Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@04:42:28 GMT

احیای 336 هکتار از اراضی موقوفه بیجار

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۷۲۶۲

حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: از احیای 336 هکتار از اراضی موقوفه روستای گل تپه خبر داد و اظهار کرد: با همکاری و تلاش کارشناسان ثبتی اوقاف شهرستان بیجار و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان سند مالکیت 336 هکتار از اراضی موقوفه روستای گل تپه اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این موقوفه با نیت کمک به فقرا و نیازمندان و روضه خوانی وقف شده و متاسفانه به دلیل نداشتن سند مورد تعرض و تصرف قرار گرفته بود که با تلاش و پیگیری شبانه روزی کارشناسان اوقاف و مردم شریف منطقه از تصرف خارج و به وقفیت بازگشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اخذ اسناد مالکیت را گامی بزرگ در حراست و حفاظت از موقوفات دانست و گفت:اولین وظیفه اوقاف در قبال موقوفات حفظ عین موقوفه و جلوگیری از تصرفات غیر مجاز می باشد که اخذ اسناد مالکیت می تواند مالکیت موقوفات را تثبیت کرده از تصرفات غیر مجاز جلوگیری کند.
وی ادامه داد: در حال حاظر بیش از 90 درصد موقوفات شهرستان بیجار سند دار شده اند و تلاش می شود بزودی کلیه موقوفات این شهرستان دارای سند مالکیت شوند.
حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: موقوفات امانت واقفین خیر اندیشی است که با نیت ایجاد رفاه و آرامش برای نسل های آینده اموال خود را در راه خدا بخشیده اند و همواره در بین بزرگان دین تاکیدات فراوانی بر حفاظت از موقوفات انجام گرفته و امید است مردم شریف استان و کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز در حفظات و حراست از موقوفات یار و یاور اوقاف استان باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زندیان ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک عملیات وعده صادق اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل باید تنبیه می‌شد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما شاهد اقتدار ایران اسلامی بودیم.

وی افزود: خدمت به مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و سعی می‌کنیم در مجلس در راستای رفع مشکلات مردم بیش از پیش گام برداریم.

وی ادامه داد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با خروجی مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی با محتوای مناسب اجرا شود.

زندیان اضافه کرد: ساخت و توسعه زیر ساخت مجموعه فرهنگی اهمیت زیادی دارد و در راستای توسعه فرهنگی در این شهرستان باید تلاش کرد و خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تجهیز کتاب خانه و فضای ساختاری این نهاد تلاش شده است.

نماینده مردم بیجار در ادامه عنوان کرد: شهرستان بیجار با وجود قدمت بالایی که دارد هتل مناسبی ندارد وبرای اسکان مسابقات ورزشی و فرهنگی با مشکل مواجه هستیم و باید در راستای ساخت این مهم تلاش کرد تا شاهد ساخت هتلی مناسب برای مردم این دیار باشیم.

وی یادآور شد: بحث حجاب و عفاف اهمیت زیادی دارد و رعایت این مهم در ادارت بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6090067

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد