Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@21:03:03 GMT

ریابکوف: بازنگری در برجام غیرممکن است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۶۲۵۲

ریابکوف: بازنگری در برجام غیرممکن است

رکنا: معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داده است که هرگونه بازنگری در متن برجام مطابق آنچه واشنگتن در جستجوی آن است، در شرایط کنونی غیرممکن خواهد بود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد هرگونه بازنگری در متن توافق هسته‌ای ایران (برجام) که واشنگتن به دنبال آن است، غیرممکن خواهد بود.

بنا بر این گزارش، ریابکوف در مصاحبه‌ای با روزنامه «ایزوستیا» تأکید کرد: «هیچ راهی برای بازنگری، ارتقاء، به روزرسانی و یا هرنوع اصلاح دیگری در توافق هسته‌ای ایران در شرایط فعلی وجود ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «رویدادهای بسیاری که اخیرا نیز افشاشده عدم اعتماد میان واشنگتن و تهران را افزایش داده است. گام‌های خاصی برداشته شده که نه تنها تردیدهایی را درباره تعهد آمریکا به توافق هسته‌ای مطرح می‌کند بلکه در حقیقت فشار بر جمهوری اسلامی را نیز افزایش می‌دهد».

این دیپلمات روس ادامه داد: «در چنین شرایطی، من شخصا نمی‌توانم هیچ گونه ازسرگیری مذاکراتی را تصور کنم».

معاون وزیر خارجه روسیه اولتیماتوم واشنگتن برای گرفتن امتیازهای بیشتر از ایران را «روشی غیرقابل قبول» خواند و تأکید کرد که توسل به این شیوه‌ها هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد روسیه به طور خاص تأکید کرد که برخی مسائل که واشنگتن به طور فعال دنبال می‌کند تا در دستورکار جامعه بین‌المللی قرار دهد هیچ ارتباطی به مفاد توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد که برای آخرین بار تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس برجام را تمدید می‌کند اما هشدار داد اگر تغییرات مدنظر کاخ سفید در متن برجام اعمال نشود، واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد و این آخرین باری خواهد بود که تعلیق تحریم های ایران تمدید می‌شود.

ریابکوف تأکید کرد: «ایران به گناهانی متهم می‌شود و به خاطر اقداماتی مورد انتقاد قرار می‌گیرد که از نظر ما صرفا در جهت تلاش این کشور برای دفاع از منافع خود است. آمریکا به جای تلاش برای انجام گفت‌وگویی عادی، به باج‌خواهی متوسل شده است. هیچ کس به این نوع رویکرد در قبال این مسائل هیچ امتیاز بیشتری نخواهد داد».

وی در پایان گفت: «بنابراین، من واقعا نمی‌دانم که طرف آمریکایی چطور قصد دارد در خصوص این مسئله اقدام کند. در هر صورت، ما مکررا تأکید کرده‌ایم و من یک بار دیگر نیز تأکید می‌کنم که نمی‌توان هیچ گونه بانگری در برجام را در نظر گرفت چرا که این امر مسیر مستقیمی در جهت تضعیف این توافق است. از این واضح تر نمی‌توان گفت که عواقب توقف احتمالی توافق، در صورتی که به این مرحله برسیم، به شدت منفی خواهد بود؛ چه به لحاظ ثبات رژیم بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای و چه به لحاظ برداشتی که از توانایی‌های مذاکره آمریکا در مکان‌های مختلف دنیا».

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر بارزانی به تهران را فرصت مهمی در تقویت روابط ایران و منطقه کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقای نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به روابط برادرانه بین مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده بین دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

* خاک منطقه کردستان عراق هرگز نقطه تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار خواند.

وی با تجلیل از نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

نیچروان با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

* تلاش برای تحقق منافع مشترک

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش منطقه کردستان در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اسلامی: اقتصاد دانش‌بنیان موجب زایش فناوری می‌شود
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • گروسی خواستار تدابیر ملموس ایران برای رفع نگرانی‌ها
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه