجان غربي در بخش کشاورزي است که مي توان اين ميزان را با سرمايه گذاري و اصلاح روش هاي آبياري به يک سوم کاهش داد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي با تاکيد به ضرورت توجه ويژه به بخش کشاورزي و اشتغال زايي اين بخش در کشور گفت: 34 درصد اشتغالزايي آذربايجان غربي در بخش کشاورزي است.
رئيس جهاد کشاورزي شهرستان مهاباد نيز در اين جلسه بيان کرد: امسال 2.5 ميليون متر مکعب صرفه جويي در آب مصارف کشاورزي با استفاده از روش هاي نوين آبياري شده است.
عبدالرحمان کليجي با اشاره به اينکه 45 درصد نزولات آسماني در سال زراعي 95-96 کاهش يافته است، افزود: امسال 12 هزار متر مربع کشت گلخانه اي به منظور مصرف آب کمتر و بهره وري بيشتر محصولات کشاورزي توسعه يافته است.
وي اظهار کرد: از طرف ديگر برداشت گندم در شهرستان مهاباد 40 هزار تن کاهش يافته است.
فرماندار مهاباد نيز در اين همايش با اشاره به اينکه سهم آب مصارف کشاورزي امسال در مهاباد 95 ميليون متر مکعب است، گفت: پنج ميليون متر مکعب آب براي حمايت از کشاورزان با رايزني هاي انجام شده رها سازي شده است.
ايرج شجاعي با تاکيد بر اينکه امنيت غذايي کشور مديون کشاورزان است، اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع آبي و خاکي بايد صنعت کشاورزي از حالت سنتي خود خارج شود و به سمت مکانيزه شدن حرکت کند.
در اين مراسم که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد از 2 کشاورز برتر کشوري، 6 کشاورز نمونه استاني و 30 کشاورز نمونه شهرستان مهاباد تقدير شد.
به گزارش ايرنا `ابوبکر زر افشان` در کشت جوي ديم و `حسن آزرد` در روش نمونه آبياري از مهاباد امسال به عنوان کشاورز نمونه کشوري انتخاب شدند.
سال گذشته نيز 2 کشاورز در توليد خوراک دام و توليد زنجيره گوشت مرغ از مهاباد به عنوان کشاورزان نمونه ملي انتخاب شده بودند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعيت و بيش از 81 هزار هکتار اراضي کشاورزي و باغي در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
3093/2093
**خبر: پيمان پاکزاد ** تنظيم کننده: توحيد محمودپور ** انتشار: صابر چهرقاني
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اهمیت تامین پایدارآب شرب گفت: برای استفاده و توزیع درست از منابع آبی، یکی از راهکار‌های مؤثری که در دستور کار قرار گرفته، استفاده از تکنولوژی‌های نوین از قبیل تله متری است.


حسین اکبریان با بیان اینکه علاوه بر شهر اصفهان دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان نیز از سیستم تله متری در جهت توزیع عادلانه آب استفاده می‌کنند، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد تأسیسات آب شهر‌ها و ۸ درصد تأسیسات آب روستا‌ها در سطح استان مجهز به سیستم تله متری هستند، این درحالی است که در سال جاری تلاش می‌کنیم تأسیسات بیشتری در سطح استان از سیستم تله متری بهره‌مند شوند.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تأسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم گفت: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتورینگ تأسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تأسیسات آب در روستا‌ها را نیز در دستور کار قرار داده است.


اکبریان با اشاره به تجهیز تأسیسات آب روستا‌ها به سیستم تله متری گفت: بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی روستا‌های استان به سیستم تله متری و تله کنترل نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستا‌ها به همراه دارد، بلکه از هدر رفت آب نیز در روستا‌ها جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان