Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بخش مهم حمایت از خانواده در نهادهای مدنی، سمن ها و احزاب قابل اجراست که باید در تقویت گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست صمیمی با تشکل های مردمی و احزاب قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری این شهر، افزود: احزاب بیش از گذشته به موضوع های اجتماعی توجه دارند و برای این که پایگاه خود را تقویت کنند و در کوران مسائل جامعه خودشان باشند در کنار جهت گیری های سیاسی، باید در جریان تحولات اجتماعی نیز تعیین کننده و موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در همین راستا احزاب در حوزه خانواده نقش بسیار کلیدی دارند و در جریان سازی اجتماعی برای برقراری گفت و گوی درون خانواده و ایجاد و تقویت خانواده سالم، می توانند اقدام های قابل توجهی داشته باشند.
وی گفت و گوی بین نسلی و توجه به جوانان و نوجوانان را از موضوع های محوری عنوان و بیان کرد: امروز شبکه های اجتماعی وقت زیادی از اعضای خانواده می گیرد، صحبت چهره به چهره کاهش یافته، به طوری که بر اساس تحقیق صورت گرفته، گفت و گوی چهره به چهره در میان اعضای خانواده 10 سال پیش 2 ساعت بوده که امروز به 20 دقیقه کاهش یافته است.
ابتکار تصریح کرد: کاهش گفت و گو و ابراز احساسات و عواطف، آسیب های زیادی به ویژه برای نسل جوان به همراه دارد و باعث افسردگی و ناامیدی در میان آن ها می شود.
وی اضافه کرد: پرداختن به این مساله یکی از دغدغه های ملی است که می تواند همه گروه های سیاسی را به هم نزدیک کند، زیرا قوام اجتماعی خود را در خانواده می بینیم و می توانیم با حضور احزاب و سمن ها جریان سازی اجتماعی در این زمینه شکل دهیم.
ابتکار افزود: همه احزاب کمک نمایند تا گفت و گوی بین نسلی شکل گیرد و مقام های استانی نیز حمایت کنند تا جریان خوب و مثبت اجتماعی برای حفاظت از خانواده ایرانی داشته باشیم.
وی با بیان این که نهاد خانواده مورد توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است، تصریح کرد: در سال های اخیر خانواده دچار تحولاتی شده که اگر نسبت به آن آگاه نباشیم و نتوانیم خودمان را تجهیز کنیم، آسیب های جدی متوجه آحاد جامعه می شود.
ابتکار افزود: خانواده مامنی برای رشد، تعالی، آرامش، صلح، صفا و تامین نیازهای عاطفی نسل آینده است که باید این کارکردهای خانواده را حفظ نمود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: از سوی دیگر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و داشتن اقتصادی سالم باید بنیان خانواده ها حفظ شود، زیرا خانواده پایگاه اصلی رشد اقتصادی جامعه است.
وی بیان کرد: همچنین برای تحکیم استحکام خانواده لایحه مقابله با خشونت علیه زنان و حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و طرح هایی نیز برای آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان و دانشجویان در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری کارگروه ویژه ای برای بررسی وضعیت زنان سرپرست خانوار دارد و امیدواریم با همکاری تمام سازمان های ذیربط شاهد بهبود و ارتقاء وضعیت جامعه، خانواده و زنان باشیم.
ابتکار گفت: زنان و خانواده از مباحث بسیار جدی است که مورد توجه دولت دوازدهم می باشد و قوانین و سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه های مرتبط با زنان و خانوده، وظایفی را متوجه دستگاه های ذیربط نموده است.
وی با تاکید بر درگیر شدن تمام لایه های اجتماعی در مبحث خانواده، گفت: مسئولان باید نگاه علمی و تخصصی در پیش بگیرند و از زمینه های فرهنگی، دینی و علمی جامعه برای پیشبرد اهداف استفاده نمایند تا تحولات خوب و جریان سازی اجتماعی در گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی با نسل جوان برقرار شود.
وی افزود: از صاحبنظران استان قم دعوت شود تا پژوهش هایی که در استان انجام داده اند را برای بهبود شرایط و وضعیت خانواده به کار گیرند و گام های خوبی در این راستا برداشته شود.
ابتکار ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری سازمان های مردم نهاد، احزاب و تشکل هایی که نقش اصلی را در پیشبرد و بهبود وضعیت اجتماعی هر کشوری می توانند ایفا نمایند، بتوان گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی را محقق نمود.
وی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد باید جایگاه خود را در تاثیرگذاری در سیاست ها و همچنین موضوع هایی مثل جلب مشارکت مردم و شکل دهی پویش ها و کمپین ها که دولت به تنهایی نمی تواند تاثیرگذار باشد، ایفا نمایند.
وی گفت: رسانه ها نیز در این عرصه نقش دیده بانی دارند و باید میزان تحقق اهداف اجرایی دولت و حکومت را رصد نمایند و نقدی سازنده و مشوقانه نمایند؛ دولت دوازدهم بسیار به این کارکرد اعتقاد دارد و سعی کرده زمنیه های فعالیت رسانه ها را در این عرصه ها فراهم نماید.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: دیده بانی می تواند از انحراف، فساد و مشکلاتی که گریبانگیر دولت هاست جلوگیری نماید، کارآمدی کشورها را افزایش دهد، به اصلاح امور منتهی شود و نظامی کارآمد به وجود آورد.
وی همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران با اهداف متعالی شکل گرفت و همه آحاد جامعه علاقه مند هستند این اهداف متعالی به واقعیت بپیوندند.
وی افزود: امروز نسل جوان کشور باید بتواند تحلیلی درست از اهداف انقلاب اسلامی داشته باشد، پیوندی با ارزش های انقلاب اسلامی برقرار نمایند و حضور و مشارکتشان در عرصه های سیاسی و اجتماعی مستمر باشد.
در این جلسه نمایندگان احزاب و سمن های مختلف در استان قم نیز به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در زمینه خانواده پرداختند.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز در سفر به قم با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور وحجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو کرد، شرکت درهمایش منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده و آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی، از دیگر برنامه های خانم ابتکار در سفر به شهر مقدس قم بود.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان

 مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کردستان به همراه مدیران کل کار و فنی‌وحرفه‌ای این استان با خانواده شهید اقبال وطن‌خواه دیدار کرد.

 وی در این دیدار ضمن آرزوی علو درجات برای این شهید گرانقدر، از صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا تشکر و قدردانی کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های آنان تکلیف و وظیفه دینی است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کردستان نیز در این دیدار خانواده‌های شهدا را مظهر ایثار و فداکاری خواند و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بواسطه فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران از گزند دشمنان در امان مانده و امروز وظیفه ماست که قدردان رشادت‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان کشور باشیم.

شهید اقبال وطن‌خواه فروردین ماه ۱۳۶۳، برای جمع‌آوری آرا مردم به روستای یعقوب‌آباد بانه اعزام شده بود که در کمین گروهک‌های ضدانقلاب افتاد و به شهادت رسید.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در چند برنامه از جمله شرکت در همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه کارگری و مراسم روز جهانی کارگر به استان کردستان سفر کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند