Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد پرویس قدس هنرمند تبریزی با تاکید بر بهره گرفتن از زبان هنر برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نمایشگاه عکس شهدا در موزه دفاع مقدس تبریز با استفاده از 190 تصویر از ایام 29 بهمن سال 56 و نقش تبریز در پیروزی انقلاب تا نقش رهبری حضرت امام خمینی(ره)، آغاز جنگ تحمیلی، بمباران و شهدای بمباران، حضور نیروهای مردمی، بسیجی، یگان‌های عملیاتی در مناطق عملیاتی و چندین عملیات به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، ساختمان باغ موزه‌ی دفاع مقدس تبریز روز گذشته پس از 20 سال انتظار همزمان با ده استان دیگر توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری گرفت. این مرکز فرهنگی تبریز با زیر بنای 5 هزار و 600 متر در 4 طبقه و با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد تومان احداث گردیده که شامل گالری شهدا، نمایشگاه، کتابخانه تخصصی و... خواهد بود.

بهزاد پروین قدس مسئول گالری شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آناج اظهار داشت: در خصوص افتتاح موزه طرح‌هایی ارائه گردید تا در بازه‌ی شروع تا پایان جنگ تحمیلی در تمام ابعاد مختلف اعم از مستند، خاطرات شهدا، ماکت، عملیات‌ها، شخصیت‌ها و به خصوص آثار حجمی و آثار منتخب به شهدا مورد پرداخت قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل از دست دادن زمان و فرارسیدن زمان افتتاحیه‌ی ساختمان موزه تنها به برپایی گالری تصاویر شهدا در مدت محدود اقدام کردیم.

این جانباز و هنرمند دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در این گالری با استفاده از 190 تصویر از ایام 29 بهمن سال 56 و نقش تبریز در پیروزی انقلاب تا نقش رهبری حضرت امام خمینی(ره)، آغاز جنگ تحمیلی، بمباران و شهدای بمباران، حضور نیروهای مردمی، بسیجی، یگان‌های عملیاتی در مناطق عملیاتی و چندین عملیات به تصویر کشیده شده است.

پروین قدس افزود: این سیر به پس از جنگ و آزادی اسرا، تفحص و رجعت پیکر شهدا، مادران و همسران شهدا نیز پرداخته و در نهایت در گلزار شهدا اتمام می‌یابد.

این مستند ساز اذعان کرد: در بخشی از گالری نیز به نقش ولایت امام خامنه‌ای و شهدای مدافع حرم که 27 شهید منتسب به استان ما هستند هم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این موزه فرا استانی هست، گفت: نه تنها شهدای استان بلکه تصاویر افرادی چون شهید چمران و صیاد شیرازی و برخی از شهدای جبهه مقاومت اسلامی نیز مزین بخش این گالری بوده است.

این هنرمند انقلابی متذکر شد: در طی سال‌های دفاع مقدس و پس از آن آرشیوی غنی از آثار شهدا و رزمندگان را گردآوری نموده‌ام که درصدد هستیم با تامین بسترهای مورد نیاز آنها را برای حفظ و نمایش عمومی به این موزه منتقل نماییم.

پروین قدس یادآور شد: صوت، تصویر، وسایل شخصی، دست نوشته، وصایا و پیام‌های شهدا و رزمندگان را در اختیار داریم و بسیاری نیز در منازل شخصی نگهداری می‌شود که در صورت وجود مکانی مجهز به امکانات روز دنیا برای حفظ آنها، می‌تواند برای آیندگان ماندگار شود.

وی با اشاره به زیر ساخت‌های مورد نیاز، ادامه داد: آنچنان که در سایر موزه‌ها مرسوم است، نگهداری از اشیا به حضور ویترین‌های خاص و تحت نظارت متخصصین صورت می‌گیرد.

پروین قدس خاطر نشان ساخت: در کنار حفظ و نگهداریِ آثار مربوط به گذشته باید بتوانیم با بهره گرفتن از زبان هنر برای انتقال مفاهیم ارزشمند بهره ببریم.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: باید ظرفیت هنرمندان استان را باور داشته باشیم تا شاهد اثرگذاری ایشان در راستای حفظ و نشر ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس باشیم.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که عدم توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های هنرمندان باعث می‌شود استان‌های دیگر هنرمندان ما را جذب نموده و آثار آنان را مورد توجه قرار دهند.

پروین قدس تاکید کرد: یگان‌های مرتبط با این استان اعم از لشکر 31 عاشورا، نیروی هوایی،ارتش، جهاد سازندگی و بسیج مردمی و... عملکرد قابل توجهی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس و پس از آن داشتند که به نظر می‌رسد ما برای به نمایش در آوردن آن توانمندی‌ها دیر کرده‌ایم، ولی با الگو گرفتن از سایر موزه‌های جنگ می‌توانیم با سرعت بیشتری کار را پیش ببریم.

وی در پایان عنوان کرد: گالری تصاویر شهدا که در طبقه‌ی سوم موزه دفاع مقدس دایر گردیده متاسفانه آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و به نظر می‌رسد برای جذب عموم مردم به این مجموعه باید از ظرفیت و بستر رسانه‌ها بیشتر بهره برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس