Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد که برنامه گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های متنوعی برای معرفی ایران اسلامی و گسترش فرهنگ و ادب فارسی در روسیه برگزار می شود.

رضا ملکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفدهم بهمن ماه امسال چهاردهمین المپیاد منطقه ای زبان فارسی در انستیتو آسیا و آفریقا دانشگاه دولتی مسکو برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: هدف از برگزاری المپیاد ایجاد فضای رقابت و شناخت توانایی دانشجویان زبان فارسی و ایجاد ظرفیت های شغلی از جمله ترجمه زبان فارسی به روسی است.
این المپیاد در بخش های مختلف دستور، درک شنیداری، نگارش و گفت وگوی زبان فارسی برگزار می شود و از بخش های دیگر آن مسابقه انشاء انقلاب اسلامی است.
رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه همچنین به مراسم جایزه ایران در رسانه های روسیه اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز پنجشنبه 19 بهمن ماه با هدف شناسایی و تقدیر از فعالان رسانه ای در معرفی ایران به زبان روسی در خانه خبرنگاران مسکو برگزار می شود.
وی یادآورشد که مراسمی نیز با عنوان جایزه کتاب سال ایران در منطقه روس زبان برای شناسایی و تقدیر از آثار برتر در حوزه ایران شناسی در روسیه چهارشنبه 25 بهمن ماه در انستیتو شرق شناسی مسکو برگزار می شود.
رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: در کنار برنامه ها یادشده همچنین در روزهای 21 و 22 بهمن جشن هایی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم در روسیه در سالن ارکستریون و مرکز اسلامی مسکو برگزار می شود.
شبد**اروپام* 1346**1010
رحمت الله خدادادی**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

دیگر خبرها

  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود