Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون 80 هزار کودک خراسانی در طرح غربالگری شنوایی مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بصیرسبزوار، مسعود هنر بخش امروز در مراسم آغاز به کار طرح شنوایی سنجی در سبزوار با بیان اینکه این طرح از ابتدای سال تاکنون توانسته بیش از 80هزار کودک خراسانی را مورد سنجش قرار دهد، اظهارداشت: تاکنون 84 درصد از کودکان و نوزادان که از ابتدای سال تاکنون متولد شدند مورد ارزیابی شنوایی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه غربالگری شنوایی اقدامی در حوزه پیشگیری از بیماری ها و جلوگیری از افزایش افراد ناشنوا در جامعه است، ادامه داد: برای جلوگیری از هزینه های اضافی در حوزه درمان نیازمند تخصیص اعتبار به طرح های پیشگیری و غربالگری هستیم که به این منظور در سال جاری اعتباری معادل هشت میلیارد ریال به استان خراسان رضوی در حوزه غربالگری شنوایی اختصاص یافته است.

 

وی در این مراسم با اشاره به اینکه اعتبای که سال گذشته به این امر در استان اختصاص یافت 12 میلیارد ریال بود، ادامه داد: با اعتباری که سال گذشته به استان آمد دستگاه های شنوایی سنجی برای تمام مراکز غربالگری خریداری و تحویل آنها شده است.

 

هنر بخش با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح در 12 سال گذشته تاکنون دو هزار و 446 نوزاد و کودک مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی شده اند، تصریح کرد: با شناسایی این افراد اقدامات بعدی برای بررسی بیشتر در مورد اختلال و دستورات درمانی آغاز می شود.

 

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به رویکرد پیشگیری در بهزیستی اشاره و بیان کرد: علاوه بر غربالگریهای شنوایی، بینایی و ژنتیک در سال آتی طرح غربالگری زوجهای در معرض آسیب نیز اجرا می شود.

 

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

آفتاب‌‌نیوز :

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود، چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد: درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند، چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد