Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@04:08:36 GMT

​خطای بزرگ منصوب رهبری و آزمون جریان دانشجویی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۶۵۴۶

​خطای بزرگ منصوب رهبری و آزمون جریان دانشجویی


به گزارش جهان نيوز امیرحسین ثابتی با انتقاد از ریخت و پاش های جدید بنیاد مستضعفان در صفحه شخصی خود نوشت، در خبرها آمده که بنیاد مستضعفان تصویب کرده میخواهد 6 میلیارد و 300 میلیون تومان صرف «نماکاری» دو ساختمان خود کند. همزمان 270 میلیون تومان نیز برای طراحی «آب نمای» کنار این ساختمانها و مبلغ 7 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه برای به سازی محوطه بیرونی این ساختمانها در نظر گرفته شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای بازسازی و «تغییر دکوراسیون» ساختمان 9 طبقه بنیاد که محل استقرار رئیس و معاونان و مدیران و کارکنان بنیاد است، 62 میلیارد تومان و برای همین خدمات در ساختمان 15 طبقه مبلغ 41 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده  که در مجموع با جمع ارقام فوق به رقمی نزدیک به 120 میلیارد تومان می رسیم!
 
به این ارقام توجه کردید؟ به نظر شما کسی بهتر از این می تواند مفهوم «مستضعف» و «مستضعفان» را به ابتذال بکشد؟
 
جریان های دانشجویی انقلابی دقیقا کجا هستند؟ چرا خیلی از مسایل فرعی و زرد زود تبدیل به یک مساله جدی برای جریان های دانشجویی انقلابی می شود اما از چنین خطای بزرگی آن هم از سوی کسی (سعیدی کیا) که از سوی رهبر انقلاب منصوب شده تا با ریاست بر بنیاد مستضعفان به این قشر خدمت کند، عبور می شود؟ با 120 میلیارد تومان چند منطقه محروم را می توان از نو ساخت؟ مشکل چند خانواده بی سرپرست را می توان برای همیشه حل کرد؟ چه میزان می توان اشتغال آفرینی کرد؟ و...
 
البته شاید هنوز خیلی ها این تصور را داشته باشند که چون فلان مسئول منصوب رهبری است اصلا نباید وارد نقد او شویم و حتی اشتباهات او را توجیه کنیم، و عده ای دیگر تصور کنند پس چون فلان مسئول منصوب رهبری است به محض اشتباه باید بلافاصله از سوی رهبر انقلاب عزل شود، اما هر دوی این دو نگاه غلط است چون به «بی عملی» و «انفعال» منجر می شود.
 
امروز اگر روشن شده که فردی همچون رییس بنیاد مستضعفان این چنین بی محابا مشغول ریخت و پاش بیت المال است، جریان های دانشجویی و رسانه ای جبهه انقلاب باید پیشگام  مطالبه از او باشند تا این روند غلط «اصلاح» شود. نه با توجیه اشتباهات منصوبان رهبر انقلاب و نه با تصور عزل فوری مشکلی حل نمیشود، اولین گام برای حل این مشکلات مطالبه حداکثری برای تغییر این رفتارهاست و کلید شروع این کار دست جریان های دانشجویی انقلابی است. رییس بنیاد مستضعفان امروز بیش از هر زمان دیگر باید پاسخگوی نیروهای انقلابی برای چنین خبط بزرگی باشد. اگر از کنار چنین خطاهای بزرگی بگذریم به استحاله فرهنگ انقلاب کمک کرده ایم و اثرات آن را آینده بازهم خواهیم دید.
 
سخنان مهم رهبر انقلاب درباره نقد منصوبان خویش (7 مهر 87 در دیدار با دانشجویان):
 بعضى ميگويند اگر چنانچه صدا و سيما را نقد كنيم، بر خلاف رهبرى مطلبى گفته ايم؛ چرا؟ چون رهبرى رئيس صدا و سيما را معين ميكند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچ كس اعتراض نكند! چون رئيس قوه ى قضائيه را هم رهبرى انتخاب ميكند، رئيس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفيذ رهبرى دارد؛ ميگويد نصب كردم. پس بايد به هيچ كس اعتراض نكرد. نه آقا ... رهبرى هم در موارد زيادى اعتراضهائى دارد. همين اعتراضهائى كه شما داريد، بعضى هايش يا خيلى هايش، اعتراضهاى ما هم هست...»
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • هت‌تریک سردار آزمون مقابل چشم ده‌روسی
  • سردار آزمون با هت‌تریک اعلام جنگ کرد
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است